Soms....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Soms....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 09:09

Afgelopen vrijdag dacht ik lekker een middagje vrij en Barbiano moe maken Knipoog . Bij de manege aangekomen stond alles nog buiten en het was al bijna 16.00. Barbiano stond met zijn groep in een wei met een brug en een watertje eronder. Meneer was kletsnat dus ik onder het hek doorgekropen en onder zijn dek ook helemaal nat. Mijn moeder en ik snapte er niks van. Na even staan te kijken werd het duidelijk. Meneer was verschrikkelijk de hengst aan het uithangen en 2 pony's aan het opjagen, rondjes om de brug heen over de brug heen om ze af te snijden.... wat een kwal zeg. Het bleek dat ze vanaf die ochtend al buiten stonden omdat wat stallen ondergelopen waren ivm een lekkage. Dus de paarden verveelden zich en gingen elkaar maar klieren. Aangezien meneer zijn beweging wel had gehad hebben we hem maar even op laten drogen en zijn eten gegund op stal.

Dus zaterdag weer rijden. Alles ging goed lekker vwnw maar toen ik de teugels op wilde pakken was het gedaan. Kwallen en klieren aangalloperen kop in de lucht. Boos! Ik had hem al een paar keer op zijn plaats gezet en op een geven moment was het genoeg. Ik heb hem een enorme schop gegeven en ik dacht al nou zullen we het hebben. En wonderbaarlijk meneer kon opeens rustig stappen, geen telgang, en braaf dat hij was. Paardenmonster! }>

Gisteren les gehad ging hardstikke lekker. Dus bij het uitstappen vroeg ik of ze mijn jas even aan wilde geven. Dus ik leg de teugels op zijn hals en wil mijn jas aantrekken........... en daar ging hij goed hard dus ik teugels pakken met 1 hand mijn jas vasthouden met mijn andere hand. Toen ik hem stil had heb ik me voor het publiek maar even verontschuldigd aangezien hij net zadelmak is en nog niet zoveel gewend is met zijn 10e jaar. Haha!

Paarden wat kunnen ze soms heerlijk etteren!!!


Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 10:12

Heerlijk he, jas aantrekken te paard en dat dan je altijd zo brave paardje eens even de benen wil strekken.

Ach ja, het blijven dieren Haha!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 11:10

zo zorgen ze dat je scherp en alert blijft Haha!

soms denk ik wel eens dat ze het erom doen ze wachten heel stiekem af en dan.......op een onbewaakt moment......slaan ze toe (lees:op hol)
maar dat soort dingetjes maalt het allemal des te leuker hoewel je op het moment zelf er heel andersover denkt Tong uitsteken

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 11:11

Hahahaha ik had precies het omgekeerde:
Vorige week deed ik voor het eerst te paard mijn jas uit, de jas die altijd lekker zwaar is en dik en overal haar raakte...
Ik denk die gaat zometeen lekker rennen!
Nee hoor.
Mevrouw was blij dat ze even stil mocht staan en stond te dromen... Gaaaap
Niet te geloven!

Ja soms zijn het enorme klieren en gebruiken elke gebeurtenis om meteen maar te steigeren of op hol te gaan of opzij te springen... Extreme duivel
En de volgende keer staan ze erbij te kijken met een blik van: oke, gebeurt er nog wat? Slapen

Barbiano werd dus aangepakt grinnik, en toen kon het ineens wel...
Goh wat klinkt dat bekend!
Een enorme schop, paard onder de indruk, doet ineens z'n best.
Cerise is volgens mij bij jouw Barbiano in de leer geweest! *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, foxytoffee, ikkedus, lauralarissa, SemrushBot en 57 bezoekers