oliebol! oliebol! oliebol!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 12:34

Begin van de maand heb ik mijn zadel naar de zadelmaker gebracht omdat mijn paard wiite plekken kreeg. Advies: opnieuw opvullen (dwz het oude materiaal geheel vervangen voor nieuw). Zonder sjabrak inrijden en na 6-8 weken opnieuw bijvullen. Ik rij er nu ca 2 weken weer mee. Ik vond meteen al dat ie wat lager lag, maar nog wel ruimte vrij voor de schoft, en hij lag mooi op zijn plaats. heb er vorige week een rit van ruim 4uur mee gereden. Geen probleem. Vandaag ruim 2 uur gereden, en ik vond al dat mijn paard haar hoofd telkens zo laag hield. Maar goed het was warm, en ze zweette een beetje, mischien moe? Kom ik thuius, haal ik het zadel eraf: 2 wondjes op de schoft Boos! Boos! Boos! . Wat baal ik ervan dat ik niet eerder weer heb gekeken/gevoeld hoe die op de schoft lag. Maar ja zoiets verwacht je toch niet Verward .
Divoza maar weer gebeld. moet ik daar weer heentuffen, met zadel , het verhaal doen en hoger laten opvullen. ZXou het dan weer goed komen?
Hoe kan ik drukkingen het beste behandelen? Ik heb er maar blauw op gespoten, heb verder wel uierzalf maar dat is zo vet, en als ze dan gaat rollen dan plakt dat zand er zo aan....Ik moet vanavond werken, es kijken of wij nog wat in de medicijnkast hebben staan.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal (ik heb eerst een potje zitten janken op stal, wat zal dat beest er met het rijden een last van hebben gehad), en ik hoop dat jullie goede suggesties kunnen doen!
Groetjes Riëtte


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:42

Als het kan (zal bijna wel moeten) een poosje zonder zadel rijden.
En je hebt ook van die dikke sjabrakken waarbij de schoft een stuk weggelaten is, zodat het zadel hoger licht maar niet op de schoft druk.
Dit is natuurlijk geen ECHTE oplossing, maar misschien kan je er iets mee.
Succes.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:46

Ah, wat zielig. Maar ja daar kan jij ook niks aan doen. Ik zou de plekjes lekker koelen en niet met zadel rijden totdat het echt helemaal dicht is.
Succes ermee!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:48

Heel vervelend hoor maar neem jezlef niets kwalijk dat kan iedereen gebeuren. Bij ons in de buurt woont een zadelmaker en die komt aan huis om het zadel te bekijken hoe het ligt en hoe het eventueel opgeveld moet worden.Geen overbodige luxe!

Maar goed. Ik zou een paar dagen niet rijden. geef die plek even wat rust. Of zonder zadel rijden. Verder zou ik zeker geen blauw tinctuur opspuiten. Dat sluit namlijk de wond af waardoor het minder snel gaat gezenen. Ik zou er niets opspuiten maar gewoon in de gaten houden. Ik vind eigenlijk dat mensen veel te snel van alles spuiten.

Dus zadel laten nakijken en de wondjes even rust geven

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:50

He wat vervelend. Maar ja, je hebt het niet bewust gedaan, dus gewoon goed verzorgen en veel aandacht geven. Gaat wel weer over hoor. We hadden laatst iemand die tegen het advies van onze instructeur in een nieuw zadel had gekocht. Onze instructeur had al gezegd dat dat niet zou passen. De man van het paard sloeg als leek zijnde dat advies in de wind en kocht het toch. Een maand erna een SCHOFTWOND! Dan kan ik me dus wel ergeren he. Nu heeft hij het zadel voor de helft verderverkocht en is hij nog verder van huis. Maar na een kleine twee weken was de wond helemaal genezen hoor. Maak je daar maar niet druk over. Gewoon goed schoonhouden en ontsmetten en insmeren.

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 12:54

Morgen sowieso naar divoza, om beter op te laten vullen. Dus dan ben ik mijn zadel sowieso een week kwijt (dus zonder zadel rijden). Gadverdarrie ik baal als een stekker. En natuurlijk, het kan iedereen gebeuren. Maar daar sta je niet bij stil, want het gebeurt nu mij, en dan denk je: had ik maar...... Baal baal.... Pak zo de fiets en ga boodschappen doen. Baal....

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 13:02

Niet om nu vervelend te doen Riette, maar dat is dus een van de redenen waarom ik nooit een grote aanschaf zou doen bij Divoza. Ze leveren wel mooi aan huis, maar als je ergens mee terug moet dan moet je al dichtbij wonen, anders heb je een probleem...


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 13:23

Misschien idee om dan naar Den Besten in Hierden te gaan? Zijn zadelmaker-manieren is naar tevredenheid van een heleboel mensen en dat is niet wat ik over Divoza hoor.
Hierden is geloof ik richting Harderwijk die kant?? voor zijn schoft heb je Saddle Sore is daar speciaal voor gemaakt.
Nog iets, hoe kan men een zadel aanpassen en opvullen als ze niet weten hoe het zadel op de rug van het paard ligt??

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 13:45

Divoza heeft toch ook een pas service??

Oke het kost wat extra maar het is wel de rug van je paard.

Neem jezelf niets kwalijk dit kan iedereen gebeuren.

gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 15:04

richting hardewijk is nog veel verder voor mij... ik woon een half uurtje rijden van leek af. Ik heb mijn zadel ook niet laten ezorgen, maar daar ter plekke uitgezocht en thuis grondig uitgeprobeert. Ik heb hem al ruim 2 jaar, , nooit wat mis mee. In de hersft met het krijgen van de wintervacht ontdekte ik wat witte haren op de zadelplek. Direct een bontsjabrak eronder gedaan en afgewacht. Het werd niet erger eerder minder erg, maar toch eens een foto hier geplaatst. Op advies van jullie het zadel opnieuw laten opvullen (bij divoza, daar had ik het zadel immers weg?) Nu na 2 weken deze klachten. natuurlijk ga ik er weer mee naar Divoza, want ik wil/hoop dat zij het kosteloos herstellen.
Weet nu dus in elk geval wat ik met Des kan verwachten, ca 2 weken niet met zadel rijden... nou ja, ook zonder zadel vermaken wij ons wel!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 16:38

jeetje wat oliebol zeg!
wa het zadel al voor de 2de keer opgevult of moest dat nog?
Tja het kan iedereen gebeuren maar daar heb je niets aan denk ik je voelt je vast nog even oliebol.
maar wel een les voor de volgende keer.
Misschien wil er iemand aan huis komen kijken voor het opvullen?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 17:22

Passen ze dat zadel niet voor/na het opvullen dan? Dat vind ik niet echt getuigen van intelligentie....

Over drukplekken weet ik één ding; met rust laten en wachten tot het echt genezen is, anders heb je binnen de kortste keren hetzelfde probleem!

Sterkte ermee!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 17:29

Ik weet niet of het ook voor drukkingen goed is, maar ik heb een zalfje van de DA gekregen voor de schuurplekken van het schofstuk. Ehm, hoe hete het ook al weer, het wordt ook wel voor mensen gebruikt. Een oranjerood zalfje. Het houd de wond soepel en zacht, is niet vet en trekt snel in. Ach, ik kan niet op de naam komen...
Blauwsel is niet echt geschikt, want droogt de wond uit. (werd mij verteld)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 20:32

Bedoel je mischien iets van betadine zalf ofzo? Dat is in elk geval de zelfde kleur. Ik heb er blauw op gedaan omdat ik anders niets voorhanden had (uierzalf leek me nog minder goed) en mijn paard graag in het zand light te rollen. Ik spuit het er ook niet weer over. 't is vandaag lekker weer geweest, medunkt dat er nu wel een korstje opzit ?!
Kim, het zadel was nog niet voor de 2e keer opgevuld. Reed er nog maar net 2 weken meer mee.
En nee, de zadelmaker heeft het zadel niet in combinatie met het paard gezien. Ik heb trouwens ook geen vervoer voor mijn paard naar divoza....

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 22:10

Vind ik wel raar, een zadel te kopen zonder te passen.....heb dat ook gedaan met mijn vorige zadel en dara ben ik niet vrolijk van geworden. heb nu eentje gekocht bij echt een goede zadelmaker, en mijn paardje is veel blijer, loopt ruimer, ik zit lekkerder en netter......
Maar je moet het zelf weten natuurlijk. Als je geen vervoer hebt, heb je gewoon een probleem. Maar Divoza komt toch ook wel aan huis?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-01 12:05

ja, divoza komt aan huis. Maar ik heb hem al ruim 2 jaar, en heeft altijd goedgelegen. Neem aan dat zij weten wat ze doen...
Niet helemaal dus, want ik heb vandaag m'n zadel weggebracht, vond die man het heel vreemd dat ze hem eerst leeg hebben gehaald de vorige keer. Was zijns inziens niet nodig geweest... maar hij gaat hem nu flink bijvullen, evt wou ie de kamer iets versmallen... Is wat mij betreft niet direct nodig, want wat ik al zei, het zadel heeft wel prima gelegen!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 12:11

Ik bedoelde inderdaad betadine. Ik was al aan het denken bio... ehm.. bita.. Heb net even gekeken, maar je was me voor!
Het werkt heel mooi, sluit de wond niet af, trekt snel in, is niet vet en houd de wond toch soepel. Isolda haar drukkingen/ schuurplekken, waren er snel mee beter, samen met veel rust!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-01 20:23

't zag er vandaag al vrij rustig uit. Ze gaf ook geen pijn aan toen ik het aanraakte. Dus ik denk dat ik er voorlopig maar niets aan doe... Ik zal het zeker onthouden. Volgens mij heb ik hier in huis nog wel een tube. Heb mezelf is fiks in de vinger gesneden, en die wond wou maar niet helen. Via de huisarts ook het advies van Betadine gekregen, in comb. met Biotex baden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 08:23

Kun je niet met gelpad gaan rijden? Die absorberen de drukkingen een beetje.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-01 19:59

Natuurlijk is een gelpad een optie. Maar ik vind het de meoite waard om eerst te proberen het zadel weer goed passend te krijgen voordat ik dergelijke "hulpmiddelen" toepas...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Hanjan, Sanne_com en 32 bezoekers