Chips |o !, Laiser is kreupel ;( +update

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Chips |o !, Laiser is kreupel ;( +update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 19:05

Chips Frusty !, Laiser is kreupel Verdrietig
Vandaag belde de eigenaresse van stal dat Laiser behoorlijk kreupel stond.
Gisteren hadden we nog een wedstrijd gereden en was er niets aan de hand. Zelfs in de trailer ging het goed. Hij heeft nog een hele tijd in de trailer gestaan zonder dat hij is gaan schrapen Pling .
Dus daarom vond ik het vreemd dat hij vandaag ineens zo kreupel is. Frusty Gisteren is hij na de wedstrijd nog lekker de wei in geweest en ook bij het binnenhalen was er niets te merken aan Laiser. Maar vanochtend wilde ze Laiser buiten zetten en merkte ze dat hij goed kreupel was. Vanmiddag met het binnenhalen was het nog steeds hetzelfde en je ziet het zelfs al heel goed in de stap.
Toen ik op stal kwam zag ik ook aan hem dat hij niet zo happy was als anders. Toen ik aan zijn benen ging voelen voelde er niet iets dikker dan anders alleen was zijn rechtervoorknie wel warmer dan zijn linker. Ik heb hem toen even uit zijn stal gehaald om te zien hoe en wat. In inderdaad die arme prul had behoorlijk last van zijn rechtervoorbeen Verdrietig . Ik heb hem toen op de poetsplaats gezet en heb zijn voorbeentje afgespoten gedurende zo'n 5 à 10 minuten. Daarna heb ik het nog gemasseerd met Cole's Liniment.
Morgenochtend spuit de eigenaresse van de stal hem nog af en 's middags doe ik het weer gevolgd door een massage. En dan hoop ik maar dat het zo weer over is. Verward
Weet iemand nog iets wat ik anders nog kan doen bij Laiser?
Laatst bijgewerkt door Mickey op 17-04-02 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:09

Sterkte met Laiser, geef hem maar een knuffel...
staat hij alleen op de wei of heeft hij gisteren misschien een tik gehad op zijn knie?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 19:22

orri schreef:
Sterkte met Laiser, geef hem maar een knuffel...
staat hij alleen op de wei of heeft hij gisteren misschien een tik gehad op zijn knie?

Hij staat alleen in de wei. Alle paarden hebben bij ons een eigen wei. Dus daarom vind ik het ook zo vreemd. En gisteren had hij niets toen hij binnen werd gehaald. Verward

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:34

jeetje, vervelend zeg!! Kan het zijn dattie heeft vastgelegen ofzo vanacht?
Anders zou k denk k toch ff dierenarts erbij halen (ok, ik doe dat altijd vrij snel, geef k toe) omdat je niet weet hoe het komt...
Succes ermee iig!!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:20

He vervelend zeg.. afspuiten ed kan in ieder geval geen kwaad...
Je komt er niet 1-2-3 achter wat nu precies de oorzaak is geweest... als het maar weer snel over gaat!!
Sterkte met hem...

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 07:10

Hoe staat hij op zijn been? Loopt hij echt heel erg kreupel en wil hij amper op zijn voet staan? En is er niet echt iets warms of diks te vinden? Dan kan het ook in de hoef zitten. Een zweertje bijvoorbeeld. dan lopen ze stokkreupel maar na een bezoekje van de smid/DA gaat het het snel beter.
Als het dat niet is: kijk ik het meestal 2 dagen aan en als er geen verbetering is bel ik de DA.
Afspuiten kan geen kwaad dus dat an je sowieso doen. Ik smeer ook altijd meteen het been in met Traumeelgel. Hij kan zich ook gewoon een beetje verstapt hebben, dan is het met een paar daagjes stappen zo weer over.

Beterschap!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 07:44

Heel veel sterkte!
Ik zit momenteen ook met een paard met een verkoudheidje (neus) en dunne mest, ik blijf aan het piekeren over de oorzaak...
We zijn net twee bezorgde moeders he Mickey! Haha!

Gewoon vreselijk veel knuffelen met je lieverd, en gek of niet, ik heb er een goed gevoel over... raar hoor.
In elk geval veel sterkte en wat ouderschap betreft:
een betere moeder had Laiser zich niet kunnen wensen! Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 07:59

Katrien schreef:
Hoe staat hij op zijn been? Loopt hij echt heel erg kreupel en wil hij amper op zijn voet staan? En is er niet echt iets warms of diks te vinden? Dan kan het ook in de hoef zitten. Een zweertje bijvoorbeeld. dan lopen ze stokkreupel maar na een bezoekje van de smid/DA gaat het het snel beter.
Als het dat niet is: kijk ik het meestal 2 dagen aan en als er geen verbetering is bel ik de DA.
Afspuiten kan geen kwaad dus dat an je sowieso doen. Ik smeer ook altijd meteen het been in met Traumeelgel. Hij kan zich ook gewoon een beetje verstapt hebben, dan is het met een paar daagjes stappen zo weer over.

Beterschap!


Ik dacht idd ook aan een hoefzweer, plotseling kreupel, op 3 benen...
Maar dan wel vreemd dat zijn knie dik is?

Sterkte met Laiser Scheve mond hou je ons op de hoogte?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 16:49

Er is nog geen enkele vooruitgang te zien vandaag.
De eigenaresse van de stal heeft vanochtend zijn been afgespoten en gemasseerd en ik vanmiddag, maar er is geen verschil met gisteren. Alleen zijn knie is nu niet meer warm.
Hij zet zijn voet wel naar, maar steunt er liever niet op met de stap / draf. We hebben zijn hele been nagevoeld, maar nergens is er iets te vinden. Zelfs tikken op zijn hoef gaven geen reactie.
We hebben de dierenarts maar gebeld en die komt morgenvroeg langs om te kijken of hij iets kan vinden.
Ik ben heel erg benieuwd en ik hoop maar dat hij iets kan geven, waardoor de pijn verdwijnt (maar ook wegblijft). Want dit vind ik ook niks voor Laiser.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 12:04

Vanochtend is de dierenarts bij Laiser geweest.
Laiser loopt nog steeds goed kreupel, al lijkt het soms al ietsje beter te gaan.
De dierenarts heeft Laiser's hoef eerst gecontroleerd, maar daar zit het in ieder geval niet.
Toen hij aan de pezen ging voelen en de aanhechtingen, gaf Laiser ook nog geen kik. Maar toen hij aan zijn schouder begon te voelen en te duwen, begon Laiser toch achteruit te lopen. Ook zet Laiser zijn voet ook minder ver naar voren dan normaal. Daarom denkt de dierenarts aan bewegingskreupelheid. Maar hij kan niet exact zeggen waar het nu precies zit. In de spier, de pees, of de aanhechtingspunten.
Laiser krijgt nu een ontstekingsremmende pasta voor drie dagen en verder moet hij zo'n twee weken op rust. Hij mag wel in de wei, maar in de kleine voor de stallen, zodat hij niet kan gaan rennen met de andere paarden.
Ook moet ik wel gedurende de twee weken verbetering zien. Ik mag hem eventueel wel stappen aan de hand, maar dat ik niet echt nodig omdat hij al in de wei kan. Maar over een paar dagen mag ik eventeel hem wel aan de hand stappen in het bos.
(Ik heb vanochtend maar meteen de wedstrijd voor over anderhalve week afgezegd. Jammer maar helaas. Ook al zou Laiser dan al recht zijn, dan ga ik niets forceren.)
Waarschijnlijk zat hem dit al langer dwars, omdat hij ook weleens een telgang er tussendoor gooide. En dat hij zondag van de laadklep af is geschoten is waarschijnlijk de bewuste druppel geweest die de emmer deed overlopen. Maar goed dat is allemaal maar gissen.
Mijn schatje krijgt nu rust en ik hoop maar dat hij daarna weer helemaal de oude is.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 22:36

Ah nee, wat ene rotnieuws! Nooit leuk zoiets! Heel veel knuffels aan Laiser en jij ook sterkte, komt wel goed!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 17:45

Jurga schreef:
Ah nee, wat ene rotnieuws! Nooit leuk zoiets! Heel veel knuffels aan Laiser en jij ook sterkte, komt wel goed!

Thanx!!!! Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angs1989, josien_m_, MairiMacBran, Miiej, noordje, onpaard en 42 bezoekers