Het single leven..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Het single leven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 00:18

Ik ben dus single. En eigenlijk bevalt me dat prima. Ik kan gaan en staan waar ik wil. Ik vind het ook heerlijk om gewoon alleen thuis te zijn ofzo.

Maar toch, soms voel ik me wel eens alleen. Dan denk ik "is dit het nu?" Ik ben niet ontevreden en wil/hoef helemaal geen man. Maar het is toch wel fijn om soms te kunnen praten met iemand. Dat er iemand is om wie je geeft en die ook om jou geeft. Iemand om je verhaal tegen te vertellen. gewoon over hoe je dag is geweest enzo.

Maar de gedachte om een relatie te beginnen zie ik ook niet zo zitten. Ik ben zo gesteld op mijn vrijheid.

Vandaag dacht ik in de supermarkt dat ik het ook gewoon eng vind. Een relatie vraagt ook veel van iemand. Ik weet dus echt niet wat ik nu prettiger zou vinden.

Natuurlijk als je iemand vindt waar je veel om geeft dan wil je graag bij die persoon zijn en dus ben je vlugger geneigd om wat van je eigen leven op te geven. Al is dat dan geen opgeven, maar een bewuste keuze.

Is het een bewuste keuze van me om alleen te leven? Ik zou het niet weten. Ik denk dat het een bewuste keuze is, maar eigenlijk heb ik natuurlijk geen keuze.

Kortom ik ben graag alleen, maar soms mis ik die schouder om op te leunen. Hebben meer mensen dit? Of is iedereen op zoek naar een relatie of zit in een relatie? Ik ben niet op zoek, en soms denk ik dat ik de enige ben.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:59

Ik ben ook graag alleen, maar inderdaad mis je soms de schouder van iemand om op te leunen.

Een relatie zie ik ook niet zo zitten, bang om hem aan te gaan en bang (net als jij) om mijn vrijheid te verliezen.

Bovendien is er niet echt veel interesse in mij, dus dat scheelt.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 01:22

Naast het voortplantings proces en naast het feit dat de mens een kudde dier is en een gezelschapsdier, heb je vaak een relatie om dát te kunnen bewerkstelligen wat je wil ervaren. Ook kan je (bepaalde) punten in jezelf verbeteren of ontdekken door die ander. Je wordt vaker een beter en efficienter mens. Gezamenlijk ervaar je meer. Gezamenlijk bereik je (vaak) meer.

En je bent op de wereld om zoveel mogelijk je doelen na te streven dus te ervaren wat jij wil...

Daarom willen alle mensen een relatie. en als je denkt dat je dat niet wil, dan lieg je jezelf voor.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 01:37

Tuurlijk verlies je een stuk vrijheid en privacy maar in een goede relatie kriijg je er ook veel voor terug!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 01:42

Nja, en van de andere kant... Ben gelukkig verkeerd, maar ik baal af en toe behoorlijk dat ik 's weekends mijn gang niet kan gaan. Ik mag 't wel en 't interesseert 'm ook niet, maar ik vind 't gewoon zo banketstaaf.

Ik vind niet dat een relatie gezocht moet worden, een relatie loopt je leven in of niet. Ik vind het niet helemaal reeel om te zeggen dat je jezelf voorliegt als je geen relatie denkt te willen. Als het moment zich voordoet doet 't zich voor, maar waarom zou iemand op een bepaald punt in zijn leven geen relatie willen mogen hebben? (wazige zin) Enfin... Ik krijg eerlijk gezegt de kriebels van de tekst van Prima Scheve mond

En eerlijk is eerlijk, af en toe verlang ik best wel naar een leven als vrijgezel...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 01:45

Aah ja.. gewoon achter de pc zitten en een cd opzetten in plaats van dat een ander TV zit te kijken.. of radio en TV uit en lekker stilte in huis.. ook geen roepende kids.. gewoon ruuuust!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:44

Sylvia schreef:

En eerlijk is eerlijk, af en toe verlang ik best wel naar een leven als vrijgezel...


Ik ook..en dat zal ook altijd wel blijven..

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:46

Prima schreef:

Daarom willen alle mensen een relatie. en als je denkt dat je dat niet wil, dan lieg je jezelf voor.


Sorry hoor.. maar dit vind ik wel een beetje onzin.. Ken genoeg vrijgezellen die echt niet zitten te wachten op een relatie, en eerlijk gezegd kan ik me dat nog goed voorstellen ook.. Bloos!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:59

Ik ben ook single en ik vind het heerlijk!! Lekker doen waar ik zin in heb. Als een jongen me leuk vind dan krabbel ik altijd terug. Vind het toch wel een beetje 'eng' om een relatie te beginnen.
Ik ben erg gesteld op mn vrijheid. Al vind ik nou wel weer iemand leuk voor wie het waard is om mn vrijheid 'op te geven'. Zo leuk is hij gewoon Bloos

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:13

Misja schreef:
Sorry hoor.. maar dit vind ik wel een beetje onzin.. Ken genoeg vrijgezellen die echt niet zitten te wachten op een relatie, en eerlijk gezegd kan ik me dat nog goed voorstellen ook.. Bloos!
aan de andere kant moet er een logische verklaring zijn waarom zoveel mensen een duurzame relatie aangaan Knipoog

Amor Vincit Omnia

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:18

Ben ook alweer anderhalf jaar (min of meer) alleen. Ik merk wel dat ik heel kritisch ben op mannen. Het moet wel echt helemaal 100% JA zijn, wil ik ergens voor gaan. (En dan gevoel heb ik al erg lang niet gehad...).

Dus aan de ene kant ben ik echt 'happy single', ik kan alles zelf, heb niemand echt nodig. Ik vind het fijn om zo zelfstandig te zijn. Maar aan de andere kant, ik kom na me werk ook gewoon in een leeg huis thuis, en soms zit je dan gewoon vol met (leuke/niet zo leuke) verhalen, die je nergens kwijt kan.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:23

Misja schreef:
Sorry hoor.. maar dit vind ik wel een beetje onzin.. Ken genoeg vrijgezellen die echt niet zitten te wachten op een relatie, en eerlijk gezegd kan ik me dat nog goed voorstellen ook.. Bloos!



ik spreek ze dan nog wel wanneer ze 32 worden ofzo Lachen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Hessy
Berichten: 89
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:37

prima, Bedoel je dat de biologische klok gaat tikken ofzo?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:41

Een zwaar wegende factor, maar ook dat je dan meer gesetteld wil zijn dan wanneer je 18 bent of 21.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Hessy
Berichten: 89
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:46

Ik heb gelijk even naar jouw leeftijd gekeken Haha! . Kan wel zijn inderdaad,
maar er zijn mensen die nu eenmaal liever alleen blijven, en als je zelf nog niet zo lang een relatie heb kun je je dat niet voorstellen want dan is alles leuk lief en aardig Maar ik heb al heeeeel lang een relatie en soms is alleen best wel lekker denk ik

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:47

Prima schreef:
ik spreek ze dan nog wel wanneer ze 32 worden ofzo Lachen.


Dan ben je te laat. De meesten zijn namelijk de 35 al gepasseerd Haha!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:48

Maar er is een verschil tussen soms best lekker alleen te zijn en single zijn.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:51

Misja schreef:
]Dan ben je te laat. De meesten zijn namelijk de 35 al gepasseerd Haha!


Sorrie, geloof er helemaal niets van! Of dan liegen ze tegen je of je kent ze niet goed. Bovendien kan ik niet voorstellen dat jij een echte vriendschap hebt met iemand die de 35 is gepasseerd, terwijl je zelf 21 bent.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:55

ik herken je gevoel wel een beetje hoor Heik. Het gevoel om gewoon bij iemand te horen om t zo te zeggen, iemand waar je op kunt bouwen. Tuurlijk zijn goede vrienden daar ook voor, maar dat is toch anders dan iemand waar je een relatie mee hebt.
Ach ik vermaak me prima als vrijgezel zijnde, heb t druk zat met leuke dingen te doen maar af en toe krijg je een gevoel dat je ook bij iemand wilt horen. Onze tijd komt nog wel Heik Knipoog Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:00

Ik ben 7 jaar single geweest..ik ben een paar keer zo hard op mijn ... gegaan dat ik het had afgezworen om ooit nog verliefd te worden Scheve mond 7 jaar lang kon ik me van eventuele vlinders ontdoen door voor de persoon in kwestie gewoon een afkeer te gaan voelen. Nu heb ik me WEL opengesteld voor mijn gevoelens voor Fons want ik wil niet mijn hele leven single blijven (ik ben ondertussen toch 27..gaat best hard zo Tong uitsteken) en het voelt fantastisch weer zo op iemand te kunnen vallen. We zien elkaar maar 1 of 2x per week maar voorlopig vind ik dat wel ok, ik mis hem doordeweeks wel maar we zijn allebij even onzeker dus laten we het zo..Wie weet verhuis ik ooit nog naar Weesp maar zolang het onzekere gevoel blijft pieker ik er niet over Knipoog Ik heb wel gemerkt dat hoe langer je vrijgezel bent des te moeilijker het wordt je weer in een relatie te storten..ik werd steeds banger om weer een fout te maken en zelfs nu heb ik met Fons af en toe ook die gevoelens..onterrecht maar ze zitten er toch Scheve mond

**Look where all this talking got us baby!!**

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:08

Prima schreef:
Sorrie, geloof er helemaal niets van! Of dan liegen ze tegen je of je kent ze niet goed. Bovendien kan ik niet voorstellen dat jij een echte vriendschap hebt met iemand die de 35 is gepasseerd, terwijl je zelf 21 bent.


Heb ik gezegd dat dat écht vrienden zijn? Dat maak jij er van! Nee hoor.. Het betreft de club van mijn oom. Allemaal van die losbollen die vrijgezel zijn ja.. Eentje heeft samengewoond tot zijn 28e en is nu alweer vrijgezel. Het is een carnavalsvereniging en ze staan erom bekend dat het 'flierefluiters' zijn. Misschien een 2e jeugd of iets dergelijks? Schijnheilig

In mijn straat woont nog zo iemand, een man van begin 40 (die er trouwens nog KEURIG uitziet voor zijn leeftijd Bloos ) en die een hekel heeft aan het gezever van vrouwen en een huishouden. Scharrels wel hoor, maar een vaste relatie wil ie (nog) niet *LOL*

Ow..en bovendien, ik heb een goeie vriend die 36 is.

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:09

misja hoe verklaar jij dan dat de meeste mensen toch voor een duurzame relatie kiezen?

Amor Vincit Omnia

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:09

SuperPepeijn schreef:
aan de andere kant moet er een logische verklaring zijn waarom zoveel mensen een duurzame relatie aangaan Knipoog


Ook die reden kan ik me goed voorstellen hoor Knipoog
Er is voor beide wel wat te zeggen!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:12

SuperPepeijn schreef:
misja hoe verklaar jij dan dat de meeste mensen toch voor een duurzame relatie kiezen?


Waarom moet ik dat verklaren? Dat weet je toch zelf ook wel? Ik heb zelf ook een (duurzame) relatie, en voel me er lekker bij. Het is gewoon een verrijking, aanvulling, dat snap je zelf ook wel.

Ik wil alleen zeggen dat er ook mensen zijn die dat niet als een aanvulling zien, en gewoon het liefste hun gang gaan met hun eigen vrienden en doen waar ze zin in hebben (bijvoorbeeld reizigers, ik noem maar wat). Ook dat kan ik me wel enigszins voorstellen, al denk ik dat het op een gegeven moment toch wel zou kriebelen (althans: naar mezelf kijkende).

beide 'partijen' moeten doen waar ze zich lekker bij voelen, ik heb er geen problemen mee.

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:12

op welke manier spoort die reden die jij je kan voorstellen dan niet met de stelling van prima?

Amor Vincit Omnia


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Britta31, DJZ, ElCamino, fohadie, GrapeshotBot, IASCrawler, Paardjes83, Polarize, Relserk, VuurVleugels, xPabloBokt en 129 bezoekers