Nederlands Kampioen dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Nederlands Kampioen dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 22:37

Bij deze een link naar [HAW] Edward Gal op de Hippiade met Gribaldi:

[HAW] Edward Gal/Gribaldi op de Hippiade !!! VEEL

Natuurlijk wakker ik hier waarschijnlijk weer eens een eerder besproken onderwerp mee aan, maar ik ben toch erg benieuwd hoe de dressuurrijders en de jury's onder ons, vinden hoe nederlands kampioen E.G. Gribaldi hier rijdt.

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:45

ik kan er niks aan doen maar ik vind Gribaldi niet speciaal ofzo

Hij loopt 9 van de 10 keer te diep/rond en hij kijkt zo... tjah hoe zeg je dat Verward
Hij heeft zn ogen open maar hij straalt niks uit, een stalgenoot zei, hij heeft geen wakkere/heldere blik, denk dat ik me daar maar bij aansluit

Hij heeft wel een mooie bouw, en kan leuk lopen maar toch heb ik geen "klik" bij dit paard.

Maar ja, smaken verschillen, en dat is maar goed ook Haha!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:44

Meningen verschillen nou een maal en dat is maar goed ook Haha! , deze foto's zijn allemaal van het losrijden en daar zijn idd al talloze topics en discussies in allerlei paarden magazines over geweest.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:54

Ik vind het een pracht paard! En over die losrij foto's, het zijn prachtige foto's maar je kan natuurlijk een paard nooit echt goed beoordelen aan de hand van alleen losrijfoto's.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 10:39

het ging me niet om de kwaliteit van de foto's, en ook niet om de kwaliteit van het paard, maar om de hoofd - hals houding versus de FEI-regels!!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:31

Volgens de FEI regels loopt hij inderdaad op de foto's te diep. Maar dat zal 'm liggen aan het feit dat hij het paard hier een clinic rijdt en dus niet in een proef.
Veel mensen halen veel voordelen uit het paard wat ronder instellen tijdens het inrijden. En neem van mij aan dat Edward heus wel goede begeleiding bij deze manier van trainen krijgt Schijnheilig Haha!

Ik denk (weet wel zeker) dat als Edward vervolgens de ring ingaat dat Grib echt wel opgericht loopt.

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:17

Daar ben ik het helemaal mee eens!

Ik vind het erg erg mooi uit uit zien hoor, al zie ik de comby edward/Lingh liever.... Haha!

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:33

Ik vind met de eerste drie foto's niets mis, hij heeft een mooie vallende hals en is er goed doorheen. De foto's daarna loopt ie wel erg rond. Zo zou ik zelf liever niet rijden maar goed wie ben ik? Als hij er succes mee heeft moet hij het vooral zo doen. Vond de foto's van Edward met XXL minder mooi dan deze (vanwege dat tongetje, dat is echt een teken dat ie het gevraagde niet uit kan/wil voeren). Maar goed zoveel verstand heb ik er niet van dat ik een ruiter met veel succes en een uiterst sympatieke uitstraling kan veroordelen. Eerst zelf goed rijden, dan oordelen is mijn motto! (Heb nog een lange weg te gaan..)

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:27

Sharlyn schreef:
ik kan er niks aan doen maar ik vind Gribaldi niet speciaal ofzo

Hij loopt 9 van de 10 keer te diep/rond en hij kijkt zo... tjah hoe zeg je dat Verward
Hij heeft zn ogen open maar hij straalt niks uit, een stalgenoot zei, hij heeft geen wakkere/heldere blik, denk dat ik me daar maar bij aansluit

Hij heeft wel een mooie bouw, en kan leuk lopen maar toch heb ik geen "klik" bij dit paard.

Maar ja, smaken verschillen, en dat is maar goed ook Haha!


Gelukkig issie wel speciaal genoeg om er Kampioen mee te worden OK dan!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:39

Venetia schreef:
Vond de foto's van Edward met XXL minder mooi dan deze (vanwege dat tongetje, dat is echt een teken dat ie het gevraagde niet uit kan/wil voeren).

Dat doet hij alleen als hij gespannen is zei Anky

Ik weet niet of deze foto's echt alléén van het losrijden zijn maar dat betwijfel ik want met het losrijden rijd je toch geen pirouette? Zo nee dan moet die neus wel wat meer naar de loodlijn, maar misschien had hij er baat bij het op dat moment niet te doen oid.