22 juni eerste wedstrijd met Leys...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 23:09

...maar daarover zo meer (ja, we houden het spannend!).

Vanavond heb ik voor het eerst echt les gehad op Leysander. Ik had sowieso al 3 jaar geen les meer gehad, dus ook voor mij was het ff wennen. Maar het ging best goed! Ik heb meegereden in de manegeles waar Mayo ook in rijdt. Het ging bij ons allebei wel lekker. Leys had in het begin nogal de neiging om onder me weg te lopen. Ik heb 'm toen een keer goed op z'n donder gegeven (ja, ik begin het al te leren) en daarna liep hij als een trein (letterlijk, hij neemt ook van die grote passen...). De tweede helft van de les was hij mooi ontspannen, en ik ook. Vorige week had ik nog ontzettend zere handen na het rijden, maar nu hoefde ik alleen maar een beetje met de teugels te spelen. Lekker gegaloppeerd, en na de les 't paardje nog ff onder de douche gezet (z'n beentjes dan).

Het was voor mij ook de eerste keer dat ik Leys helemaal voor mezelf had, want Prisca kon vanavond niet. Leys stond ook een beetje dommig om zich heen te kijken in het begin, zo van: 'waar is het vrouwtje nou?', maar hij was al snel gewend aan het feit dat ik vanavond letterlijk de teugels in handen had. Na de les kwam Prisca nog wel ff langs, dus alles was toen weer 'normaal' voor hem (gelukkig maar!). Lachen

En tja, dan gaat het dus toch gebeuren: onze eerste wedstrijd! Mayo en ik gingen ons inschrijven voor de pas de deux (Mayo had mazzel, ze was als tweede aan de beurt en Bubbels was dus nog vrij) en toen vertelde Ben (manege-eigenaar) dat we ook een dressuurproef moesten doen. Was ff schrikken, maar eens moet de eerste keer zijn, dus we hebben ons allebei opgegeven voor een B-proef (waarschijnlijk nr. 12). Onze instructrice heeft beloofd dat ze ons er in de les mee gaat helpen, en natuurlijk hebben we Prisca, dus dat moet gaan lukken.

Goh, mijn eerste proefje op Leys zit er dus aan te komen... spannend! Party!!

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> << < ...dreams are just goals without deadlines... > >> </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-05-02 00:23 ]</font>


Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 08:43

zeker spannend hoor! En nog veel succes verder!!!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:04

Hey Succes!
Ik fietste trouwens vanmorgen naar mijn werk, zie ik opeens staan Leys BV... Ik dacht gelijk aan leys (paard) Lachen
Heeft 'ie een BV tje op gericht?

:evaw:

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:41

Karin je weet toch wel dat die wedstrijd buiten is??? Zonder hekjes hihihihi alleen pionnen om de letters aan te geven. Ik ga dit FILMEN Party!! *LOL* . En Mayo natuurlijk oook hoor.

Leys dacht bij mijn eerste wedstrijd dat de hekjes hindernissen waren en voel je hem Schijnheilig . Maar dat is bijna 3 jr geleden maar ja ik weet niet wat hij bij jouw gata verzinnen Haha! .

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 10:57

Zonder hekjes, gelukkig maar! Ik heb me tenslotte voor DRESSUUR ingeschreven en niet voor freestyle springen of zoiets... *LOL*

Maar dat wordt dus nog wel goed oefenen. Mijn laatste wedstrijd was in 1989 (toen was ik 15), eeeeeeuwen geleden dus! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 11:30

Haha, mijn laatste wedstrijd (dressuur, dus serieus in een bakje rondhobbelen) was toen ik 14 was. Les heb ik in principe elke week een half uurtje. En ik rijd natuurlijk het hele bos aan gort!
Leuk hoor, en misschien kom ik wel kijken! Lijkt me jottum!
Ow gister ben ik met Joopseltje en mijn pappie in het bos geweest. Hij was zo relaxed, de laatste keer was ik allang blij dat ik heel thuis kwam, had allemaal hartverzakkingen gehad van zijn gedrag, maar nu was hij zo rustig, alleen het galopje he, dat werd een sprint. En hercules er achteraan kachelen, dus dat ging flink hard... t Is zo leuk om Joop helemaal te zien opleven als Kuultje hem op jut... Echt heel lekker gereden. Na de vorige keer was ik echt een beetje schijterig, hij is nl wel een stukkie groter sterker etc dan Voltrack, maar t ging echt geod!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:16

leuk houd je ons op de hoogte ik wil graag komen kijken!!!!!!!!!!!!!!
hebben jullie al een proef? Ik zal anders eens kijken waar ik die van mij en janneke heb voor de hengstenshow op ameland!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 12:25

Yep, we gaan de bokkende zebra- en bosnegershow van Heike doen! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:32

He wat goed joh, hartstikke leuk!!

Oja, ik zal ervoor zorgen dat er een aantal foto's van onze miniboktmeeting volgende week op bokt staan!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 13:46

mmmhhhh we kunnen dan gelijk een groote minimeeting houden en dan Karin en Mayo lekker op de zenuwen jagen hihihihi Schijnheilig

Oeps ik moet die dag ook nog springen Verward .

gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 14:22

Citaat:
Op 2001-05-02 10:41, schreef Prisca:
Karin je weet toch wel dat die wedstrijd buiten is??? Zonder hekjes hihihihi alleen pionnen om de letters aan te geven. Ik ga dit FILMEN Party!! *LOL* . En Mayo natuurlijk oook hoor.

Leys dacht bij mijn eerste wedstrijd dat de hekjes hindernissen waren en voel je hem Schijnheilig . Maar dat is bijna 3 jr geleden maar ja ik weet niet wat hij bij jouw gata verzinnen Haha! .

Gr Pris





Huh??? Buiten??? Echt waar? Ik dacht dat 't binnen werd gehouden. Word 't springen dan binnen gedaan ofzo? En zonder hekjes? Ohoh!

Knuf

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 14:26

Springen is ook buiten het buiten seizoen is begonnen dus alles gaat naar buiten Party!! . Iedereen moet dan even helpen met op bouwen en afbreken maar dat gaat prima hoor.

hihhihi Mayo krijgt ze zenuwen hihihih *LOL*

Gr Pris

22/23 juni minimeeting op Zilfia´s Hoeve met als show Mayo en Karin inde dressuur en Pas de Deux en we liggen in een duuuuuuuuuuuueeeeek.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 14:28

Ik ben gewend met de buitendressuur dat er wel hekjes worden neergezet, geloof ik, of m'n hoofd begint dronkemansspelletjes met me te spelen. Hihihi, ach 't is warm hier.

Knuf

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 14:33

Ik denk dat het een beetje onmogelijk is met 6 ringen??

Trouwens hekjes heb je pas vanaf de M geloof ik daarvoor hoeft het niet.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 14:37

Ha Cool, gaan we lekker zwabberen!!! *LOL* *LOL* *LOL*

Knuf

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 14:38

Op sommige wedstrijden, bijvoorbeeld in Holten (Ov.) wordt alle dressuur in banen met hekjes gereden, ook de B. Ik heb ooit een vriendin van mij met haar pony (een jonkie) daar een steeple chase zien rijden. Hij dacht ook: 'Ha leuk, springen!!!'... *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 15:41

leuk leuk leuk! En we liggen zeker in een deuk Pris! You bet!
Ik heb tot nu toe altijd wedstrijden gereden in een bak, waar dus al een hek omheen stond. Ook buiten. Gelukkig maar, want anders... Dan was het echt flink lollig geweest. Zeker met Joopje, die rent gewoon overal dwars doorheen, dan krijg je echt zo'n showstelertje met mij erop!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 16:04

iedereen succes dan maar he!!!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 16:29

gaaf!!!!
ik kom zeker wel kijken dan ik wil mayo ook wel eens dressuur zien rijden ik heb haar alleen op Sya gezien Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, fro, schumiegirl, Vagabondo en 36 bezoekers