Luzzo voor het eerst aan de longe....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Luzzo voor het eerst aan de longe....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 16:14

Helaas is Babet een beetje kreupel, ze heeft zichzelf gek gemaakt op stal, en heeft zich vervolgens bezeerd. Het stelt niet heel veel voor, maar een paard dagen rust kan geen kwaad. Dus.... een paar dagen niet rijden! Erg is dat hoor. Dus hebben we besloten om de zoon van Babet (Luzzo, 2 jarige ruin) voor het eerst aan de longe te doen. Gewoon aan zijn halstertje, dus niet gelijk aan de slag met bitten enzo, daar is het nog iets te vroeg voor.
In principe had Luzzo het allemaal heel snel door. Na vijf minuutjes gek doen, liep hij nette rondjes in stap en draf. Terugkomen van draf naar stap snapte hij natuurlijk nog niet.
Op een gegeven moment zetten Babet en de shetjes het op een drafje in de weide naast de bak, en Luzzo had natuurlijk zoiets van "Wat?? Ik wil ook meedoen maar ik zit hier aan zo'n idioete lijn vast!!!!" Dus...... hij maakt een gekke bokkesprong en gaat ervandoor, ik klap tegen de grond Bloos en word heel wat metertjes meegesleurd. Mijn hand zat namelijk gedraaid in de longeerlijn Frusty ..... handig!!! Gelukkig kon ik mezelf losrukken en ging Luzzo er verder op eigen houtje vandoor.... Sjonge jonge zeg.
Gelukkig kon ik Luzzo heel snel weer pakken, we hebben nog een paar minuutjes gelongeerd, en we hebben hem daarna weer bij zijn vriendjes gezet.

We zijn van plan om dit op een speelse wijze elke week te doen. Het serieuzere werk (hoofdstel met bit etc) komt later wel weer.

Vanavond zou ik eigenlijk les hebben met Babet, maar dat gaat dus niet omdat ze ietsje mank is. Nu heb ik met de manege afgesproken dat ik een keertje op een manege paard meerijd, ben onwijs benieuwd hoe dat gaat. Ik rijd nou alweer ruim een jaar met Babet, dus een ander paard zal heel vreemd zijn. Helemaal zo'n rustig, mak, niet gek te krijgen manegepaard.

Verslag volgt snel!!!

Groetjes, Marieke

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 16:49

Wat gaaf zeg, wel jammer van Babet, en kijk je volgende keer wel uit met dat longeertouw Knipoog Anders gebeuren er dadelijk nog ongelukken! Veel succes vanavond, ik moet ook lessen Lachen