Outlook Express?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Outlook Express?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 11:34

Ik zit met een probleem. Ik weet dat het opgelost kan worden, maar ik heb geen idee hoe. Vandaar dat ik het hier even vraag.

Ik heb Outlook Express als mailer (programma). En ik heb 2 mailadressen die daarop binnenkomen (sinds kort). Eén is mijn eigen mail, allemaal sh*tmail eigenlijk (steeds minder omdat ik er geen tijd voor heb en er vreselijk moe van werd), de ander is heel serieus voor mijn 'werk'. Ze worden allebei naar 1 popmailaccount toegestuurd, wat overigens wel veranderd kan worden. Mijn outlook haalt dus van die popmailer mijn mail op, en duwt dat allemaal in mijn postvak in. Als ik wil reply-en komt er altijd mijn persoonlijke reply-adres in te staan. En dát wil ik veranderen. Ik heb alleen geen idee hoe.

Ik weet dat je verschillende accounts aan kan maken. Dat zou dus betekenen dat ik een nieuw popmailadres moet aanvragen (kan best, wordt waarschijnlijk wat moeilijk). En dat ik dan 2 accounts heb die ik elke dag leeghaal. Ik weet dat dat kan (mijn baas heeft dat, ik had het voorheen ook), maar ik vroeg me af of het niet anders kan, dat ik dus per mailtje in kan stellen wat er als reply-adres moet staan. En misschien ook wel dat mijn outlook zelf de verschillende mails scheidt. Dus dat mails die gestuurd zijn aan één van de beide adressen direct in een ander mapje geduwt worden. Kan ook, alleen heb ik weer geen idee hoe.

Concreet heb ik dus 2 problemen: ik wil gebruik maken van twee verschillende reply-adressen (afzenders), en ik wil de mails strikt gescheiden houden.

Iemand enig idee? BVD!

BTW: andere mailer installeren kan waarschijnlijk ook wel (zit ik ook over te denken, outlook sucks), popaccount aanvragen kan natuurlijk ook, maar dat gaat allemaal nog wel even duren, en eigenlijk wil ik het nú oplossen... Scheve mond

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 11:42


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 11:52

Mijn moeder en ik gebruiken allebei Outlook Express maar we hebben verschillende mapjes aangemaakt.

Ik weet niet of je ook beide e-mail adressen al aangemeld hebt in Outlook?

Extra - Accounts - Toevoegen
?

Als je dit hebt gedaan kun je in "Berichtregels" alles zo instellen dat je mailtjes in de goede mapjes terechtkomen.

Extra - Berichtregels - E-mail
dit wijst zich wel vanzelf, je kunt het zo maken als je zelf wilt.

Ook kun je dan als je een mail verstuurd bij het vakje "Van" een e-mail adres selecteren. Dus zelf bepalen welke afzender eronder komt te staan.
Niet helemaal duidelijk uitgelegd misschien allemaal, maar PB maar als je nog vragen hebt.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 11:53

Probleem van de mapjes had ik zo weer gevonden, maar nu nog de afzenders, het gaat nu nl niet om 2 popaccounts. Het moet ook kunnen met 1 popmailer, maar nu nog mijn afzendergegevens...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 19:07

Maar als je twee gebruikersnamen hebt bij één pop.server, kun je dan geen dubbele account maken? Dat lijkt me dan het meest logisch.....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 22:22

Je antwoord:
Ga naar tools. dan naar Internet accounts. Selecteer je betreffende pop adres. Druk dan op properties. In het tabbladje generaal zie je reply adres. Vul daar het reply adress in. Wanneer je beide adressen wil ophalen en versturen, dan moet je 1 smtp adres opgeven voor beide accounts(wel inbellen bij de juiste provider). Trouwens als je een mail opsteld, in een nieuw bericht, kan je helemaal bovenin switchen tussen vanaf welk account je wil versturen. Doorgaans wordt dan ook , als er gereplied wordt, een reactie gestuurd naar dat adres.

Als je zelf replied op een mailtje, dan kan je ook bovenin veranderen vanaf welk account je verstuurd.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:10

Ja Peima, dat had ze volgens mij al door, alleen niet hoe dat gaat als je voor twee mailadressen dezlefde popserver hebt......toch Laui? heb je het btw al gefixed?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:50

Dubbele account aanmaken idd. En dan wat Prima zegt instellen.
Succes!

:evaw:

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 16:58

Naja, ik heb een té oude versie van Outlook om mijn eigen oplossing te creëren. Misschien moet ik een éxtra account met dezelfde gegevens maken, want ik heb dus maar 1 popaccount waar ik mijn mail vandaan haal. Voorlopig werkt dit ook wel.

Update van Windows is overigens ook niet mogelijk vanwege de meerdere users op deze comp. Eerst gaan we maar eens kijken of er ergens nog een 2e popaccount te ritselen is.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 17:27

Het is onder outlook express mogelijk om een regel aan te maken die er dus voor zorgt dat je mail gescheiden kan worden.

Je gaat hiervoor naar Extra > Mailregels > Email

Je krijgt een venster te zien met drie vakken met in elk vak een aantal mogelijkheden.

Vink in het eerste vak: "Als de regel Aan bepaalde personen bevat" aan.
Vink in het tweede vak: "Verplaatsen naar een bepaalde map" aan.

In het derde vak verschijnen dan deze regels met als blauwe tekst: "Bepaalde personen" en "bepaalde map". Klik eerst op "bepaalde personen".

Vul nu in het bovenste vakje je eerste mailadres in en klik op Toevoegen gevolgd door OK.

Klik daarna op "bepaalde map" en kies in het verschenen venster voor de map waar deze mail heenmoet. Je kan hier ook een nieuwe map maken. Klik daarna net zo lang OK tot alle vensters dicht zijn.

Als je nu mail krijgt die gestuurd word naar het ingevulde adres bij de regel, dan wordt deze in de aangegeven map geplaatst. Zo kun je ook je andere mailadres toevoegen en die aan een andere map toewijzen.

Suc6! Knipoog

Romkabouter... Zo kleurrijk, maar toch kleurloos!
~ Schiet met scherp: Canon EOS 1D mark II / 20D + Canon EF 70-200/2.8 L USM IS + Sigma 17-35mm F2.8-4.0 DG EX ASF HSM + Canon 430EX Speedlite ~

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 21:26

Ja, maar volgens mij gaat het erom, dat wanneer ze op reply drukt, bij een bepaald mailtje, dat als afzender het emailadres wordt gebruikt waar het emailtje waar ze nu op gaat antwoorden, naartoe werd gestuurd.

Hmmz...ik heb dat geschreven stukje echt 4 keer moeten lezen voordat ik het zelf begreep, maargoed *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05, brennie85, carola, Carolinelady, dalena, diemth, estell__, fro, GoogleAdsense, Hootje, jasmijn16, Jayya, leintje_, LouLi, Nathalie__, oblix, shaddy82, zuperzmoker en 55 bezoekers