Alternatief voor een Nissan Patrol?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Alternatief voor een Nissan Patrol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 01:17

Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat we er niet aan ontkomen dat voor particulieren het grijs kenteken wordt afgeschaft.

Dan gaat de Patrol eruit want dat ding gaat iets van 433,- euro per kwartaal kosten. Dat vind ik echt te zot voor woorden. Tel daar nog bij op dat de accijns voor diesel ook omhoog geschroefd wordt en dan is het helemaal niet te betalen.

Kortom, op zoek naar een stevige trekauto die op benzine rijdt.
Welke auto's komen daarvoor in aanmerking?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 07:49

Hoe zwaar is je trailer + laadvermogen, of wil je straks een 2 paards?
Met een paards zit je meestal rond de 2000kg en heb je dus ook echt een forse auto nodig zoals een Volvo, Saab, VW of Mercedes, helaas ben ik absoluut niet goed in typenamen Haha!
Ik geloof dat je trekvermogen op autotrader kan uitzoeken.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:28

Neem aan dat je dan helemaal van de terreinauto's af wilt? Ander zal net zoveel kosten neem ik aan.. en dan een "gewone" of een stationcar?
Volvo V70, Opel Omega is het eerste wat mij zo te binnen schiet.. hebben zowel gewoon als station en zijn er met motoren die genoeg trekkracht hebben.. een 2.5 liter heeft denk ik bij beiden voldoende trekkracht en ze zijn er ook in 3.0 liter geloof ik

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:00

Mijn Mazda 626, 2.0 (bwjr september 2000), benzine mag 1525 kg trekken Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:05

Als het doorgaat dan gaan wij onze Mercedes Klassiek op Diesel eruit doen. Daar betaal je geen belasting voor en een heel lage verzekering. Ik heb hem alleen maar voor die paar keer dat er iets getrokken moet worden. Verder rij ik in een klein autootje. We hebben echter wel een bedrijf dus kan ik rustig een 4x4 op grijs kenteken kopen als die betaalbaar worden.
Tenminste als het avond en weekendrijden niet wordt ingevoerd.
Nog even afwachten dus.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:06

Mazda 626 inderdaad, Mercedes, Daihatsu Feroza en Ford Mondeo kan/mag ook zo'n 1500 kg trekken op een motor die ook nog ene beetje betaalbaar is wat betreft dagelijkse benzinekosten. Persoonlijk vind ik een 3.0 liter auto te gortig.

Europe is our playground

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:08

Met 1500 kilo trekken kom je dus niet met een tweepaardstrailer de weg op... 2paardstrailer met paarden weegt echt meer dan 1500 namelijk dus alleen optie als je maar met 1 paard op stap gaat...

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:25

Ik lees mee......

Wij hebben hetzelfde probleem.


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:30

Wij hebben het probleem nog niet, maar gaan het wel krijgen.
Wij hadden de pajero in het hoofd, maar of dat doorgaat?
Een mercedes is eigenlijk zo verkeerd nog niet, zijn fijne auto's en eigenlijk ook niet al te vaak kapot.

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 14:34

Ik heb het niet zo op Mercedes rijders dus liever word ik er zelf geen Schijnheilig

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:35

Vraag eens aan Ikke (geri) hoe je goedkoop een kleine vrachtwagen op de weg krijgt (en houdt). Dan kun je gewoon een luxe wagen aanschaffen en daar kan je dan weer op bezuinigen. Als je eentje wilt die 2000 kan trekken kom je altijd bij een dure auto uit qua wegenbelasting etc.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:36

Fitzroy schreef:
Ik heb het niet zo op Mercedes rijders dus liever word ik er zelf geen Schijnheilig


Mercedesrijders weet ik niet maar ik heb het gewoon niet zo op een Mercedes..

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:49

toscana schreef:
Mercedesrijders weet ik niet maar ik heb het gewoon niet zo op een Mercedes..



Nou zo'n ouwe Mercedes als wij hebben valt weer buiten die catagorie. Hij is bijna 30 jaar oud, kost bijna niks en is nooit kapot.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:52

Wat dacht je van een 2e hands BMW 3.18 station? Die kunnen het allemaal makkelijk trekken en je voelt er niks van. Die kun je krijgen rond de 24000, en dan is hij redelijk nieuw.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:05

toscana schreef:
Met 1500 kilo trekken kom je dus niet met een tweepaardstrailer de weg op... 2paardstrailer met paarden weegt echt meer dan 1500 namelijk dus alleen optie als je maar met 1 paard op stap gaat...


Echt wel Haha! . Wij hebben ooit als voorloopauto een Renault Megane/Senic gehad. Die mocht geremd 1300 kilo trekken. We hadden er een trailer met 2 paarden achter hangen en we zijn er gewoon mee op concours geweest. Haha! Haha! Het mag natuurlijk niet. Schijnheilig Bloos

Fitz, wat zou je denken van een tweedehands MPV? Je komt toch al snel uit op een wagen die minimaal 2000 kg mag trekken en er zijn veel MPV's die dat mogen. Je hebt er ook nog eens zeeen van ruimte in. Denk bijv. aan Kia Carnival, Huyndai Trajet, Opel Zafira.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:08

Grijs kenteken wordt wellicht helemaal niet afgeschaft!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:10

Prima schreef:
Grijs kenteken wordt wellicht helemaal niet afgeschaft!



Een helderziende Tong uitsteken

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:20

toscana schreef:
Met 1500 kilo trekken kom je dus niet met een tweepaardstrailer de weg op... 2paardstrailer met paarden weegt echt meer dan 1500 namelijk dus alleen optie als je maar met 1 paard op stap gaat...


...en geen trailer hebt die een maximaal laadvermogen heeft hoger dan je trekvermogen van de auto.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:01

Dat maakt volgens mij niets uit als je een E rijbewijs hebt. Overigens waren mijn suggesties alleen voor het trekken van een 1.5 paards.

Anders mischien een Freelander nog een optie? Dat is weer een beetje een tussenmaatje...

Ik ben ook al een beetje naar vrachtwagentjes aan het kijken, maar dat blijft toch heel veel geld voor een heel (heel, HEEL) erg oude bak.

Europe is our playground

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:13


Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:44

Scum schreef:
Echt wel Haha! . Wij hebben ooit als voorloopauto een Renault Megane/Senic gehad. Die mocht geremd 1300 kilo trekken. We hadden er een trailer met 2 paarden achter hangen en we zijn er gewoon mee op concours geweest. Haha! Haha! Het mag natuurlijk niet. Schijnheilig Bloos



Buiten dat het niet mag is het ook nog eens levensgevaarlijk....

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:46

De kia sorento

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 16:48

Margreet schreef:
Voor hoe het zit met rijbewijzen en gewichten verwijs ik naar mijn onderschrift. Maar Fitz heeft dacht ik haar E wel, dus dat is het punt niet.


Bedankt voor de links en idd ik heb mijn E.
Ik wil een 2-paards kunnen blijven trekken. Als ik er volgend jaar nog een paard bij heb wil ik ze toch samen kunnen vervoeren. Min. trekvermogen moet dus minstens 2000 kg zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

joelle

Berichten: 459
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:52

Ik heb een Daihatsu Feroza die 1500 kg mag trekken. Met een 1,5 paards trailer erachter, dat gaat goed, maar ik zal hier nooit een 2 paards trailer, met 2 paarden erin, achter hangen.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:53

Waarom ga je niet op gas rijden? een Cherokee op gas bv? Luxe bakken en (nog) niet megaduur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Bo_Y, Just_Natural, MariskaFally, Nathalie18x, nowylover, ogidni, Paloma_Janet en 166 bezoekers