Baby draagt zelfde naam als meisje van Nulde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Baby draagt zelfde naam als meisje van Nulde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 13:41

De Telegraaf schreef:
Het vier maanden oude zusje van de vermoorde peuter Savannah uit Alphen aan den Rijn, die begin deze week dood werd aangetroffen in een kofferbak, draagt dezelfde naam als het meisje van Nulde, Rowena Rikkers.

De 4-jarige Rowena Rikkers overleed in augustus 2001 na jarenlang te zijn mishandeld door haar moeder Wanda Rikkers en haar stiefvader Mike J. Haar lichaam werd na haar dood in stukken gesneden. Weken later spoelde haar rompje aan bij Strand van Nulde en haar hoofdje bij Hoek van Holland.

Het verbaasde buurtbewoners, die inmiddels spreken van het tweede meisje van Nulde, dan ook ten zeerste toen ze hoorden dat het zusje van de driejarige Savannah ook Rowena bleek te heten. "Wie noemt zijn kind nu zo, na alles wat er met Rowena Rikkers is gebeurd", huilt een buurvrouw.

Volgens de buren werd niet alleen Savannah ernstig mishandeld en verstopt, maar werd ook Rowena verborgen gehouden. ,,Niemand wiest dat de vrouw zwanger was. We zagen haar een paar weken geleden pas voor het eerst met de baby buiten", aldus een buurtbewoonster.

De Alphense heeft nog twee oudere kinderen. Deze waren door de Kinderbescherming elders ondergebracht. Savannah, die volgens buren vreselijk werd mishandeld, ondervoed was en er vies uitzag, stond onder toezicht van Jeugdzorg Noord-Holland. Een ondertoezichtstelling is een gezagbeperkende maatregel.

Ouders houden het gezag over hun kinderen, maar het gezag wordt wel beperkt. Het kind en de ouders krijgen dan begeleiding van een gezinsvoogd die regelmatig contact houdt met het gezin en het helpt bij problemen.

De flatwoning van de moeder en van het vermoorde meisje en haar man Mario, met wie zij een maand geleden trouwde, aan de Castorstraat op drie hog, wordt sinds dinsdagmorgen vrijwel constant door de recherche op sporen onderzocht. De huisdieren, drie honden, een aantal katten en een konijn, werden door de politie meegenomen. De vrouw betrok het pand een aantal jaren geleden. Sindsdien zitten, volgens de buren, de gordijnen altijd potdicht.

Het lichaampje van Savannah werd bij toeval aangetroffen tijdens een surveillance van de politie in een natuurgebied bij Holten in Overijssel. De auto reed op een plek waar 's nachts geen verkeer mocht komen. Toen de agenten vroegen of zij even in de kofferbak mochten kijken, troffen zij het peuterlijkje aan.


Jeetje... Wat een verhaal... Scheve mond
Zulke mensen verdienen echt geen kinderen...

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:43

Heb het gezien op tv ja... vreselijk gewoon

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:43

Bah zeg.. Zieke mensen, zulke mensen moeten ze hun leven lang op water en brood zetten en eigenlijk verdienen ze dat al niet eens..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:48

De Toeristenweg is 's nachts afgesloten voor verkeer, ze hebben haar hoogstwaarschijnlijk op de Holterberg willen dumpen. Wat heb je daar anders te zoeken om drie uur 's nachts?

Ik schrok me rot toen ik het bericht hoorde, ik woon daar nog geen 10 km vandaan in een rustig dorpje waar nooit zulke dingen gebeuren. Moet er trouwens niet aan denken wat er was gebeurd als ze niet waren aangehouden door de politie. Ik rijd altijd paard in dat gebied en het stikt daar ook altijd van de wandelaars. Je zult toch tijdens een ritje op een dood kind stuiten... En die baby, hadden ze die ook willen vermoorden en achterlaten? De agenten die die vondst hebben gedaan, krijgen nu professionele hulp - en terecht, want zoiets hakt er behoorlijk in.

Verder heb ik er geen woorden voor. Echt ongelofelijk dat je je bloedeigen kind zoiets kunt aandoen. Van mij mogen die lui levenslang achter slot en grendel. Scheve mond

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:52

Vreselijk dat dit weer gebeurt, jeugdzorg is m.i. ook nalatig geweest hoor!!!
Ik merk ook vaak via mijn werk dat jeugdzorg teveel zit op herstel relatie met ouders.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:58

zijn deze mensen nu bij alle kinderen uit de ouderlijke macht getrapt? gadver, ze mogen echt niks meer met kinderen te maken hebben... Misselijk vreselijK! Zullen ze een bedoeling ermee hebben om het jongste kind ook 'Rowena' te noemen?

audrey007
Berichten: 324
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: nigtevecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:23

verschrikkelijk! zorgen dat deze mensen nooit meer uit de gevangenis kunnen komen en al zeker geen kinderen meer kunne krijgen!

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:35

kimmy schreef:
Zullen ze een bedoeling ermee hebben om het jongste kind ook 'Rowena' te noemen?


Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dit op tv zag.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:39

Nee zulke mensen verdienen idd geen kinderen. Ik woon in Alphen dus alle verhalen gaan hard. Zo bleek het meisje (haar zusje van 4 maanden) niet geregisteerd te zijn, omdat ze bang waren dat het kindje werd afgepakt door de kinderbescherming.

Sommige mensen zijn echt heel ziek in hun hoofd, wil niet weten wat dat kind haar laaste levenuren heeft meegemaakt.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:48

jeetje zeg..
wat een mensen,.
vreselijk gewoon !!
die verdienen geen kinderen,geen vreugde helemaal NIKS !

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:53

kimmy schreef:
Zullen ze een bedoeling ermee hebben om het jongste kind ook 'Rowena' te noemen?


Er stond bij ons in de krant dat de moeder (of ouders Verward) geobsedeert waren door het hele verhaal van het meisje van Nulde...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:11

gadver damme..
ieuwwww
krijg je gewoon kippenvel van,
arm kind zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:23

Dit is echt onbegrijpelijk Scheve mond Ik kan er echt niet bij mijn verstand bij, dat een klein kind zo afgemaakt wordt, en idd, wat waren de plannen voor die baby? Dat een volwassene of tiener mishandeld wordt á la, maar een klein onschuldig kind, wat nog zo onschuldig is, wat nergens wat aan kan doen... Nee, diep en diep triest... Scheve mond

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:25

bij minder begaafden wilden ze de sterialisatie wet instellen
daar ben ik het niet mee eens want waar ligt de grens

bij dit soort mensen die slim genoeg behoren te zijn
mogen ze van mij over op verplichte sterialisatie!!!
(idem casteratie voor bewezen verkrachters als ze wederom in de fout gaan )

ik moet er niet aan denken dat mijn kleine ziek word
vind het al erg als tie valt ,.. maar bij zoiets

nee daar kan mijn koppie niet bij walgelijk ziek makend echt erg
hoe kom je der op je bloedeigen kind

nee dan spoor je vast en zeker niet!!!

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 17:02

Maya schreef:
Dat een volwassene of tiener mishandeld wordt á la, maar een klein onschuldig kind, wat nog zo onschuldig is, wat nergens wat aan kan doen... Nee, diep en diep triest... Scheve mond

Ik vind het mishandelen van een tiener anders ook behoorlijk triest... Scheve mond
Die kan er tenslotte ook niks aan doen...

Ik vind het een misselijk makend verhaal... En als het waar is wat samantha5 zegt, dat het kind niet geregistreerd was, vraag ik me af wat voor plannen ze daar mee gehad hebben...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:11

Ik hoorde op de radio dat het kind door de jeugdzorg al vaker uit huis geplaatst werd. En het is niets voor niets dat de twee oudsten ook al huis geplaatst zijn... Ik snap niet waar het met deze maatschappij heen gaat... Geobserdeert door het meisje van Nulde, ziek in het hoofd, kan niets anders zeggen...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:12

Dieptriest, dat iemand zo'n kleintje, die zich totaal niet kan verweren, zoiets aan kan doen... En dat het dan ook nog eens je eigen vlees en bloed is

Overigens stoor ik me niet aan de naam, vind het lichtelijk idioot dat niemand zijn kind Rowena zou mogen noemen... Of Savannah (prachtnaam overigens).

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:31

Vonnie84 schreef:
Er stond bij ons in de krant dat de moeder (of ouders Verward) geobsedeert waren door het hele verhaal van het meisje van Nulde...

Die ouders zijn echt ziek in hun hoofd, en niet zo'n beetje ook, op een bijzonder negatieve manier... walgelijk Scheve mond

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:33

Echt verschrikkelijk...
En wat doet de overheid weer? Die zeggen dat ze het "niet hadden zien aankomen", tja, bullshit! Ze letten gewoon niet op! In onze krant (apeldoornse courant) stond dat al heel veel mensen het probleem ergens hebben geprobeert aan te kaarten, en hebben gemeld dat het fout ging in dat gezin, en dan nog zegt de jeugdzorg "goh... we zagen het echt niet aankomen".
Ik wordt echt ziek van de overheid (en alle aanverwante instellingen) op deze manier. Dit is niet het eerste geval, maar zulke blunders worden aan een stuk door gemaakt... Echt heel triest.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:40

Walg..
Echt te ziek voor woorden dit!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:51

xtwisterx schreef:
En als het waar is wat samantha5 zegt, dat het kind niet geregistreerd was, vraag ik me af wat voor plannen ze daar mee gehad hebben...


Als het niet geregistreerd staat kan het ook niet afgenomen worden
Walgelijk volk zeg. En op één of andere manier hebben dit soort mensen ook altijd een aantal kinderen en een hoop dieren die ze met zich mee de afgrond in trekken.

Ik wil niet eens weten wat er in die hoofden omgaat. Vast weer een moeilijke jeugd gehad Misselijk

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:53

Huilen niet normaal meer!! Echt idioot!!

Maareuh ben ff de draad kwijt... Dus Savannah is dood? En heeft een baby-zusje die Rowena heet? Of heet Savannah eigenlijk Rowena maar "Savannah" is een psuediom? (weet niet ff hoe je dat schrijf..)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:55

Nope, Savannah is dood en ze blijkt een zusje te hebben dat Rowena heet, van 4 maanden oud.

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:57

Ok, dan snap ik het weer... Maar niet waarom ze het hebben gedaan ZUlke mensen moeten ze oppakken, levenslang geven!!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:00

Abnormaal dat er zulke mensen bestaan, hoe halen ze het in hun hoofd. Ik snap er helemaal niks van, maar ja als we dit wel snappen zal er bij ons ook iets niet goed zitten.

Vind het ook erg raar dat ze hun andere dochtertje Rowena noemen. Hoe geobsedeerd ze ook zijn over het meisje van Nulde. Dit doe je gewoon uit fatsoen niet als je ook Rikkers met de achternaam heet.

Vind het maar een zieke bedoeling. Hopelijk komen die lang achter slot en grendel. Zulke mensen mogen gewoon geen kinderen krijgen.