Oefenspringen ging erg goed

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Oefenspringen ging erg goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 11:31

Gisteren was er bij ons op stal oefenspringen. Dat wil zeggen dat de binnenbak vol stond met hindernissen en dat je daar onder begeleiding mee mocht spelen. Mooi moment dus om mijn paard te confronteren met stoer uitziende sprongen. Er stonden namelijk echt interessante hindernissen, vol reclame en het was nogal kijkerig. Behalve sprongen met onder- en zijborden stond er een amsterdamse muur en ook nog een watersprong.
Maandag had ik al springles gehad en dezelfde gelegenheidsinstructeur stond nu ook in de bak om ons over de hindernissen te praten. Ik ben niet zo heel heldhaftig met springen en mijn paard is heel onervaren, dus dan is zo iemand op de grond wel een zeer prettige bijkomstigheid. Voor de gelegenheid mocht ik ook nog een springzadel lenen, dus ik kon ook nog normaal zitten.
De eerste sprong was een 'gewone' met gewone palen en gewonen balken, dat leverde geen enkel probleem op, dus die ging rap hoger. Daarna de huishindernis die kanariegeel was met zijborden, dat ging ook in een keer goed. Dat viel me eigenlijk wel mee dat mijn paard daar zo overheen huppelde, braaf dier.
Daarna was de triple aan de beurt, die had van die huisjes als staanders. Het zag er nogal ingewikkeld uit, maar dat kwam ook omdat er meer balken onder dan op lagen. Ik moest deze twee keer aanrijden en toen ging ie er overheen, heel ruim geloof ik. Daarna de amsterdamse muur en dat vond ie echt gek. Hij stopte en pas nadat er een balk af ging, huppelde hij er overheen. Nadat hij die twee keer gesprongen had, stopte hij niet meer, de hindernissen die erna kwamen gingen in een keer terwijl ze er toch vreemd uitzagen. Bij ons beiden ging er een knop om leek het wel, ik was mijn zenuwen kwijt en het boeide mij niet meer wat er stond en hoe hoog het was, hij ging er gewoon voor en geloofde wel dat het te doen was. Op dat moment dacht ik ook even om alle sprongen te nemen, ook de moeilijkste, maar om het vertrouwen te behouden, heb ik het toch maar niet gedaan.
Al met al ben ik reuze trots op hem, hij heeft het toch maar mooi gedaan. Zijn twijfels en die paar keer dat hij stopte die nemen we hem maar niet kwalijk, het was zijn eerste keer en we hebben er allebei veel van geleerd. Hij is tenslotte springen gefokt en afkomst verloochent zich kennelijk toch niet, hij pakt het zo makkelijk aan. Met de begeleiding van onze gelegenheidsinstructeur kan het best nog wat worden met springen.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 11:36

goed zeg!!
mijn pony is ook zo, in het begin twijfeld hij nog een beetje(vooral met vrijspringen)maar als hij eenmaal bezig is dan weet hij van geen ophouden, haha.

goed van jou ook, dat je angst zomaar ineens weg was, ik ben zelf ook redelijk bang en heb het ook wel eens zo gehad dat ik ineens alles durfte te springen..dan is het toch wel gaaf..

nou, ik zou zeggen, lekker door trainen en tot ooit in de Z, hahaha

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 17:11

Wat leuk, Lov, om te lezen dat het zo goed ging. Maar ja, wat wil je anders met een springpaard Haha! ?

Ik was helaas te druk met andere dingen om te komen kijken, misschien volgende keer als er een springwedstrijd is??

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 18:58

Knap hoor. Ik vind springen echt helemaal niet leuk meer. Jesper vond het echter geweldig, dus 1x per maand in de verenigingsles huppelde ik maar een beetje mee.
Toen kreeg hij die peesblessure en hoewel ik alles weer met hem doe en hij ook weer volop los en in het land gaat, vind ik het toch nog wel een geldig excuus om niet te hoeven springen Knipoog
Laatst lagen er 3 balken verspreid door de bak en die nam ik tijdens de dressuur training dan af en toe mee, maar ik ben gewoon een anti-talent, want ik zie al vrij snel dat het niet gaat passen (ja we hebben het over een balkje op de grond) en kan dan alleen maar denken, het past niet, terwijl je zou zeggen dat ik mijn paard toch voldoende onder controle heb om het passend te maken door iets naar voren of iets terug te rijden. Maar balken in de bak leggen mijn denkvermogen stil ofzo. Hopeloos geval, duidelijk. Daarom vind ik het zo knap dat jij het toch allemaal maar doet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 19:14

Hartstikke stoer! Volgende keer kom ik plaatjes schieten Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 20:21

goeie Lab!

goed gedaan joh!

toppertje die Lab, en tja, je kunt zeggen wat je wilt, maar zonder ruiter deed íe het niet hoor!!!

persoonlijk ben ik meer van het soort zoals Jasmijn, grinnik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 20:59

Wat Jasmijn zegt, herken ik ook wel hoor. Ik denk ook heel vaak 'oh nu breekt ie zijn nek'. Een echte springheld ben ik niet, maar ik probeer het wel te worden Haha!.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 22:57

Gelukkig was ik nog net op tijd op stal om het te kunnen zien!
Zag er echt heel leuk uit, Lab kreeg er echt plezier in (en Lovely toen ook), geloof dat ze hem na die Amsterdamse muur de hemel in heeft geprezen Haha! .
Ik vind het heel knap van je dat je het gedaan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 23:50

Labje inderdaad de hemel in geprezen, boven de sprongen al. Hij was vandaag ook lichtelijk verwaand hoor Haha!. Krijg je ervan he, baasje trots en paardje kapsones.

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 09:00

Leek mij ook erg leuk om dat te kunnen zien dus de volgende wedstrijd zou weleens een springwedstrijd kunnen worden??

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 10:56

Hey Lov, wat stoer zeg! Gaaf om te lezen dat je het springen nu ook op gaat pakken, ben erg benieuwd hoe je het daarin gaat doen! Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 11:34

he hallo
ik heb het net gemist, kwam net terug van wedstrijd geloof ik
erg tof hoor lov !! nou binnenkort zijn er weer springwedstrijden en aan het eind van het jaar komen er ook officiele springwedstrijden van de spa, dus als je wil kan je nog oficieel gaan ook !!!
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 12:06

Eerst maar even oefenen!
Voorlopig rij ik liever officiele dressuurwedstrijden, dus ik hoop dat die ook onze kant op komen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 12:09

ha lekker zeg super voor de afwisseling toch Lovers .

Mhhh straks ga ik nog concurremtie in de springring krijgen Frusty . Dus ga ookmaar snel weer trainen (hoop ik Verdrietig ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 17:59

Fantastisch wanneer je paard zo veelzijdig inzetbaar is. Springen is bovendien een hele leuke afwisseling op het dressuurwerk. Misschien ga je straks toch wel een wedstrijdje springen Knipoog

Helaas ben ik veel te bang om te springen met Lois en ik heb het nog nooit gedaan. Ter compensatie mag hij volgende week een keer vrij springen onder deskundige begeleiding. Ik ben benieuwd of hij het een beetje snapt want zo iets heb ik nog nooit gedaan alhoewel hij wel heel handig de paddock en de rijbaan uitspringt [gelukkig zonder ruiter Tong uitsteken ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 18:25

Nou, inderdaad, hij is wel van alle markten thuis. Hij loopt leuk dressuur, huppelt een sprongetje mee en je kunt zonder zorgen met hem het strand op of het bos in.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat hij met springen altijd een vertrouwd gevoel heeft gegeven, zelfs al had hij geen ervaring. Zijn sprongen zijn doorgaans ook heel makkelijk uit te zitten, hij beweegt heel fijn boven de sprong en dat scheelt enorm. Ook als hij doet alsof er 1.20 staat, dan nog. Tegenwoordig doet ie slonzig met een heel laag sprongetje, pas als het naar 50-60 cm gaat dan gaat ie kijken, haha slimmerik.
Er zijn wel foto's gemaakt, maar die kan ik hier alleen via de scanner plaatsen en die heb ik niet.