Voert er nog iemand met biks van "De Natuurlijke Weg&qu

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Voert er nog iemand met biks van "De Natuurlijke Weg&qu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 21:46

Ik voer het Marena al sinds na de proefperiode dat ik haar had ,

het is natuurlijke biks met als basis tarwezemelen ,
en daar dan alles door qua vitaminen / mineralen en weet ik wat nog meer
dat een paard nodig heeft.

GEEN kleur- geur en smaakstoffen , geen chemische toevoegingen om het
voer lang houdbaar te maken enzo .
Daarom ook droog bewaren anders heb je een probleem Frusty
Ruikt lekker , stofvrij , en paardjes vinden het * Mjammie !!! *

Marena doet het er prima op ,
maar ik vraag me af of meer mensen dit voer geven ?

(Ik las trouwens een tijdje terug een stukje in de Bit geloof ik over die man van de Natuurlijke weg met z'n wonderolie , en daar was ik nou niet kapot van eerlijk gezegd ....... )


ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Voert er nog iemand met biks van "De Natuurlijke We

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 22:25

pmarena schreef:
Ik las trouwens een tijdje terug een stukje in de Bit geloof ik over die man van de Natuurlijke weg met z'n wonderolie , en daar was ik nou niet kapot van eerlijk gezegd .......


Kun je nagaan wat voor voer ze maken. Als je jeuk van je centen hebt, dan kun je daar naartoe gaan, anders zou ik betere bestedingen zoeken.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 23:06

Deze discussie wil je niet losmaken. Ik voer de Natuurlijke weg, en gelukkig nog veel anderen met mij. Heb er veel paarden goed van op zien knappen, en vooral van op voelen knappen. Dat rijdt een stuk soepeler.
Maar ik ben opgehouden om anderen proberen te overtuigen en over te halen om het ook te gaan voeren. Is zinloos. Iemand staat er achter, of niet.
Kijk gewoon naar je eigen paard, zie de gezondheid er vanaf stralen, en vooral: merk dat je dierenartskosten een stuk lager zijn dan gemiddeld. Dan weet je dat het goed zit.
En nee, de natuurlijke weg is bepaald geen liefdadigheidsinstelling, en van korting hebben ze ook niet veel kaas gegeten. Maar ik denk dat ik door het jaar heen toch minder geld kwijt ben aan voer en dierenarts dan iemand met biks, haver, supplementjes, koliekje, verkoudheidje enzovoorts.
Goei spul!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 09:47

het is natuurlijk nog maar helemaal de vraag of het werkelijk wel zo veel beter is dan gewoon verantwoord paardenvoer van een merk dat WEL bereid is om de inhoud ervan wetenschapppelijk te laten toetsen. Het is die angst voor elke vorm van openbaarheid bij De Natuurlijke Weg waarbij ik toch echt grote vraagtekens heb...
Als het spul namelijk zo verantwoord is, waarom dan al die geheimzinnigheid?

Overigens. Ik voer Equiral Stud, en op mijn erf is de dierenarts niet vaak te zien....
Ik geloof niet dat je via het voeren van De Natuurlijke Weg en de kosten die dat met zich meebrengt, geodkoper uit bent in vergelijk met dierenarts kosten die je zou hebben gemaakt met ander voer. dat is jezelf bedotten om de hoge voerkosten voor jezelf acceptabel te maken. Zou voor mij geen rationele reden zijn om dat voer te gebruiken.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 09:56

Ik voer een sportbrok, en daarnaast Havens Kruiden-Reform-Müsli. Dat is een heel natuurlijke musli, met vitamientjes, mineralen, en allerlei kruiden erin. Mijn paarden zijn supergezond, ze verblinden je ogen door de glans en zijn geestelijk ook vrolijk en blij. Ook ik zie nooit een DA (afkloppen!).
Misschien is dat voer een optie? Ik ben ook niet echt fan van 'de natuurlijke weg'. Ik vind het nogal een aparte, geheimzinnige denkwijze, terwijl er honderden soorten goed voer zijn die ook nog eens goedkoper zijn.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 11:56

Zo bizar duur is dat voer toch niet hoor ,
ik betaal 25 gulden voor een normale zak en de betere mengsels van
Havens liggen toch ook rond die prijs ?

Een vriendin van mij voerde het vroeger aan haar schimmeltje ,
zag er altijd toppie blakend van gezondheid uit ,
toen ze haar kocht had het beestje al gezwellen in de buik maar ze voerde die biks en de ontwikkeling ervan is jarenlang tot stilstand gekomen .

Toen de verkopers ervan stopten met hun paardenhouderij en dus ook
met de biks , is ze gewoon Pavo ofzo gaan voeren en een jaar later zat
de hele merrie vol gezwellen en moest ingeslapen .....

Dat kan toeval zijn , maar is toch wel erg typisch ......

Ik ben over de biks prima tevreden en ik zie hoe het beestje het erop doet
zoals Karin al zegt ,

alleen dat stukje in de Bit en die vage sekte-achtige geheimzinnigheid staan me niet aan .....

Maarja zolang hij die olie uit m'n buurt houd vind ik het prima ..

Zou toch wel leuk zijn als er eens een goed onderzoek naar die biks kwam
maar het paardje is toch in z'n sas en vind het lekker .

Ik geef trouwens 's ochtends iets meer dan een halve kilo ervan ,
en een beetje Havens muesli-zonder-haver erbij , 's avond hetzelfde.

Waar ze vandaan kwam kreeg ze een kwart kilo H. muesli zonder haver
per dag omdat ze anders te heet werd maar dat vond ik gewoonweg veels te weinig voer voor zo'n grote pony die elke dag werkt.

Als ze veel doet in de zomer krijgt ze ipv zonder haver ,
de kruidenmuesli van Havens erbij.

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 19:53

Ik ben het helemaal met Karin eens, en net als haar wil ik hier verder niet te diep op ingaan. Dat is ook al gebeurd met die discussie over die wonderolie.
Ik voer ook de Natuurlijke Weg en mijn paard is er echt door opgeknapt (in tegenstelling tot Equiral).
En, Pmarena, je moet niet meteen alles geloven wat er in Bit staat. Je kan beter ervaringen horen van andere mensen die er echt mee te maken hebben gehad. Dus ook niet meteen afgaan op de mensen die hier misschien vertellen dat ze het er niet mee eens zijn, maar ondertussen helemaal niet weten waar ze over praten.

Uiteindelijk gaat het erom wat een ieder goed vind voor zijn/haar paard.
Waarom zou je hier te diep over gaan discussieren?
Als het paard zich maar goed voelt, dat is het allerbelangrijkste!

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 20:13

Dat gezwellen verhaal kan inderdaad toeval zijn, alleen heb ik al veel van dit soort verhalen gehoord en van dichtbij meegemaakt. Een 8 jarige quartermerrie die voor 500 gulden weg gedaan wordt aan iemand die het wel op kan brengen om tegen haar zomerexceem in te vechten. Na drie jaar natuurlijke weg compleet van haar exceem af, het werd ieder jaar minder, zonder daarbij allerlei andere middeltjes te gebruiken. Jaarling met chronische luchtwegproblemen voor niks aan een vriendin van mij gegeven, omdat zij het met de natuurlijke weg wel aandurfde. Beestje is nu 5 en kan ieder moment haar eerste veulen krijgen, blakend van gezondheid, wordt hard mee gewerkt en nooit geen problemen met de luchtwegen meer enz. enz. enz.

Juist door het soort reacties dat hier gegeven zijn naar aanleiding van het verhaal in Bit, lopen ze bij de natuurlijke weg niet te springen om interviews en dergelijke te geven. Ze zijn van oorsprong heel erg ideologisch ingesteld:" Heb je twijfels dan voer je het toch lekker niet". Ze lopen er niet bepaald mee te leuren. Het kwam vroeger zelfs wel voor dat ze iemand het voer weigeren te leveren omdat de rest van het voerbeleid niet in lijn lag met de ideologie.
Ik zou ze ook liever wat commercieler en marktgerichter zien en met wat meer documentatie onderbouwd, maar dat komt maar langzaam op gang. Is al veel beter geworden. Bovendien staat de samenstelling van het voer gewoon net zo uitgebreid op de zakken vermeld als van ieder ander merk. En met een telefoontje naar Peter Houtkoop krijg je alle info die je maar wilt. Dus dat ze daar geheimzinnig doen gaat niet langer op. Ze steken alleen niet veel energie in mensen die bij voorbaat toch al niet open staan voor hun verhaal.

Als je er niet achter staat, moet je het gewoon niet gaan voeren, maar ik geloof erin gewoon door wat ik zie en voel veranderen bij paarden die overgaan op de natuurlijke weg.


pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 20:16

Ik merk dat dit onderwerp nogal gevoelig ligt ,
alsof ik een oude oorlog dreig op te rakelen ?

Iig , ik was gewoon geinteresserd of andere mensen dit voeren en de ervaringen van anderen ermee ,
nogmaals ik ben er tevreden over ,
maar dat stukje stond me niet aan en daar komt dat voer toch vandaan...

Blijkbaar hebben jullie slechte ervaringen met hierover discussieren met andere mensen , jammer ...

Wellicht verklaard dat ook de "geheimhouding" van de Natuurlijke Weg ,
als jullie je al niet prettig voelen om erover te praten Verward

Ik vind het wel een beetje raar hoor ,
zo bijzonder is het allemaal toch niet Scheve mond ?

Maar ja , als er nog mensen wat over te melden hebben , reageert !!
Sleche ervaringen heb ik er nog niet van gehoord , en dat is toch een goed teken !

*of verdwijnen de tegenstanders op een mysterieuze manier Extreme duivel* , hihi ....

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 20:21

Aaah , bedankt Karin !

Terwijl ik m'n vorige stukje aan het typen was had jij de jouwe geplaats ,
nu wordt het me allemaal een beetje duidelijk .....

Ik heb voordat ik het ging voeren contact gehad met Peter en die was inderdaad heel simpel er in , een beetje een botterik eigenlijk die het geen zak kon schelen hoe die z'n biks bracht , je moest het maar proberen en dan zelf oordelen . Punt .

Niet echt bot hoor , maar een beetje zo'n stug type net als in jouw verhaal hierboven.

Maar bedankt , nu snap ik de wat angstvallige reacties hierboven !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 79 bezoekers