hoelang staan jullie paarden in de wei/op stal????

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

hoelang staan jullie paarden in de wei/op stal????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 15:11

hoi hoi
de titel zegt het al..
ik vraag me af hoe jullie je paarden houden en of met deze tijd van het jaar veel op stal staan of niet.
ik heb namelijk een probleem mijn paarden staan op het moment met zn 2 en en pony, die van mij en een paard die van me vriend.
nou is alles de hele zomer goed gegaan geen ontsnappingen ofzo.
nu is mijn pony in 2 dagen tijd 3 keer ontsnapt??
waarom das een raadsel zo dwars door het schrikdraad heen Schijnheilig ,waar overgonds behoorlijk wat op staat Extreme duivel .
hier heeft ze altijd gewoon achtergestaan tot dus 2 dagen geleden.
nu vraag ik me af is het een idee om haar savondsop stal te zetten en haar en haar maatje haar eruit te halen als ik er ben dan staan ze dus zeg maar savonds, snachts, sochtends en misschien ook wel een klein stukje van de middag maar nu is het dus de vraag staan ze dan te lang op stal of hebben jullie dat ook???????
ze heeft namelijk altijd buiten gestaan en sinds ik haar heb staat ze in de winter in ieder geval snachts binnen.

alvast bedankt voor jullie hulp


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:13

Eerlijk gezegd snap ik er niks van Verward Zou je het wat duidelijker uit kunnen leggen?
Treasure staat nu overigens nog maar 1 uurtje per dag op de wei aangezien ze met rijden ontzettend lui is als ze er langer op staat. Ze krijgt wel elke dag voldoende beweging.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:14

bij ons staan ze swinters de hele winter op stal, maar is genoeg ruimte om af en toe in de paddock te laten, en natuurlijk rijden en longeren. zomers staan ze de hele ochtend op de wei. ik vind dus dat ze dan niet te lang op de wei staan en haar eruit halen als je erbij bent is toch een prima idee ?

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:15

mijn pony's staan nog heerlijk buiten dag en nacht hoor. ze staan zelden of nooit de hele dag op stal. in de wintermaanden alleen in de avond en nacht en overdag heerlijk weer buiten.zijn ook echt buitenpaarden. en ze hebben een afdak waar ze nooit onder gaan staan hoor. alleen in de zomer voor de schaduw. regen deert ze echt niet Haha!

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:25

overdag buiten en 's nachts opstal. Maar dat zal met dit weer niet lang meer duren. Ze vertrappen zo het hele land. Huilen

luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 15:26

Okkie1 schreef:
Eerlijk gezegd snap ik er niks van Verward Zou je het wat duidelijker uit kunnen leggen?
Treasure staat nu overigens nog maar 1 uurtje per dag op de wei aangezien ze met rijden ontzettend lui is als ze er langer op staat. Ze krijgt wel elke dag voldoende beweging.

nou kijk ik vroeg me gewoon af hoe jullie je paarden hadden staan hoelang buiten,hoelang op stal enz..
omdat ik dacht dat het misschien te lang was voor mn beestjes om binnen te staan aangezien ze wel veel buiten staan ,normaal dan als ze niet door het lint gaan.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:00

die van mij staan nu 2 nachten op stal. vannacht kijk ik even en anders lijven ze buiten. op zich kan het geen kwaad hoor als je ze wat langer binnen hebt. beter langer binnen dan dat je paard straks zo plat als een dubbeltje is.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:17

Die van mij staat gewoon 24 uur per dag, 7 dagen in de week buiten Lachen
Zonder deken nog, en ik denk dat ik dat ook zo hou.
Ze staat trouwens met meerdere paarden in de wei.

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:27

Nu staan ze nog 24 uur op het land,
maar over 2 weekjes gaan ze weer s`nachts op stal en overdag gewoon buiten.

Stop Wishing, Start Doing

LBroekhuizen Fotografie https://www.facebook.com/LBroekhuizenFotografie/

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:31

Het ene paard verdraagt de stal beter als de andere. Ik kan de mijne gerust een week de weide opgooien en hem dan een week de stal inzetten als ik wil.
Andere breken de boel af als ze nog maar 5 minuten op stal staan.

Hangt ook beetje af per paard.

Nu staat ie van 9u s'morgens tot 7u s'avonds op de weide.
Later wordt dit tot 4 a 5 uur s'avonds.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:40

Nu staan ze van 8.00 tot 18.00 (of 21.00 ligt aan het weer) op de wei en de rest van de tijd op stal.
als het echt super slecht weer is staan ze wel wat langer op stal, met wat hooi om te knabbelen vinden ze dat niet erg.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:33

Die van mij staat het gehele jaar door, dag en nacht buiten. Ideaal!

Nieuw profiel! Eindelijk

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:38

ik stond eerst op een stal waar de paarden van s'morgens tot de avond naar buiten gingen.

maar in de zomer met dat bloed heete weer wou ik mickey niet de hele dag in de zon hebben.
en in de winter ook niet met die kou,heb genoeg problemen gehad,en ben nu wel voorzichtig met blessure's.


ik sta nu sinds dikke drie weken op nieuwe stal,daar gaan de meeste (geloof zelfs allemaal?) niet de hele dag naar buiten en sommige zelfs helemaal niet.


mickey doe ik zelf dus de wei op,kan ik zelf meteen de bescherming en dekens goed kan op/af doen.
ze gaat gewoon paar uurtjes,en soms niet,of soms maar even naar buiten.
maar in de zomer met dat bloed heete weer en in de winter met dat koude en gladde weer blijf ze lekker binnen Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:44

Mijn paard staat sinds 2 dagen op stal. Komt door het rotweer.. En ze had het koud..! ze staat nu 24/7 op stal

    06-03-1997 Peppertree 15-06-2004, Rust zacht
Use B+10
Zazou B+11, L1+13, L2+14

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:50

Pony's staan hier tussen het zomer en winterseizoen full-time in de wei. Nu dus ook. Als ze langer als 2 dagen de hele tijd in de regen staan, met nog meer regen in het vooruitzicht. Of vorst. komen ze naar binnen.

De andere tijd van het jaar staan ze op stal, worden iedere dag min. een uur gereden en staat 2-3 uur in de paddock. We hebben geen eigen wei, dus vandaar deze oplossing.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:23

Ushi staat nu ook nog dag en nacht op de wei met nog 3 andere paarden, maar binnen een paar weekjes gaan ze allemaal 's nachts op stal en overdag nog lekker op de wei. *LOL*

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:26

graas staat 24/7 op het land... als het weer slechter word gaat ze ';s nachts op stal... de winter staat ze helemaal op stal...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:36

2-4uur,ligt aan het weer,enzo Haha!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:19

die van mij staat snachts binnen en op de dag op de wei. somers staat hij dag en nacht buiten.

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:40

Mijn verzorgpaarden staan dag en nacht op de wei.
Binnenkort gaan ze wel 's nachts op stal.

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:43

Tussen 8 - 8.30 uur 'smorgen buiten en tussen 19 - 19.30 uur 'savonds staan ze aan de buiten deur te wachten om binnen gelaten te worden.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:45

Amber staat 24/7 buiten behalve met erg extreme weersomstandigheden. Djirwa staat in de zomer altijd buiten; zodra de nachten weer koel worden staat ze op stal. (en als het aan mij ligt krijgt ze deze winter constant winterdeken aan..)
Wanneer deze paardjes de hele dag op stal moesten staan werden ze knettergek!!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:37

Mijne gaat rond een uur of 10 naar buiten en rond 5-6 uur weer naar binnen.
Ze staat nou met een deken op buiten en in de stal ook..
Heerlijk vind ik dat Lachen

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!


Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:49

Mijne staat nog steeds 24 uur per dag lekker buiten. Hopelijk kan ze nog lang buiten blijven staan. Is toch het fijnste voor haar aangezien ze het zo naar haar zin heeft in de weide!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:18

Mijn verzorgpaardje staat overdag buiten en 'snachts binnen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers