leuk paardenblad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

leuk paardenblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 10:43

Ik zoek een leuk, informatief paardenblad
Wie weet er een leuke?
Heb al een paar keer hoefslag gekocht, maar welk blad vinden jullie beter? Bit of hoefslag? (of kennen jullie nog leuke bladen?)
*bit hebben ze steeds niet Boos! *

ennuh, Penny vindt ik toch net iets TE! Schijnheilig

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 10:45

Ik lees liever Bit als hoefslag. Maar het ligt er ook aan of je liever een blad met veel artikelen over sport wil of juist niet.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 11:36

Ik vind Bit ook leuker en informatiever.


Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 11:56

ik lees ook bit, het is beter dan de hoefslag.

bit heeft de manegetest, vraagbaak, enz, dingen waar je iets mee kunt.
het is beter vormgegeven!

"Het hoofd van een welsh Cob, de actie van een Hackney en het lange haar van een Shire"......Balou?
http://www.depaardenbazaar.be

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:23

Effe denken, hoor....zelf lees ik Bit, wat ik overingens het leukste blad vind.
Naast de Hoefslag heb je nog:

*Mensport
*IDS
*Horse International (engels)
*Your Horse (engels)
*Paard & Sport

Je kunt jammer genoeg niet alle bladen overal krijgen (Horse International lees ik op school).
Er zijn vast nog wel meer tijdschriften, maar ik blijf bij Bit.

Groetjes, Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:43

Bit is erg leuk, mooie foto's en artikelen, maar niet erg actueel omdat het maar eens in de maand uitkomt. Hoefslag is dan beter.
Paard en Sport vind ik alleen maar leuk voor wedstrijdruiters, voor niet-wedstrijdruiters is de wedstrijdkalender bijv. niet interessant.

Your Horse is ook leuk. Je zou ook nog kunnen denken aan Baroque, als je van barokke paarden houdt.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 14:16

Bit is echt een aanrader, staat van alle takken van de sport wel wat in, dus niet alleen voornamelijk dressuur/springen.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 16:26

bit is heel erg leuk,
hoefslag zou ik er ook wel bij willen, alleen wil mijn portemenee dat niet. Paardenkrant lees ik altijd op mijn werk, paard en sport staat meestal 1 leuk ding in (als dat er al instaat) en de rest lees ik niet eens. Echt een flutblaadje is dat.

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 16:46

De Bit is een heel erg leuk blad. Heel erg informatief en voor alle takken van de paardensport. Ik heb zelf ook een tijdje gratis de Paard en Sport gehad, maar vond dat toch minder leuk. De Hoefslag en Paard en Sport is misschien wel leuker als je allerlei artikelen van sport en uitslagen enz. wilt lezen, maar daar hou ik niet van.

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 17:52

De Bit is wel aardig maar veel meer dan wat oppervlakkige informatie staat er niet in, ik heb hem opgezegt, veel te duur.
Het liefste lees ik nog de vrijruiter *LOL* ja hoor, daar is ie weer, de NVVR. De vrijruiter is ons verenigingsblad, boordevol info over van alles en nog veel meer over paarden en alles wat daarmee te maken heeft. Doet in kwaliteit zeker niet onder voor de Bit.

Ik vraag me wel eens af, als je geen wedstrijden rijdt en geen interesse hebt in wedstrijdverslagen, keuringsperiekelen en prestatiedwang, wat blijft er dan over om te lezen?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 19:08

Hoewel ik ook de Vrijruiter en de Bit lees ben ik heel erg blij met ' Your Horse' . Dit (engelstalige) blad is een soort ' uitgebreide' bit. Er staan informatieve artikelen in over allerlei onderwerpen. Zoals:

- stap voor stap het Parelli systeem (of andere NH benaderingen, TTouch is ook behandeld, nu is er een serie bezig over holistisch horsemanship)
- Stap voor stap rijtechnische zaken (bijvoorbeeld: hoe springen opbouwen, hoe zijgangen leren, hoe verder komen in dressuur, mijn paard is een ex-racepaard hoe school ik hem om etc. etc.)
- Veel aandacht voor verzorging van het paard en stalmanagement
- uitgebreide medische rubrieken
- veel aandacht voor vragen van lezers (mijn paard laat zich niet vangen, wat te doen?)

In het begin moest ik wat wennen aan het jargon (bijv. Leg Yielding bleek gewoon wijken voor het been te zijn). Ik vind dit veruit het allerbeste paardenblad dat ik ken.

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:44

Bit is echt mijn favoriet. Vooral de foto's van Arnd!! Verder lees ik de Phryso, friezenvriend en de paardenkrant bij de mensen waar ik rijd. Soms koop ik de hoefslag, alleen als er iets leuks in staat. Paard en sport heb ik ook maar dat is meer uitslagen vind ik. Minder interessant dus.
In de strengen en mensport lees ik soms als ik me verveel maar daarbij houd het op.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 09:52

Als ik in Ned. ben koop ik altijd de Bit en hier lees ik altijd Cavallo, Pferde-Börse, Pferde-Anzeiger, Pferde-heute en soms reiter-Revue en St. Georg.
Je ziet, ik geef er best een hoop geld aan uit Clown !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 10:28

Cavallo heb ik eens gelezen, leuk blad, is dat in Nederland ook te koop????
Cavallo is vergelijkbaar met Bit, alleen zijn de artikelen uitgebreider, meer diepgang.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:16

Misschien kun je jezelf abonneren op de Bit, dan hoef je ook niet naar de winkel! Lekker makkelijk!

Toos paardloos

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:54

In de Strengen natuurlijk!!!!!!!!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 16:32

Ik heb liever de Hoefslag, want hij komt iedere week, en is fijner om te lezen dan Bit, vind ik. Paard en Sport vind ik niks.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 10:03

ik vind bit veeels te duur en er staat meer reclame in dan leuke artikels.
ik vind dat je in nederland trouwens niet echt hele goeie paardenbladen hebt.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:03

Ik lees eigelijk geen paarden blade.
Ik kijk meestal op het internet.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 11:10

Ik heb een abonnement op BIT. Erg fijn blad, vind ik. Veel informatieve artikels, mooie plaatjes, en die advertenties zijn ook vaak handig!! Ook hangt het natuurlijk ervanaf WAT je wilt lezen. Wil je vooral op de hoogte blijven van de sport?

Ik koop eigenlijk nooit andere paardenbladen, alleen BIT lees ik dus.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 11:34

kunnen we ons niet massaal abonneren op Cavallo (is alleen wel in het Duits). Dat is Bit, maar dan nog beter. Weet iemand of die in Nederland kan?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 11:59

germie schreef:
kunnen we ons niet massaal abonneren op Cavallo (is alleen wel in het Duits). Dat is Bit, maar dan nog beter. Weet iemand of die in Nederland kan?


Je kan je wel abboneren op de Cavallo, kost je alleen wel een hoop extra aan porto! Ik ben geabboneerd op de Libelle en betaal aan porto zo ongeveer het zelde als aan abbonnementskosten Scheve mond !
De artikelen in de Cavallo zijn altijd heel leuk om te lezen, met lekker veel foto´s! Een van de leukste dingen die er iedere maand in staan, vind ik de manege-test. Eeen vrouw gaat iedere maand div. maneges testen en kijkt naar hoe de paarden erbij staan (grote/kleine box, licht/ donker, komen ze naar buiten enz. ) hoe wordt er les gegeven (l*lt de instructeur maar een beetje in de ruimte, of heeft hij/zij echt verstand van z´n job), en het "preis-leistungs- verhouding (eeh... hoe zeg je dit in het Ned Verward Bloos ?)
Als je wilt, PB me dan even, dan zoek ik het adres voor je op waar je naar de kosten voor een abbonnement in Ned. kan informeren!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 12:02

Ik vind Horse Magazine leuk en Eventing, verder In de Strengen! Bit is mooi maar absoluut niet actueel + veel herhaling, Hoefslag krijgt te hoog western/endurance/paardenschilders-gehalte, Paard & Sport is saai!!! Maar essentieel, isternogmeer?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:36

Heb even in de Cavallo gekeken: een abbonnement in Ned. kost ca. 43 Euro per jaar (vind ik erg meevallen Lachen , had ik duurder verwacht Scheve mond !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 10:29

Sterre schreef:
en het "preis-leistungs- verhouding (eeh... hoe zeg je dit in het Ned Verward Bloos ?)


Prijs-kwaliteits- verhouding Haha!

De Bit vind ik een goed blad, alleen een beetje duur, dus ik koop hem niet iedere maand.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Bontfire, Cjuan, Contemplate, ferropaard, Fly_high, Hanneke137, Hjartje, Inney, Kruidz, laura_estee, Lenora_C, Maanon_, maitestar23, MiniTrex113, rocky_1995, RoosDeG, wisja, YandexBot, Yentaah en 132 bezoekers