draver in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 19:12

Hallo

Ik heb een draver van 8 jaar.
En als ze gallopeerd loopt ze eigenlijk een versnelde soort en met telgang. Zijn er ook manieren om haar beter te laten galloperen of krijg je dat er nooit meer uit.

groetjes Janna


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 20:43

Pfffff... daar vraag je me wat! Echt één van de moeilijkste dingen bij dravers is de galop.

Ik heb wel 2 tips:
- leg balkjes neer op galopafstand (ong. 3,2 meter). Geen drafbalken dus, maar galopbalken. En daar dan maar overheen galoperen. Eerst 2 of 3, daarna kun je er meer achter elkaar leggen.
- het bos in, en een lang, recht pad zoeken. Dan maar lekker galoperen. Eerst een middengalop en dan rustig langzamer, maar wel de sprong erin proberen te houden (dus benen erbij!).

Succes... Dit is geen probleem dat je 1,2,3 oplost, dus je moet er zeker de tijd voor nemen en geduld hebben.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:35

heb hetzelfde probleem!!
het was altijd of draf (hard!!) of galop (kei en kei hard...)
maar na veel longeren en oefenen en heel veel geduld kan ik nu zelfs een grote volte nemen in galop! hij gaat alleen nog wel super schijn door de bochten Haha!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 14:28

guidolover schreef:
heb hetzelfde probleem!!
het was altijd of draf (hard!!) of galop (kei en kei hard...)
maar na veel longeren en oefenen en heel veel geduld kan ik nu zelfs een grote volte nemen in galop! hij gaat alleen nog wel super schijn door de bochten :D


Maar gallopeerd die van jou niet in telgang dan. Want die van mij kan heel lang op haar manier galloperen en heel rustig ook, maar ze gallopeerd gewoon niet goed. En aangezien ze atrose in haar voorkogels heeft kan ik niet eindeloos veel longeren. Dus daar zit een klein beetje een probleem.Bedankt voor het reageren.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Re: draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 20:03

jannahuis"]
[quote="guidolover schreef:
heb hetzelfde probleem!!
het was altijd of draf (hard!!) of galop (kei en kei hard...)
maar na veel longeren en oefenen en heel veel geduld kan ik nu zelfs een grote volte nemen in galop! hij gaat alleen nog wel super schijn door de bochten Haha!


Maar gallopeerd die van jou niet in telgang dan. Want die van mij kan heel lang op haar manier galloperen en heel rustig ook, maar ze gallopeerd gewoon niet goed. En aangezien ze atrose in haar voorkogels heeft kan ik niet eindeloos veel longeren. Dus daar zit een klein beetje een probleem.Bedankt voor het reageren.
[/quote]

nee, hij gallopeerd "gewoon", hij kan geen telgang voor zover ik weet.

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 16:01

Daar heb ik ook ervaring mee, ik had een Franse draver en nu een volbloed met wat draversbloed in. Best kan je zoveel mogelijk longeren met een bijzetteugel en hem rustig laten galloperen. En oefen maar onder de zadel ook, je hebt heel veel geduld nodig maar na een tijdje zal het wel lukken hoor.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 17:18

oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen.

'Dit is echt de enige oplossing, met natuurlijk af en toe eens wat balkjes, maar als hij dat niet begrijpt zal het ook niet helpen.

het lukt je ooit wel, maar het heeft echt veel tijd nodig....mij is het ook gelukt.

eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 12:23

ik heb vroeger ook 7 jaar een draver gehad die in het begin heel erg veel oeite had met de galop. Ik heb toen veel geoefend op de volte. Goed aan laten springen (niet aan laten vliegen) en dan steeds korte stukjes galopperen. beter 3 passen goed dan 10 slecht. Met balkjes oefenen ben ik niet zo'n voorstander van, je kan ze niet in een goede galop dwingen dmv balkjes. Het helpt wel als zijn galop een stuk verbeterd is maar niet in het begin! maar goed dat is mijn mening. Succes! Het kost in ieder geval een hele hoop geduld

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 20:32

eva'tje schreef:
ik heb vroeger ook 7 jaar een draver gehad die in het begin heel erg veel oeite had met de galop. Ik heb toen veel geoefend op de volte. Goed aan laten springen (niet aan laten vliegen) en dan steeds korte stukjes galopperen. beter 3 passen goed dan 10 slecht. Met balkjes oefenen ben ik niet zo'n voorstander van, je kan ze niet in een goede galop dwingen dmv balkjes. Het helpt wel als zijn galop een stuk verbeterd is maar niet in het begin! maar goed dat is mijn mening. Succes! Het kost in ieder geval een hele hoop geduld


Het probleem is ze kan wel galloperen en ook wel langzaam, maar ze gallopeerd NIET goed. En dat krijg ik er niet meer uit. Ze telgangd meer of zo iets maar ze springt achter niet en dat heeft ze nou ongeveer 5 jaar zo gedaan, maar zou je er nog wat aan kunnen veranderen?


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 10:42

Ik heb dan wel geen draver, maar ken het probleem van erg laterale (telganggerichte) IJslanders. Die galopperen ook vaak op die manier; in een 'gelopen' galop of een telganggalop. Het zit vaak wel lekker, maar het voelt niet als galop. Het kan erg hardnekkig zijn, omdat het gewoonweg een kwestie van aanleg is. Jouw draver heeft waarschijnlijk veel laterale aanleg. Dat komt vaker voor bij dravers.
Bij de laterale IJslanders die ik ken helpt het om goed diep en drijvend te zitten, dus het paard echt naar de galopsprong toe te stuwen. Daarbij mag het paard niet te laag worden voor, want als ie op de voorhand valt, kan hij helemaal niet springen. Het moet vanuit zijn achterhand komen. Beetje stelling vragen kan soms ook helpen. En galoppeer korte stukjes, bijvoorbeeld vanuit stap direct in galop, en weer terug als je paard te vlak wordt (dus gaat 'lopen'). Je paard moet hiervoor goed aan de hulpen staan, dus meteen op been- en zithulpen reageren.
Overvraag je paard niet! Het zal echt niet meteen lukken, dus wees blij met elk klein stapje vooruit.
Veel succes!

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 15:38

jannahuis"]
[quote="eva'tje schreef:
ik heb vroeger ook 7 jaar een draver gehad die in het begin heel erg veel oeite had met de galop. Ik heb toen veel geoefend op de volte. Goed aan laten springen (niet aan laten vliegen) en dan steeds korte stukjes galopperen. beter 3 passen goed dan 10 slecht. Met balkjes oefenen ben ik niet zo'n voorstander van, je kan ze niet in een goede galop dwingen dmv balkjes. Het helpt wel als zijn galop een stuk verbeterd is maar niet in het begin! maar goed dat is mijn mening. Succes! Het kost in ieder geval een hele hoop geduld


Het probleem is ze kan wel galloperen en ook wel langzaam, maar ze gallopeerd NIET goed. En dat krijg ik er niet meer uit. Ze telgangd meer of zo iets maar ze springt achter niet en dat heeft ze nou ongeveer 5 jaar zo gedaan, maar zou je er nog wat aan kunnen veranderen?
[/quote]

Jep!! Je kunt het eruit krijgen maar het kost je gigantisch veel moeite en tijd. Je kunt het oefenen door hem te laten buigen in z'n hals, stelling aan te nemen en hem dan om je binnenbeen heen te laten buigen en te laten galopperen. Je moet dan proberen zo veel mogelijk te duwen met je binnenbeen (vergeet je buitenbeen er niet bij te houden!) zodat hij / zij zijn achterhand er goed bijhoudt!!
Het zal een hele tijd duren maar uiteindelijk met veel volhouden krijg je het wel goed!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 20:20

ik heb er 2, eentje heeft altijd veel dressuur gelopen maar inderdaad de galop was altijd een probleempje, de andere is nog erg jong maar begint steeds beter te galoperen.

inderdaad aan de longe geoefend en veel voltes rijden onder het zadel (en dan goed recht zitten en rustig blijven en proberen op eigen benen te laten gaan, dan komt het vanzelf wel, maar heb er absoluut geen haast mee want het duurt erg lang...)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mmajar en 17 bezoekers