vertrouw het niet meer,waar is mijn brave knul gebleven ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

vertrouw het niet meer,waar is mijn brave knul gebleven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 20:36

ik snap het niet, hetzelfde voer, hetzelfde tuig, dezelfde manier van rijden en hetzelfde mens dat er boven op zit( ik dus) en toch is hij zo raar...

hij bokt soms met aanspringen naar de galop,eerst bokte hij nooit,
als hij schrikt bokt hij en vandaag..

er liepen mensen, toen 'schrok' (ahum... voor de gein ofzo dus) hij dus, en ging hij steigeren en daarna een bok..

mijn brave pony, waar is hij gebleven? Scheve mond ik durf niet meer goed op hem te rijden, alleen nog in de bak en 1 keer in de week ga ik maar in de bak, en hij is helemaal niet meer nageeflijk terwijl ik hem hetzelfde rijd enzo...

in de wei rent ie heel hard enzo en je kan hem echt neit stoppen, echt zo stom. ik kan gewoon niet eens ff mijn beugels op maat gaan maken want dan ben ik bv al 'bang' dat ie iets gaat doen, ik en iedereen uit de buurt (ook met paardenervaring) weten echt neit wat we eraan moeten doen, dit is zo stom Huilen

ik kan op dit moment alleen nog maar vrij springen, longeren (niet met elastiek, dat helpt niet Frusty ), wandelen en ook nog niet eens overal.

eerst kon ik alles met hem, buitenrijden,springen,dressuren, wandelen,vrijspringen en allemaal zonder 1 bokje of 1 sprongetje opzij of dat ie schrok..
ik weet echt niet wat te doen Frusty

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 20:51

Volgens mij heeft hij gewoon de lentekriebels! Ken een hoop paarden die een stuk frisser zijn dan normaal.

Nulla tenaci invia est via

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 20:52

is het sinds Ninja weg is??
dat was toch z'n weidemaatje, misschien mist ie hem/haar wel...
sterkte ermee!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 20:56

eum daar heb ik niet opgelet, of het sinds ninja weg is, ongeveer wel maar ninja stond niet bij hem in de wei maar schuin tegenover want ninja stond in de geitenwei en niet in de paardenwei Lachen en expensive staat dus in de paardenwei.

ik leg dr ook es een ander zadel op, misschien dat het daar aan ligt en ik dacht ook al aan de tijd van het jaar, ik hoop het maar! want dat is niet ernstig.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 20:57

ninja stond niet bij ex in de wei.

ik vind het ook heel erg voor je hoor Yentl ik weet echt niet wat je eraan kunt doen. misschien zodra ik een een pony heb lekker samen rijden dat die iig niet meer zodoet met buiten rijden, en zodra je een bak hebt beter gaat met dressuur en springen.

maar niet opgeven je komt er wel hoor!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 20:59

Boogie*Girl schreef:
ninja stond niet bij ex in de wei.

ik vind het ook heel erg voor je hoor Yentl ik weet echt niet wat je eraan kunt doen. misschien zodra ik een een pony heb lekker samen rijden dat die iig niet meer zodoet met buiten rijden, en zodra je een bak hebt beter gaat met dressuur en springen.

maar niet opgeven je komt er wel hoor!

ik geef niet op, hoe moeilijk het ook is..

romy gaf me de tip om een ander zadel een keer, kan ik jouw zadel voor een keer gebruiken?
want voor me dressuurzadel heb ik geen singel dus dat gaat ook niet.
1 keer per week in de bak schiet idd ook niet op, en geen zin om heen en weer te lopen voor niets..
Frusty *duimt dat het lente kriebels zijn*

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 21:00

He bah, wat vervelend! Scheve mond Ik denk ook dat het door de lente komt. Over een paar weekjes is hij denk ik weer gewoon de lieve en brave Expensive. Als je echt niet meer goed durft, moet je misschien even een paar weekjes iemand laten rijden die wel durft. Als je je vertrouwen weer terug hebt en Ex is weer wat liever ga je er weer lekker zelf op. Succes ermee en hopelijk gaat het snel weer beter!
Lovers

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 21:03

boogie*girl rijdt hem 1 keer in de week maar daarbij doet ie ook zo maar zij durft het wel, zal ik haar er vaker op laten? (wel kans dat ze valt Scheve mond als ik haar vaker laat rijden)

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 21:06

Als jij er een goed gevoel bij hebt dat zij hem rijdt, moet je dat gewoon doen. Dan wordt hij nog wel gewoon bereden en ben jij niet verplicht erop te stappen. Maar als je denkt dat het echt gevaarlijk is, moet je het niet doen.

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 21:08

ik zit te twijfelen.. Bloos want als ikzie dat expensive zo gaat rennen en dat zag ik bij boogiegirl dus ook, dacht ik van oo oo..
misshien gaat het in een bak beter, dat is een kleinere ruimte. ik weet verder niemand die expensive kan rijden in de buurt. want ik sta niet op een pensionstal ofzo

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 09:06

Ik ken het gevoel. Ik begon toch ook heel erg aan Mylord te twijfelen. ( Zie ook "Joepie ik heb een winstpunt" We dachten aan zijn rug, of aan zijn keel, wat ie altijd blijft houden, maar nooit last van heeft gehad.

Wij wachten het gewoon af, als het na een paar weekjes niet over is, weten we dat het geen lentekriebels zijn, en gaan we het anders aanpakken. Ik denk dat jij dat ook moet doen, tenzij je een duidelijke oorzaak kunt vinden. ( Wat dus het probleem is) heb je bijvoorbeeld een vrij oud, en nauw zadel, dan kan het daar aan liggen. Veel succes ermee, en laat er zonodig iemand op rijden die hem echt aankan. Ik kan niet van achter mijn computertje zien of dat het geval is. Ik denk wel dat dat het beste is, hij zal er niet slechter van worden.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 10:00

Jahoor! Weer een typisch geval van lentekriebels! Dat gaat wel weer over hoor. Let op dat je niet teveel krachtvoer voert, anders krijgt ie teveel energie en dat moet ie ergens kwijt.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 11:03

[quote="Yentl"]wel kans dat ze valt quote]

haha, maakt nix, wordt ik hard van Tong uitsteken

ik dacht ook al dat het aan het zadel zou liggen misschien, want als ik mn vingers aan de voorboom vasthoud zeg maar, dar drukken mn vingers soms tegen de schoft aan.
ook soms zo zie ik de voorboom een beetje tegen de schoft aan drukken, vooral met draf en galop, en al helemaal met springen dus! want met springen door de wei gaat die zo rennen, als ik in het begin losrijd in alle gangen, doe die dat niet of heel af en toe. dat zadel heeft hij wel altijd al gehad, maar door het ouder worden krijgen ze ook een hollere rug, dus komt de schoft ook hoger.
mijn zadel mag je wel lenen, maar dat past al helemaal niet, ik heb namelijk een lagere voorboom als jij(breeder).
ik hoop dat het door de lente komt hoef je geen nieuw zadel te kopen, maar zn bokken zijn wel gemeen voor lentekriebels }> merkte ik dindag toen ik er haast naast lag Haha!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 12:47

Die heeft zeker de lente in z'n kop denk ik...heeft die van mij ook last van. Probeer over je zelf hene te stappen (figuurlijk, duh) en gewoon lekekr te rijden, misschien nog iets fanatieker dan anders. Helpt bij pot perfect, als ik die een keer aan het werk heb is ze nu zelfs veel fijner dan normaal omdat ze zo voorwaarts is, je moet die energie proberen om te zetten in iets positiefs voor jou. Vraag anders of iemand je wil helpen door te zeggen als die ziet dat jij iets verandert in je rijden als er iets gebeurt want dat doe je vaak onbewust. En als hij bokt, schrikt ofzo, vooral doorgaan waar je mee bezig was, heel moeilijk, maar je kan waarcshijnlijk het beste doen of je niks gemerkt hebt, nadat je hem duidelijk hebt gemaakt dat dat niet mag. Iemand die vanaf de kant kijkt ziet vaak veel beter dan jij zelf of Ex ergens last van heeft of gewoon lol maakt en dat laatste mag absoluut niet.
Pony's die anders altijd braaf zijn weten soms niet eens dat het niet mag om je even uit te leven. Klinkt heel stom, maar Spot deed nooti iets, ze wou alleen wel eens gaan rennen als ze schrok. Maar toen kreeg ze wat meer energie en ging ze het ook doen als ze er zin in had en was zich dan ook van geen kwaad bewust. Niet echt geweldig dus, maar inmiddels weet ze het wel. Ex mag best ergens van schrikken, maar dat moet-ie dan maar op een andere manier uiten. Maar het zal vanzelf weer overgaan, je moet alleen elke dag even je eigen grenzen verleggen, want het is moeilijk om vol te houden als je een keer bang begint te worden.
Succes ermee!

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:29

Die van mij heeft ook de lente in zijn kop.
Bokken, steigeren en gwoon vervelend zijn.
Ook kan het zijn dat hij lekker begint te puben hij is nu net 5.
Ik vind het ook er moeilijk maar je moet gewoon doorzetten.
De band word alleen maar beter

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:36

Ik zat inderdaad ook te denken aan lentekriebels. Ik weet niet hoe oud Expensive is, maar het kan zijn dat hij lekker aan het puberen is, en je flink aan het uitproberen is. Als ik in de buurt had gewoond had ik er wel opgestapt, ik rijd nagenoeg alleen dat soort paarden Haha! Ik vind het wel lachen, en het leukste is nog, als je ze er doorheen krijgt, en dan gewoon weer lekker verder kunt rijden. Veel succes!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 13:42

Ik denk ook dat het de lentekriebels zijn.
Laat je vooral niet bangmaken, want dat heeft hij zo door, en dan maakt hij er een spelletje van!
Doe alsof je neus bloed en zet hem lekker aan het werk.
Varieer zijn werk, door w=veel af te wisselen.
Lekker het bos in, dan eens springen, dan longeren, dan alleen lekker aan de hand stappen, etc.
Trek je er zo weinig mogelijk van aan. Knipoog

Maar als het te lang doorgaat, zou je het ook medisch kunnen zoeken. Mischien is hij wel niet helemaal lekker.
Verward

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 15:53

Ik heb dit vorig jaar ook gehad en ze was zo dwars en ik kon niks meer met haar, niet naar buiten, niet wandelen en bijna niet meer rijden want dan viel ik er soms bijna af! en naar alles bokken en trappen en elk paard waar ze bij liep trapte ze in elkaar! We hebben zelfs op het punt gestaan om haar naar een trainings stal te doen voor een periode maar ik wilde het gewoon zelf oplossen en toen is ze gebleven! toen zag ik een stuk in het bit staan over de lente en dat het bij merrie`s aan de eerste hengstigheid en dat ze dan onstuimig zijn enzo. En ik heb dit een paar jaar achter elkaar gehad en dit is nu het eerste jaar dat het goed gaat, ze is nu ook 9 en dan moet toch het ook wel een xtje over zijn. Ze is nu ook veeeeel liever! het is een poepie nou, ik geniet nu weer van haar! dat deed ik wel, alleen dan ernaast! en dat wilde ik niet,ik wilde ook lekker kunnen rijden. Hoe het bij ruinen zit, weet ik niet. Ik denk dat het aan de lente ligt ja!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 17:00

Ja hoor, duidelijk een geval van lentekriebels Haha!
Klinkt precies als Mirage. Sinds ze een week een paar uurtjes buiten mag staan is ze niet meer te stuiten. Druk,druk,druk en opeens "hard in de mond" want mij pak je niet hoor, dat gedoe, ik ben 4, en ik wil lekker rennen mét m'n vriendjes in de wei..... Knipoog
nou, gaat vanzelf weer over.......!

Succes,
Ingrid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 17:19

Als ik het zo hoor zou ik er meteen een ander zadel op leggen.
Want je moet echt ruimte hebben tussen het zadel en de schoft.

En verder, kun je niet een stukje in de wei afzetten met lint zodat hij minder ruimte heeft?
En longeer hem voor het rijden eens 10-15 min aktief zodat hij niet meer fris is.
En heb je les?
Want die kan misschien zien waarom hij het doet.
Probeer verder als hij er van tussen gaat of bokt, niet naar voren te gaan zitten, maar maak je benen lang en probeer zo zwaar en diep mogelijk te gaan zitten.

Maar nogmaals probeer eens een paar keer een ander zadel, want als het zeer doet zou ik ook gaan bokken.
En misschien dat hij de 1e keer met een ander zadel ook nog wat bokkerig is omdat hij gewent is dat het zeer doet en moet ondervinden dat, dat dan echt niet meer is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers