hoe kwanen jullie aan jullie verzorg pony shet paard whateve

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

hoe kwanen jullie aan jullie verzorg pony shet paard whateve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-02 10:49

hooooooi ik heb een vraagie Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

hoe kwanen jullie aan jullie verzorgpony's
daar ben ik wel benieuwd naar ???!!! Party!! Schijnheilig

misschien kunnen jullie mij tips geven wnat mijn verzorgpony gata naar een andere stal heb ik gehoord maar ze hebben nog niks tegen mij gezegd Boos! en zo wil ik een nieuwe nartuurlijk !!!!
kussie nanda

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 10:55

Ik heb twee eigen pony's, maar laat mijn haflinger altijd verzorgen. Eerst had ik een verzorgster die ik kende van de manege. Daar heb ik ruzie mee gehad en toen is ze gestopt. Ik heb toen heel kort nog twee vriendinnen van de manege gehad die mijn pony verzorgden. Zij stopten beiden heel snel.
Ik heb nu alweer +/- een half jaar een verzorster die ik al ruim 2,5 jaar ken van school. Ze zit ook op Bokt als HaflingertjeMax.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 11:06

Mijn pony heb ik eerst verzorgd. Gevraagd door een vriendin die wist dat de jongen van wie hij was iemand zocht. De verzorgsters die ik zelf heb gezocht, via een briefje met foto op de manege. Er kwamen niet eens zo heel veel reacties. Valt tegen! Waar zitten al die verzorgsters met ervaring?

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 11:22

Pienke heb ik een jaar verzorgt (en nu nog kom ik er vaak) via een vriendin daar terecht gekomen!
Ook via een briefje in de supermarkt!
En ewoon langs gaan en vragen!
Haha!

Gewoon iedereen laten weten dat je een verzorgpony zoekt!
Niet zeuren over rijden... en als je ze mag verzorgen, gebruik je verstand!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 11:43

Nou, een heel verhaal..
Toen ik nog een klein schattig meisje was.. Haha! stuurde ik eens een brief naar de Penny Plus, omdat ik een penvriendin zocht (die advertenties kennen jullie misschien nog wel). Gek genoeg reageerde er iemand van 17 op, die mij haar pony als verzorgpony 'aanbood'. Natuurlijk greep ik die kans! Maar omdat het niet goed klikte tussen die eigenaresse en mij (zij was 17, ik 9, en dan is zo'n iemand behoorlijk eng als ze tegen je schreeuwt en haar honden op je afstuurt..), zo moest ik bijvoorbeeld 5 gulden betalen voor elk strootje dat ik de emmer water viel.. Behoorlijk absurt.. Als ik de deken (die pony was 1,53 ik ook rond die lengte..) niet snel genoeg op legde- ik had hier geen ervaring mee, en die pony was dus rijkelijk groot voor me- werd ze ontzettend kwaad, haar pony zou nog kouvatten! En schreeuwen, en dreigen.. Dat heb ik dus maar 1 maandje volgehouden, toen ben ik ermee gestopt, want ik was gewoon bang voor haar. Iets later ging ik gewoon rondfietsen, in de polder. Bij elk paard aanbellen, en op een dag had ik geluk. Ik mocht 2 (!!) pony's (merensXarabier) verzorgen, maar die waren even later verhuisd. Toen kwam ik op diezelfde manier aan 33 (!!!!!!) shetjes, een appaloosafokkerijtje. En toen ging het vanzelf.. Als die boer hoorde dat iemand hulp nodig had, stuurde hij ze naar mij, en zo had ik altijd wel een of meerdere verzorgpony's (van Volbloed tot Haf).
Die verzorgpony's waren voor mij niet genoeg, en op een goede dag kreeg ik Navy........
The End (Haha *LOL* *LOL* )
Heel veel succes met het zoeken!
Groetjes

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 11:51

ik hoorde van een vriendin dat de vorige eigenaar van Polly het welmakkelijk vond als iemand haar verzorgde dus ik bellen. ja hoor, ik moest haar maar pakken en doen wat ik wilde als ik het hek maar goed dicht deed, afijn, heb ik gedaan en inmiddels is ze van mij.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 11:59

Ik ging af en toe met mijn beste vriendin mee naar Marjon.
Toen er daar een veulentje kwam (Pinky) vond ik het zo geweldig dat ik steeds vaker meeging.Meestal wel 3 keer per week (ookal was het 45 min fietsen!)

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 12:14

1 pony van mij heb ik gekocht bij een vriendin,ik kende haar al een tijdje en ik had al dikwijls op die pony gereden dus.......
1shetlander heeft mijn ma gekocht bij een handelaar,we gingen nameijl naar een gezelschapspony zoeken,maar het moest wel een vriendelijke zijn.Dus toen zijn we naar een wei van een hendelaar gegaan,en daar was maar 1 shetlandertje dat kwam en ze stond mij de hele tijd lief aan te kijke n en ze volgde mij als ik naar rechts ging of naar links ,dus heb ik haar gekocht en het veulen kwam vanzelf!
en 1 paard heb ik gekocht op de manege(zij was mijn eerste paard)
en het laatste paard was bedoeld voor mijn zus,maar die wou opeens niet meer rijden,mijn ma wou haar verkopen ,maar dat wou ik niet,dus heb ik nog eentje bijgekregen!
En ik ben ontzettend blij met al mijn paardjes Lovers

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 18:05

Eerst verzorgde ik shetlandertjes, maar daar werden ze telkens verkocht en ik mocht er ook niks anders mee dan brood geven en een keer met de borstel eroverheen vegen. Toen er uiteindelijk nog meer een shettie stond besloot ik weg te gaan want telkens als ik eraan gehecht raakte, gingen ze weg. Mijn vader kende nog iemand die veel pony's had. Daar verzorgden ook nog allemaal andere mensen ook verschillende pony's. Ik kreeg twee shetties toegewezen. Dat ging opzich allemaal heel goed enzo en het was daar ook reuze gezellig. maar toch wilde ik wel een rijpony, waar ik vanalles mee mocht doen enzo.
Toen wist een meisje nog ergens een pony achter het huis te staan, maar ze wist niet van wie die was. Dus toen vroeg ik bij het meest voor de hand liggende huis of die pony van hun was en of ik die mocht verzorgen. Dat mocht en ik ben daar nu al drie jaar, in september vier jaar. En ik ben er kei blij mee!! en ik ben van plan daar nog lang te blijven!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 18:22

een vriendin van mij kreeg door een collega een vz pony aangeboden.. Ik ben toen vaak mee gegaan en de stal waar die pony stond, stond nog en paard van de eigenaar van die stal. Die ben ik toen steeds meer en meer gaan verzorgen tot fred kwam.. Daar ben ik toen op over gestapt een een vriendin van me is toen dat andere paard gaan doen. Uiteindelijk is het eerste paard dood en doe ik fred nog steeds..
Heb er zelfs aan gedachtr om hem te kopen en wil het nog steeds dolgraag maar kan het simpelweg niet betalen..

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 18:27

IK hed mn ex_verzorg shet gekregen door gewoon overal aan te bellen en te vragen of we de pony of paard mogten verzorgen, nou dat mogt dus Knipoog

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 19:28

M'n allereerste verzorgpony (Pepsi, een Welsh-A) was bij een boer, en daar heb ik gewoon een vriendin-met-lef op af gestuurd Haha! Ik durfde niet... Koe Toen was ik 12 ofzo hoor

Fanja heb ik gekregen door een briefje bij de Edah op te hangen, na 3 dagen kreeg ik een telefoontje, en ik heb 3 jaar voor die mensen gereden...

Loyd kreeg ik te rijden door een collega van mn pa.
Terwijl ik Loyd reed, kon ik ook een paard voor de staleigenaar rijden, dat was de Concorde.
Nu moest ik wegens omstandigheden stoppen met Concordemeis, en nu rijd ik Maxje.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 20:10

Belangrijke tip:
Als je op internet (bijv. www.marktplaats.nl ) een advertentie zet:
áltijd in de TITEL de naam van je woonplaats vermelden.
Ik woon in Zevenaar dus schreef altijd:
verzorgpony omgeving Zevenaar gezocht!
En daarna in de advertentie pas hoe groot, oud, lang ik was en hoe lang ik les had gehad op de manege.

Ook mensen die geen verzorgster zoeken, maar wel uit jouw omgeving komen, zijn toch nieuwsgierig en klikken op jouw advertentie, omdat ze zich afvragen: "Hee ken ik dat meisje misschien?"
Sommigen lezen dan die advertentie en denken: "Hmm, misschien dat ik tóch wel haar gebruiken kan", of: "Ik weet nog wel een vriendin die een pony heeft... toch eens vragen."

Verder briefjes ophangen bij verschillende maneges in de buurt (ook als je er zelf niet lest) en bij supermarkten (vooral de supermarkten in de buurt van boerderijen)!

Wat betreft het uitmesten, tuig poetsen, voeren en nog veel meer dingen: op de manege waar je les hebt kun je ervaring op doen.
Dus na de les niet alleen maar lol maken, maar bijv. een keer vragen of je iemand mag helpen de paarden uit de wei halen en voeren, of de stallen uitmesten, helpen bij 'eigen' paarden (dus geen makke manegepaarden, maar ook eens met minder rustige paarden omgaan).
Meer ervaring betekent eerder een verzorgpaard!

Ook advertentie zetten in: kranten die 1x per week in jouw omgeving worden bezorgd.
Of in het advertentie-krantje de Vondst.
Of in de Paardenkrant, of het blad Paard en Sport, enz.

Ikzelf vond een verzorgpaard door advertenties op internet te zetten. Daar reageerde een mevrouw op.
Succes iedereen die zoekt!