Duidelijke taal op FA

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Duidelijke taal op FA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 15:48

Ik ben geinteresseerd in fokkerij dus lees ik regelmatig meer op FA, maar door de sfeer die daar hangt wordt het moeilijk om er dingen van op te steken, wat denk ik toch de bedoeling is van het forum. Mensen maken het onnodig ingewikkeld en onbegrijpbaar voor een leek als ik. Zou er niet een oproepje kunnen in Sticky voor wat duidelijkere taal.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:23

Wat bedoel je eigenlijk met onduidelijke taal? Kun je niet een paar voorbeeldjes geven?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:44

Ik kan het me ergens wel voorstellen.. Af en toe gebruikt men termen waarvan je denkt: Verward Of ellenlange teksten in het Engels of Duits. Niemand die dat leest (nuja, een leek zal dat niet snel lezen).
Misschien is het een idee om een soort van woordenlijst met veel voorkomende termen te maken ofzo...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:04

ik denk idd dat er "te professionele" termen worden gebruikt. Niet iedereen snapt die termen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 07:55

Inderdaad, en die ontzettende lappen tekst.
Ik ben denk ik de domste niet, maar atentoe.
Daarnaast worden er vaak foto's geplaatst zonder uitleg erbij, ik weet dan echt niet wat ze bedoelen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:20

Marliesje schreef:
Inderdaad, en die ontzettende lappen tekst.
Ik ben denk ik de domste niet, maar atentoe.
Daarnaast worden er vaak foto's geplaatst zonder uitleg erbij, ik weet dan echt niet wat ze bedoelen.


dit heb ik net zo. Ik vind FA erg intressant, maar sommige bokkers leggen dingen niet uit, of alleen maar extreem onduidelijk!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:31

Anique_Vaandrig schreef:
ik denk idd dat er "te professionele" termen worden gebruikt. Niet iedereen snapt die termen


Maar ja als je dingen niet snapt, kun je ook iemand een pb sturen en vragen of ze het iets makelijker uit willen leggen.. En dat doen ze echt wel. *LOL*

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:08

machie schreef:
sommige bokkers leggen dingen niet uit, of alleen maar extreem onduidelijk!


Wrs omdat ze dan tegen mensen praten die het wel begrijpen.
Uitleggen zou dan alleen maar overbodig zijn.

Maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe meestal wel verduidelijking kreeg als ik iemand een pm stuurde naar aanleiding van een topic op FA.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:05

Marliesje schreef:
Inderdaad, en die ontzettende lappen tekst.
Ik ben denk ik de domste niet, maar atentoe.
Daarnaast worden er vaak foto's geplaatst zonder uitleg erbij, ik weet dan echt niet wat ze bedoelen.


Vaak moet je dan eerst het hele topic lezen, dan worden de foto's vanzelf duidelijk.

En een pb'tje sturen is ook zo gepiept. Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_ en 6 bezoekers