Dilemma: Verkopen.. of niet??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Dilemma: Verkopen.. of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 12:27

Dag bokkers,
Ik zit al een tijdje in een onwijs moeilijke beslissing (wat sommige ook weten).
Ik heb dus een eigen mini shet; Timon.Maar het zit zo..

Ik heb Timon nu ruim een jaar. Ik zat vorig jaa rin me examens VMBO BB en ik kon alles goed combineren en daarom genoeg tijd over voor Timon.
Maar de afgelopen paar maanden gaat het gewoon niet meer. Ik kan mezelf moeilijk motiveren om naar hem toe tegaan, omdat ik niet meer zelf emt em op pad durf te gaan (met fietsen en mennen).
En wandelen word saai.. Ik heb ook geen bak. Dus meestal ga ik heen voor t uitmesten.

Ik zit nu de opleiding verzorgende (3,5 jaar) en dat vind ik best leuk, maar veel huiswerk en als dan vooral in de wintermaanden het vroeg donker (geen licht aanwezig in de stal) plaats vind heb ik dus helemaal weinig tijd.

Maja ik heb dus best een aardige band met Timon. En daarom durf ik al een paar maandjes niet 'de stap' te zetten. Ik heb em ook van me ouders en zus gekregen dus daarom vind ik het ook lastig. Daarbij zei mijn zus nog een maand terug: "Je verkoopt je beste vriend tog niet?"

Ongeveer vanaf oktober zouden er 2 verzorgstertjes komen, maar ik heb zoiets: Ik wil hem niet hebben en door een ander te laten verzorgen, omdat ik zelf alleen nog maar donderdag t/m zondag kan.

Ik zit dus egt in een moeilijke beslissing. Het liefste zou ik hem verkopen, omdat ik dan meer tijd voor mezelf heb en Timon heeft iemand die meer tijd voor hem heeft. Maar ik vind het gewoon een hele moeilijke beslissing, want we hebben A: een goeie band. en B: ik ben gewoon heel bang dat hij dan weer word doorverkocht naar een minder goed adresje. en C: omdat ik bang ben dat ik bijv. een paar maanden erna veel spijt van krijg. Vooral in het weekend enz. Ik zit echt in een onwijs moeilijke situatie..

Scheve mond

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:35

Ik ben bang dat je toch echt zelf de beslissing moet nemen.
Misschien kan je die verzorgstertjes laten komen. Heb jij iets meer tijd voor jezelf en je paardje krijgt aandacht.
Succes met je beslissing.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:40

Waarschijnlijk zit je nu in een dip. Ik zou de stap nog niet zetten: is verandering van stal misschien een optie? Locatie met binnenbak zodat je wel wat kunt doen als het regent? Of een stal waar vaker wordt gemend, zodat hij misschien met een tweespan af en toe door een ander meegenomen kan worden?

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:45

Ik zou Timon nog niet verkopen.
Staat hij overdag lekker op het land?
Ik vind dat het dan niet uitmaakt dat je niet iedere dag komt.
In ieder geval sterkte met je beslissing.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:48

wat moeilijk,
ik heb ook een shetje,
die staat nu bij me haflinger,
maar daar doe ik echt niet elke dag iets mee hoor !
en ze heeft het toch lekker naar dr zin,
denk niet dat als timon met een ander paard staat zich gauw verveeld hoor !
waarom durf je hem niet alleen mee te nemen?

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:53

Ik heb zelf ooit in een dip een paard verkocht, en heb daar heel veel spijt van gehad. Misschien moet je als test je paardje even volledig door de verzorgsters laten verzorgen en dat je dit voor 1 of 2 maanden afspreekt. Dan krijg je voor je zelf een duidelijk beeld of het een tijdelijke dip is en je hem wel of niet gaat missen. Of dat het je eigenlijk wel bevalt zonder paardje met meer tijd. Heel veel sterkte!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 12:56

@Taaclover: Maar wanneer dan wel? Ja hij staat op het land, maar als dat het is... heeftie tog ook geen leuk leven?

@Saskia9: fietsen vind ik gewoon eng en met mennen zijn er al zo vaak dingen gebeurd!

@Teriema: Aan verzorgsters van 10/11? Nee sorry dat vind ik te onverantwoordelijk..
En voor de rest is er niemand te krijgen..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:58

Marieke, als je shet op het land staat heeft hij een moordleven. Hij kan gerust zonder jou hoor (hoe moeilijk het ook is om dat toe te geven). Als jij er voor zorgt dat er af en toe gekeken wordt, hij een maatje heeft op de wei, zijn natje en zijn droogje krijgt, de smid komt kijken en hij zijn inentingen krijgt, dan heeft hij alles wat zijn hartje begeert.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:00

Ja, dat snap ik wel, maar als hij gewoon op het land staat etc. dan heb ik er tog zelf ook weinig meer aan? En daar gaat het me juist om..

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:11

Volgens mij heb ik dit al eens gezegd, maar ik zeg het gewoon nog een keer. Lachen

Ik zou Timon echt nog niet verkopen. Het feit dat je zo verschrikkelijk twijfelt geeft eigenlijk al aan dat je daar (nog) niet klaar voor bent.

Ik denk dat het met die verzorgstertjes ook heel leuk is. Je gaat (als ik het goed begrijp) van donderdag t/m zondag zelf, dus dan heb je voor drie dagen verzorgstertjes. Dat valt best mee hoor. Lachen

Ik heb voor mijn pony's ook een meisje van 11 die mij helpt. Zij is heel enthousiast en wil graag (zolang ze dat red met school) vier dagen per week komen. Dat is natuurlijk heel veel (meer dan ik eigenlijk wilde), maar aangezien ik zelf twee van die vier dagen vrij ben, gaan we met z'n tweetjes. Het is voor de pony's leuk, voor dat meisje, en ik vind het ook heel gezellig. Lachen Dus dat is al echt geen ramp hoor.

Zoals anderen ook al hebben aangegeven; zolang jij zorgt dat hij gezond is, lekker naar buiten kan en een maatje heeft, hoeft hij echt niet per se elke dag aandacht en beweging.

Marieke, vergeet niet dat Timon je maatje is (ik heb zo'n hekel aan dit woord..Haha!), wie weet heb je over een paar maanden weer meer tijd. Je zit nu in een dip, dus een beslissing maken heeft nu geen zin. Probeer het gewoon nog een tijdje.

Als er iets is kan je pb'en.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:13

Nogmaals, je zit nu in een dipje, en we gaan de winter tegenmoet. En van het voorjaar ziet de wereld er heel anders uit. Moet je dan perse ergens iets aan hebben? Je houdt van hem, je bent zijn maatje. De klik is er. En er zijn zoveel dingen die je kunt verzinnen die je met een shet kunt doen. Van rijden (mits je niet te zwaar bent ) tot mennen, tot vrijheidsdressuur of werken aan de lange lijnen.
Echt hoor, al had ik op jou leeftijd een shet gehad, dan had ik hem nog steeds.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:21

gewoon een verzorgstertje nemen,
die op die dagen doet die jij neit kan,
verder vermaakt hij zich wel,
ik zal et echt neit doen hoor !!
wie kan jou paard nu een beter leven geven als jij zelf denk ik dan...

ik wil mijn shet echt nooit kwijt,,
al kan ik er niet eens op rijden...

echt meid je krijgt er spijt van...

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:22

Marieke_456 schreef:
Ja, dat snap ik wel, maar als hij gewoon op het land staat etc. dan heb ik er tog zelf ook weinig meer aan? En daar gaat het me juist om..


Maar als je hem overhaast weg doet en spijt krijgt?
Weg is weg!
Je kan hem dan nu beter een poosje op het land zetten zonder er wat mee te doen en het nog even rustig laten bezinken.

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:37

je wil meer tijd voor jezelf en hem niet kwijt...hmmm.... lastig... misschien eerst een verzorgster nemen? dan heb je tijd voor jezelf en kan je kijken of je hem mist? mis je hem, nou ja, dan wordt het tijd inleveren. en mis je hem niet, dan kan je kiezen: of de verzorgster gaat ermee door, of je verkoopt hem... misschien zoiets eerst proberen?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:54

Ik zou hem, als ik jou was, ook een tijdje op het land zetten zodat je er weinig omkijken naar heb. Dennis staat ook wel eens een paar weken(of soms wel 2 maanden) op het land te niksen en dat ik alleen de hoog nodige dingen doe. Heeft hij geen moeite mee en heb ik even de tijd om me zelf weer op te laden. Een studie, je eigen vrienden, een bij baantje en een paard(je) vergen best wel wat van je, zeker 's winters met slecht weer.

Het is dat ik (met die nattigheid) er echt niets bij kan hebben(moet eigenlijk kwa land gaan minderen) anders had hij hier wel een tijdje mogen logeren.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:05

Ik zou hem ook nog houden, ik denk dat je er laten anders enorm veel spijt van kunt krijgen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:06

wat dacht je om hem een tijdje uit te lenen aan iemand? dan kun je kijken of het bevalt, er wordt goed voor gezorgd, en jij hebt wat meer tijd vrij om er goed over na te denken. je hebt geluk dat het een shetlander is, die kun je zonder problemen op het land zetten en houden Haha!

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:08

*Slik* Mariek ik zou hem niet verkopen..
Die band die jij met Timon heb is zo groot!
Als ik joun fotos zie geniet ik er altijd van hoe jy met Timon werkt..
Ik zou hem ook gewoon poosje
op het land zetten ofzo of verhuren en kijken of je er spijt van zou krijgen.. Als er iets is je weet me te vinden he Knipoog

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 14:11

Ik heb net me verzorgsters gesproken en maandag gaan ze beginnen.
Dus voor die 3 dagen... dus ik ga het gewoon nog aanzien.
Maar die opleiding die ik doe is egt heel zwaar. Vooals als ik straks meot gaan stage lopen..

@Cassidy&Loesjuh: Ik heb deze dip al zo vaak gehad. En elke x tog maar door gaan en tog er weer in terecht komen, maar over dat 'straks komt de zomer er weer aan' dacht ik vorig jaar ook, maar dat bleek dus aardig tegen te vallen aangezien ik me helemaal suf heb gewerkt deze zomer.

@Dennis: Ik vind het lief dat je dat zegt Lachen Opzich zou dat natuurlijk wel een oplossing zijn. Daar ga ik nog even over nadenken aangezien ik nog een plekje in gedachten heb. 'Een studie, je eigen vrienden, een bij baantje en een paard(je) vergen best wel wat van je, zeker 's winters met slecht weer. ' idd en daarom zet het me zó aan het twijfelen!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 14:13

Bedankt voor de reacties, maar 'uithuren' of 'uitlenen' probeer daar maar eens iemand voor te zoeken! En ik vind eht een té grote verantwoordelijkheid voor iemand van 10/11

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:24

nou mariek,

idd de winter komt er aan!
het is idd een grote verantwoordelijk voor die jonge meisjes maar je weet maar nooit. misschien bevalt het je wel heel goed!
ik zou wel goede afspraken met zijn maken!

ik denk dat iedereen weleens twijvels heeft maar als ik jouw zou zijn zou ik de zaak nog even aankijken en als je het echt niet meer ziet zitten dan misschien toch verkopen!

Lovers

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:09

Hey Mariek,

Nog steeds zo aan het twijfelen Scheve mond Je weet wat ik er van denk. Als jij denkt dat het het beste is om hem te verkopen dan moet je, hoe moeilijk het ook is, de knoop voor jezelf door hakken want dit maakt het je allemaal niet makkelijker. Je twijfelt nu al zolang.
Maar bedenk je wel heel goed dat je met Timon echt heel veel hebt opgebouwd, en dat je eerste pony toch altijd heel bijzonder is. Als je hem verkoopt dan ben je hem echt kwijt. Vergeet dat niet bij je beslissing. Maar het is wel altijd Jou eigen beslissing, wat andere ook denken en zeggen, doe wat jij wil!
Als Timon lekker op de wei staat vind hij het echt niet erg als jij hem niet dagelijks komt bezoeken hoor. Ik zie Veerle op het moment ook niet veel, maar ze staat buiten met haar vriendjes. Ze vind het leuk als ik er ben maar ze zal me niet missen als ik er niet ben (al geef ik dat liever niet toe Haha! ).
Sterkte en heel veel succes met het maken van je beslissing. Niet makkelijk maar kies voor wat je zelf wilt. Ach gut

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:19

Wanneer je twijfelt: niet doen! Pas wanneer je het zeker weet moet je hem verkopen, en zover ben je zo te lezen nog niet Lachen. Ik kan me al die leuke fotoreportages van jullie goed herinneren, jullie leken zo goed bij elkaar te passen.

Geef het nog even tijd zodat jij een juiste beslissing kunt nemen. Heus, op een dag word je wakker en weet je precies wat je moet doen, houden of verkopen. Wacht nog maar even op die dag.... Lachen

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:55

ik heb net ff in je profiel gekeken. en als ik dat zo zie met timon zou ik zeggen doe het niet het beestje is alles voor je. zoals ik het lees!!

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:07

Houd het beestje gewoon..! een verzorger is heus niet erg ofzow or..! Zijheeft er plezier in en timon ook..