vanaf welke stokmaat??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 19:19

Ik wil over een jaar of zo misschien gaan starten met mn NRPS ruintje Lovers , hij is nu ong 1,50 en zal niet groter worden dan 1,55 denk ik. Ik moet dan wel bij de paarden starten, wat geen probleem is voor mij, alleen hoorde ik laatst dat je dan boven een minimale stokmaat uit moet komen Frusty , ik dacht altijd dat je in principe met elke stokmaat door kon Verward Maar goed weet iemand hoe dit zit?? En als je inderdaad boven een bepaalde stokmaat uit moet komen, welke s dat dan? Alvast bedankt Lachen


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 19:34

Ik weet heel zeker dat je met iedere stokmaat kunt starten bij de paarden. Je mag dus best met een shet of welsh A starten. Misschien dat d epunten voor combinatie niet zo hoog zijn maar dat is je eigen keuze.

Ik start ook met een pony bij de paarden. Ik wordt volgende week 27 maar vind ponies nu eenmaal veel leuker

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 19:41

OK, bedankt, das toch een hele geruststelling,was al bang dat ik zn talenten niet tot uiting zou kunnen brengen, als ie die tenminste heeft onder het zadel *LOL*

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 19:45

Pppffff.. waarom is dat in Belgiƫ zo veel moeilijker... Boos!

Bij ons komen ze meten of je paard wel zeker boven de 1m 17.4 komt...
Zo niet, mag je niet bij de paarden starten.
ggggggggrrrrrr Boos!

Ik vind dat ze een soort 'overgangs' hoogte zouden moeten kiezen, dat je b.v.b. met een pony-paard tussen de 1m45 en 1m55 bij pony's EN bij paarden mag starten. Party!!


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:58

Ik heb ooit begrepen dat je alleen met een pony grote maat (= D of E) bij de paarden mag starten als je ouder bent dan 18. Maar ja, volwassenen die een IJsje of Fjord van 1.35 m willen uitbrengen dan? Ik snap er dus eigenlijk niets van.

Bij het NRPS hebben ze trouwens wel een hele mooie onderverdeling: rijpony's tot 1.48, rijpaarden kleine maat tot 1.57 en rijpaarden grote maat vanaf 1.58. Maar dat is meer een onderverdeling voor de fokkerij.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 23:16

wanneer je ouder bent dan 18, mag je met iedere stokmaat starten

ben je jongerm dan mag het pas met 1,50,

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 23:18

ik start namelijk nu ook bij de paarden met een pony, en die is 1,54
en ik ben ook geen 18, dus het gaat wel.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, Noukie123 en 36 bezoekers