Keuringen voor knaagdieren??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Keuringen voor knaagdieren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 12:08

hoy!
ik vroeg me af of er in belgie soms ook een keuring bestaat voor cavia's en konijnen
ik zoek al zo lang maar vindt niets!
ik zou eens willen weten welke waarde mijn beesten hebben,binnenkort krijg ik een hangoorkonijn en een cavia erbij als de nieuwe k-hokken af zijn! dan heb ik er 4 om voor te zorgen!
voor foto's kijk in profiel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:12


Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:48

Huh, konijn geen knaagdier? K was er altijd van overtuigd dat een konijn een knaagdier is :S

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:15

Konijn is idd geen knaagdier, konijnen vallen onder de haasachtigen Knipoog .
Heeft iets te maken met de tanden, dacht omdat een konijn nog tandjes achter zijn snijtanden heeft en een knaagdier niet. (weet het niet helemaal zeker, maar wel iets in die richting)

Waarvoor wil je ze precies laten keuren? echt keuren voor het fokken of gewoon met shows meedoen?
Je hebt nl. wel van die huisdierenshows. Kunnen alle soorten dieren aan meedoen (en prijzen winnen natuurlijk Knipoog ). Daar heeft je dier ook geen stamboek oid. voor nodig, keuringen meestal wel.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:38

Er zijn in elk geval wel ratten keuringen!

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:57

Konijn is idd geen knaagdier. Het konijn behoord tot de haasachtigen. Een konijn heeft namelijk nog stifttanden die de andere knagers niet hebben! Lachen

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:10

vraag het eens op het forum van de europese cavia club http://www.europeancavieclub.com/index.htm. Hierop zitten ook een aantal buitenlandse fokkers, waaronder ook 1 uit Vlaanderen. Die gaat ook naar tentoonstellingen toen. Maar waar weet ik niet.

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:19

wij hadden vroeger een fret en we zaten dan bij zo een club en daar deden we mee aan keuringen Lachen maarja een fret is geen knaagdier Lachen maar ik heb nog nooit een caviakeuring tegen gekomen

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:02

Annechien schreef:
vraag het eens op het forum van de europese cavia club http://www.europeancavieclub.com/index.htm. Hierop zitten ook een aantal buitenlandse fokkers, waaronder ook 1 uit Vlaanderen. Die gaat ook naar tentoonstellingen toen. Maar waar weet ik niet.


Haha dat komt me bekend voor, misschien ben ik daar wel jeugdbestuurslid Haha! Tong uitsteken