JC zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

JC zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 12:38

Heeft iemand hier ervaring mee?? E nwat kosten ze nieuw????


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 12:43

Nog geen 1000 gulden zijn ze nieuw ofzo.

Ik heb één maal zo'n zadel voor 2 maanden gehad. Nooit weer! Wat een verschrikkelijke rotzadels zeg! Niet alleen die van mijzelf was verschrikkelijk, maar ook alle andere JC zadels die ik ken zijn een ramp.
De pasvorm is naadje, de boom gaat snel kapot, enz...

Als je in dezelfde prijsklasse wilt zijn, koop dan een Wintec. Ongeveer even duur, maar stukken beter.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 12:47

Ik heb 2 JC zadels gehad. Ik heb er hele goede ervaringen mee. Vond ze heerlijk zitten en lagen op mijn pony's heel goed. Ze zijn niet veel duurde dan 1000 gulden.

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 13:17

Die priis klopt idd! Ik heb zelf ook een JC-tje en hij bevalt op zich wel goed, alleen is de zitting te hard gebleven. Mijn nichtje heeft precies dezelfde en die is wel goed zacht! Maar ja, ben er nu aan gewend en het is ene heel mooi zadel, blijft ook erg netjes! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 13:17

Ik heb ook een JC-dressuurzadel en ik vind hem fantastisch. Voor mij voorlopig geen andere. Krijg hier tenminste geen last van mijn rug van.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 14:20

Dit is het zoveelste topic over JC, wat heeft iedereen daar toch mee......
Er zijn JC's die 'gewoon' in Duitsland gemaakt zijn en dat zijn prima zadels, heb er zelf ook één (nu twee jaar oud, was toen iets van 1300 gulden) die goed bevalt. Er zijn daarnaast 'vroeger' ook JC's in Argentinië of zo'n soort uithoek gemaakt en die zijn niet best.
Het zijn gewoon nette middenklasse zadels. De mijne (een model Grand Granat) heeft een driepuntssingelbevestiging, keilkussens, zit lekker, slijt niet hard.
Bij andere merken betaal je toch ook voor het merkje, dat heb je hier iets minder bij.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 15:42

Waar kan je JC zadel kopen? Ik heb nl. geen idee Verward

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 19:13

Ik heb hem bij zadelmaker Korst uit Hollandscheveld vandaan, een vriendin van mij heeft een tijd geleden een JC vzh bij Hippo Assen gekocht.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 10:34

Ik heb pas een nieuwe zadel gekocht...een dressuur zadel..die was f1600,- en zit echt lekker..Het is zo ongeveer het enige zadel dat bij mijn pony past, omdat ze een brede en hoge schoft heeft. Ik had hiervoor ook JC een VZ die was geloof ik f650,- maar dat zal nu wel duurder zijn intussen...
Waar ik hem gekocht heb(normale ruitersportzaak) zeiden ze dat JC de laatste jaren errug was verbeterd. Dat ze veel aan de kwaliteit hadden gedaan...

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:25

Ik kijk altijd bij Divoza maar heb dr nog nooit een gezien Verward

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 18:21

bij divoza hebben ze ze ook idd niet, geloof ik Verward
Misschien moet je eens bij een gewone ruitersportzaak gaan looken. Al is het daar wel duurder.....

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 07:27

Divoza is ook erg duur hoor!!! 449 gulden voor een zadeltje dat elders 300 kost???? dat vind ik te duur!!! Maar waar hebben ze dan wel JC zdels???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 07:30

Ik heb gisteravond op een JC Diamant, veelzijdigheidszadel geereden. Ik vond het zowaar een heel fijn zadel. Op dat paard lgit het ook heel goed. Ze heeft het zadel al een tijdje maar ziet er nog goed uit.
Vroeger verkochten ze bij De Hindernis in Gorinchem ook JC.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 11:26

Mijn JC heb ik bij Hulsebosch vandaan. Zat eraan te denken om voor een nieuwe te gaan sparen, maar hoe meer verschillende zadels ik probeer (Passier dressuur en Kieffer Aachen) hoe fijner ik mijn eigen JC vind rijden! Heb nu nog één optie en als dat niets is heb ik mezelf mooi weer een paar duizend uitbespaard hihi.. Het grote voordeel van die van mij is dat ´ie mooi dikke wrongen heeft, ideaal om ook wat mee te springen en in het bos ook wel zo prettig!!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 11:32

bij hypodrama verkopen ze ze ;)

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 19:14

Ja ik zou best een winkel willen geven maar ik weet niet waar jij woont ik heb ze nl. gewoon uit een kleine winkel in de buurt Veldhuizen in lunteren. De vorige JC was van Bos uit Scherpezeel. Maar of dat bij jou in de buurt ligt. Hypodrama is idd veel groter en op meer plaatsen...

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 27 bezoekers