ik voel me rotslecht vandaag...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatie
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Bij de grens

ik voel me rotslecht vandaag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 19:06

voel me echt slecht vandaag... Ik ben anderhalf jaar uit de wedstrijden geweest omdat mijn vader van werk veranderde en we geen auto meer hadden om de trailer te trekken. Nu heeft hij een andere job en hebben we een auto die dat gewicht wel kan trekken. Ik heb 2 oktober weer mijn wedstrijddebuut en ben dan al twee maanden superhard aan het trainen met mijn zelfgefokte vijfjarige. Hij doet alles braaf, nageven kan nog iets beter maar het plaatje ziet er toch weer terug netjes uit.
Nou was ik vandaag aan het rijden. Het ging niet zo super (er was veel wind en hij wordt dan wat druk) maar echt slecht was het ook niet. Kwam er een meisje voorbij, heeft zelf paardje wat wel leuk loopt, maar het beestje was al Z2 toen ze hem kocht, en ze keek mij echt zo meewarig aan en zei "nou jij moet nog héél wat oefenen hoor" Ik kooooookte gewoon. Hoe kan en durft ze zoiets te zeggen? Het is toch niet omdat mijn paard wat minder kan dat wij ineens zielig zijn? Het is toch niet omdat het geen moeilijke oefeningen zijn dat het dan per definitie gemakkelijk wordt? Ik voel me echt slecht. Alles wat Radjah kan heb ik hem geleerd, wat van haar en haar paard niet gezegd kan worden, maar toch vindt ze zichzelf heel wat.
De moed is me helemaal in de schoenen gezakt. Ze gaf me helemaal het gevoel dat ik, als ik zo reed, helemaal zou afgaan op de wedstrijd. Maar een b-paard moet toch niet zoals een Grand Prix-beest de ring rondlopen? Ik vind het zelf allemaal al moeilijk, Radjah is mijn eerste paard, heb hem zelf afgericht, en hij doet alles netjes, maar ik weet dat ik nog veel moet leren. En als zo'n *** langskomt, pffff ik voel mij echt zo minderwaardig en incompetent nu...sorrie voor het lange verhaal maar het moest er ff uit...

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:10

Wees blij dat je paard nog niet zoveel kan als haar paard.. zou niet goed zijn op zn 5 jaar! Je hebt m nu zelf alles rustig geleerd, daar moet je toch trots op zijn?

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:11

Gewoon niks van aantrekken. Jij hebt het leuk met jou paard en jij kunt later zeggen, kijk dat heb ik hem allemaal geleerd. En dat kan zei niet.

Gewoon niet op letten, laat haar maar lekker denken dat ze beter is. Jij weet zelf wel beter

Kaatie
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Bij de grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 19:13

ja tuurlijk weet ik wel beter, maar ik voel me er nu zo slecht door. Ik ben al maanden keihard aan het oefenen en door haar opmerkingheb ik nu het gevoel dat alles voor niks is en dat ik er toch niks van zal bakken op wedstrijd. Ik ben al zenuwachtig wnt id b rijden al veel paarden die eig een paar klassen hoger thuishoren, maar als er dan zo'n type langskomt, dan raakt mij dat wel... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:13

Hij is toch nog maar 5 joh!
zijn hele leven nog voor hem....
Hij zal het vast goed doen Knipoog
En zij heeft haar paard niet zelf zo ver laten komen,
dat jij met een jong, zelf beleerd paard start is hartstikke knap Lachen
Succes en laat weten hoe die wedstrijd ging Haha!

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:13

jaa dat ken ik, bij ons stond ook een meisje kreeg 2 (!!) Z2 pony's van der ouders. en dan rijd ze daar, en dan commentaren op randeux. die nog geen half jaar onder het zadel was Boos! kon ik echt niet tegen. loop jij je best te doen om je paard iets aan te leren en het zo goed mogenlijk te doen.. kom er zn figuur aan die alleen even de knopjes hoeft te vinden en zo alle wedstrijden wint...zeeer frustrerend!! maar denk maar zo dat doe ik ook, als zij dalijk ergens bij de L of de M blijft steken is het toch echt der eigen schuld, terwijl jij en ik ( het duurt misschien langer) alles helemaal zelf doen. geeft denk ik toch wel meer voldoening *LOL*

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:14

Als iemand zo praat, vind ik dat jij heel wat beter bent hoor! Ik vind het sowiezo al ontzettend goed van je dat je je paard zelf alles leert. En als jij je paard straks in het Z hebt lopen, kan je er tenminste een beetje over opscheppen, omdat je het samen met hem geleerd en bereikt hebt!

Dus niet opgeven hoor! Gewoon lekker doorrijden! En heel veel succes op je wedstrijd!

Jokester

Berichten: 159
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Dwaasvingerworp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:17

Niks van aantrekken. Een paard helemaal zelf opleiden lijkt mij veel mooier en waardevoller dan op een volledig opgeleid paard stappen en "meerijden". Kop op dus. En het wordt vast een super goede wedstrijd!! Haha!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:19

Joh, misschien was ze wel jaloers! Ik zou me er helemaal niks van aantrekken en gewoon gaan. Het gaat er toch om dat je zelf het idee hebt dat het goed ging? Misschien met je nog maar even lezen wat je zelf geschreven hebt:

Kaatie schreef:
Hij doet alles braaf, nageven kan nog iets beter maar het plaatje ziet er toch weer terug netjes uit.

Klinkt goed, of niet? OK dan!

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:19

ik ken het! ik heb mijn pony ook alles zelf geleerd maar sommige dingen gaan nog nie goed zoals springen op concour terwijl ik bij huis zo'n 1.10 - 1.20 heb gesprongen.....van die rotopmerkingen kun je echt niet gebruiken ik denk dan altijd: wacht maar tot ik prijs krijg dan heb ik het helemaal zelf gedaan!
Niet opgeven {dat wil ik ook vaak doen} maar gewoon doorgaan met oefenen er komt een tijd dat het goed gaat

Kaatie
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Bij de grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 19:20

bedankt voor de opkikkertjes wnt die heb ik wel nodig. Deze Ach gut past er echt goed bij Lachen ik ben echt blij dat ik niet de enige ben die zich soms zo voelt...ik vind het nog steeds erg leuk om hem te rijden, en ik probeer me zo weinig mogelijk aan te trekken van mensen die het allemaal beter weten, maar die zelf nog nooit in de buurt van een jong groen paardje zijn geweest. maar omdat ik nog nooit eerder een ervaren paard heb gereden, moet ik alles zelf ook nog leren. Ik oefen heel hard, maar het valt niet mee, en zo'n opmerking van zo een doos is er dan wel eens teveel aan...

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:29

Gewoon niets van aan trekken. Ik ken meer zulke hebben een Z2 paard of pony gekocht en denken daardoor dat ze heel wat kunnen, maar zet ze op een ander maar jonger paard of pony dan ineens bakken ze er zelf niets van. Dan ligt het ineens aan het beessie waar ze op zitten. Het is vanzelf sprekend dat een vijfjarige nog niet de routine kent wat een twaalfjarige Z2 al wel kent, omdat die het waarschijnlijk al vaker gedaan heeft. Maar het is wel banketstafelig als ze het dan tegen je zeggen. Weet je wat ik zeg op zulke mensen die mijn vierjarige (die net zadelmak is en nu goed moet leren om op beenhulpen te reageren) zo naar beneden halen: "tuurlijk kan mijn vierjarige nog niet wat een twaalfjarige Z2 kan so what kom over 8 jaar nog maar eens terug dan praten we verder." Haha! Haha! Haha!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:12

He bah zulke mensen ben ik helaas ook iets te vaak tegen gekomen vroeger, en je moet het je echt niet gaan aantrekken want voor je het weet geloof je het zelf. En dat slaat dus nergens op.
Ik heb ooit eens een instructeur horen zeggen: je moet paardrijden zien als een reis. Er zijn mensen die zo veel geld hebben dat ze een concorde kunnen pakken en snel alle mooie plekjes kunnen zien, en er zijn mensen die liftend en backpackend op reis moeten, ze nemen onderweg wel eens een omweg of raken van het geplande pad, maar zien wel allerlei onverwachte dingen. Wie heeft er aan het einde van de reis echt het land leren kennen.....dat is niet de rijke stinkerd.
Dus ik zou zeggen, geniet gewoon van de reis en kijk waar je terecht komt, en laat die muts met haar sjieke paard maar lekker opvliegen (letterlijk!)

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:40

Ellebel schreef:
Ik heb ooit eens een instructeur horen zeggen: je moet paardrijden zien als een reis. Er zijn mensen die zo veel geld hebben dat ze een concorde kunnen pakken en snel alle mooie plekjes kunnen zien, en er zijn mensen die liftend en backpackend op reis moeten, ze nemen onderweg wel eens een omweg of raken van het geplande pad, maar zien wel allerlei onverwachte dingen. Wie heeft er aan het einde van de reis echt het land leren kennen.....dat is niet de rijke stinkerd.


Dit vind ik een mooie!!!

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:46

blegh zulke huppelkutjes hebben wij ook rondlopen... kan ik niet úitstaan! een paar jaar had ik springles en toen onze les afgelopen was stond alles op ong 80 cm (we hadden allemaal groene pony's en een nieuwe instructrice die nog niet wist wat we konden) komt er een joch uit de les na ons naar me toe en die zegt "goh springen jullie zo laag? wij beginnen op die hoogte!" oeh ik kon hem wel wurgen... we beginnen nou eenmaal niet allemaal op een z paard!

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:02

ow vreselijk hè zulke mensen...maar ik denk dat je dat overal wel tegenkomt. bij ons op de manege is er ook zo´n meisje, die heeft eerst een A-pony gekregen die Z was geweest (en zij dus gelders kampioen L2) en nu een arabiertje die Z dressuur en springen is geweest. Dat arabische valt haar al behoorlijk tegen Schijnheilig en haar moeder ook. (want die is nog erger.)

ik ben van de zomer helemaal niet gestart, want ik heb geen zadel, Jel heeft last van zn rug, en ook nog een operatieve verwijdering van sarcoïde (die weer terugkomt... Verdrietig ). komt er afgelopen zondag 2x iemand van de manege naar me toe, dat ze het zo vervelend vinden van mn pony, OMDAT IK DAN GEEN WEDSTRIJDEN KAN RIJDEN... OK dan! Bingo, daar zit ik op te wachten, het gaat mij erom dat mn pony weer gezond word, maar wedstrijden schijnen belangrijker te zijn.....

(komt niet helemaal overeen met jouw ervaring, maar vind ik wel in dezelfde categorie mensen vallen )

nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:37

Lachen Je moet trots zijn op dat wat je met je paardje hebt bereikt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:44

Wat een takkewijf ja, niks van aantrekken en gewoon lekker gaan rijden!

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:00

Zolang je je dit soort opmerkingen aan blijft trekken, zal zij ze tegen je maken. Vinden die mensen heerlijk!

Gewoon negeren, of antwoorden "nou en of!". Dan is voor hun de lol van het opmerkingen maken eraf. Gaan ze jammer genoeg op zoek naar een ander slachtoffer...

Jij rijdt voor jezelf, niet voor dit soort figuren Lachen.

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:08

laat het toch lekker zitten, gewoon negeren, en ik vind als je een een Z2 paard hebt, waarom looptie dan nog in de B

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:24

Niets van aantrekken.
En jij kan altijd nog zeggen dat jij het zelf hebt aangeleerd en daar kan zij niet over mee praten.
Zoalng jij er een goed gevoel bij hebt is het toch goed *LOL*

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:24

Jokester schreef:
Niks van aantrekken. Een paard helemaal zelf opleiden lijkt mij veel mooier en waardevoller dan op een volledig opgeleid paard stappen en "meerijden". Kop op dus. En het wordt vast een super goede wedstrijd!! Haha!



Sorry, maar hier moet ik toch wel even alle mensen verdedigen die net als ik wel een volledig opgeleid paard hebben!
Mijn paard, jaren geleden ZZLicht, en ik rijden nu L2, waarin we begonnen zijn in juni. Hij is dan misschien volledig opgeleid, maar ik kan eht niet even opstappen en meerijden. Er komt veel meer bijkijken. Mijn paard is iemand anders gewent, dus eer dat we een combi zijn duurt wel even! En aangezien ik meteen L2 moest starten vliegen die prijzen me ook echt niet om de oren!!
Ik snap dat je met een jong paard veel eer aan je zelf hebt als je straks Z2 rijd, maar dat heb ik net zo goed hoor!

Ik heb enorm veel respect voor alle mensen met een jong paard, maar ook enorm veel respect voor alle mensen met hoger opgeleide paarden!!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:19

even zeggen wat ik denk? Haha!
dat meisje lijkt me een oen, en jij een kanjer om wat je doet met je paard OK dan! OK dan! !

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:46

figora dat vind ik iets anders. uit jouw verhaal begrijp ik dat je al M2 hebt gereden (correct me if I'm wrong) en dán vind ik dat je best met een hoger paard mag starten. maar als je zelf nog nooit de B uitgereden hebt, vind ik niet dat je mag gaan pronken omdat je met je Z paard zo snel M rijdt.