Wel of geen startkaart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Is een startkaart echt nodig of alleen een geldkloppertje

Startkaart mag wat mij betreft afgeschaft worden
8 (61%)
We kunnen echt niet zonder startkaart in de sport
5 (38%)

Totaal aantal stemmen: 13


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Wel of geen startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 17:29

Naar aanleiding van een ander topic over wel of niet vrijwillig lijkt me dit wel een leuk weetje.


Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:36

Beetje overbodig onderwerp. Als je wedstrijden rijdt, heb je hem gewoon nodig!!! Als jeen wedstrijden rijdt niet!

:D M2 + 8 :D

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:53

Tja, echt niet zonder kunnen... Daar kan ik me niet helemaal in vinden. Maar afschaffen is ook weer zo wat, de combinatie zal toch op de een of andere manier geregistreerd moeten staan.
Ik heb de poll dus niet ingevuld.

Nulla tenaci invia est via

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:54

Misschien even een samenvatting van dat andere topic?

Zonder startkaart kun je NIEt eens op wedstrijden, dus.

- Offline -

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:00

VMR -> WD

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131992
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:22

Ik vind je poll eigenlijk wat te eenzijdig om een antwoord te kunnen geven Knipoog
Ik ben van mening dat er absoluut een registratiesysteem moet zijn.
Of dat in de vorm van een startkaart is of in een andere vorm zou in principe niet uit hoeven maken.
Startkaart is imo. niet 'heilig', het zou ook vervangen kunnen worden door een ander registratiesysteem wat (nog beter Knipoog) deugt.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 23:31

Kan iemand me dan misschien vertellen wat nou precies de "zin" is van een startkaart ?
De endurance-wereld bijvoorbeeld heeft het tot voor kort prima gered zonder. Tot de knhs er zich mee ging bemoeien, met als gevolg weer kosten waar niemand om gevraagd heeft en de leden geen baat bij hebben.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 23:51

x
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 00:16

janna schreef:
En in de endurance mag je trouwens oo onbeperkt in een lagere klasse rijden. Net wat je wilt.
Daar is de startkaart dus minder noodzakelijk.


Wat heeft de startkaart te maken met de promotieregeling ? Verward

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 06:43

ik vind de startkaart zelfs onvoldoende, er wordt nog regelmatig door andere combi's gestart dan er in de papieren staat.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:24

Ik rij western en heb daar nog nooit een startkaart voor hoeven hebben. Het schijnt in de toekomst wel te gaan veranderen maar eerlijk gezegd zie ik daar het nut ook niet zo van in. Bovendien ben ik dit jaar met endurance begonnen, heb een kaart aangevraagd omdat dat verplicht is, maar heb 'm nog steeds niet gekregen. Ik heb me in de tussentijd wel al 2x ingeschreven voor een wedstrijd. Dus ik vraag me af wat het doel en de zin van zo'n kaart is. Verward


Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:38

ik rij endurance en je mag maar een wedstrijd in de kennismakingsklasse rijden per jaar... verder heb je een startkaart nodig, ookal rijd je in de lagere klasse... ik vind een startkaart geldklopperij... want ja waar is het dan voor nodig??? je staat geregistreerd en je hebt een nummer..... ja en?? waarom moet dat dan ook nog eens extra geld kosten.???

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:04

Die startkaart is maar een papiertje. Je betaalt voor het geregistreerd staan als wedstrijdcombinatie. Of je daar dus wel of niet een startkaart bij krijgt, maakt dus financieel gezien helemaal niets uit.

Maar omdat je toch moet kunnen aantonen dat je geregistreerd staat als wedstrijdcombinatie, krijg je daar dus die startkaart bij.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:38

Gelklopperij absoluut, zoals bijna alles van de KNHS Boos!

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 23:51

Wanneer het puur om de registratie van een cobinatie gaat, dat kan prima op verenigingsniveau, maar dan nog .. waar is het voor nodig ? Trouwens daar staat het waarschijnlijk al geregistreerd. Bovendien, waar komt die registratiewoede vandaan ?

Met de beste wil van de wereld kan ik de toegevoegde waarde ervan niet ontdekken en zelfs wanneer er positieve puntjes aan te ontdekken zijn staan die mijns inziens in geen enkele verhouding met de kosten van het geheel.
Mijn idee is dat het een uit de klauwen gelopen burocratisch gebeuren is geworden dat bijna iedereen nog "voor zoete koek" slikt. Wil je wedstrijden rijden: Dan moet je een startkaart. Niemand denkt er nog over na waarom dat is.

Toen dat ooit ingevoerd is, zullen er best wel redenen geweest zijn om het te doen en hebben ergens de leden van een of andere sportorganisatie er mee ingestemd. (?)
Inmiddels is het mijns inziens verworden tot een melkkoetje van de KNHS.

De motivatie om een startkaart bij de endurance in te voeren die ik eens gelezen heb (weet helaas niet meer waar) was als volgt:
"De DER valt nu onder de KNHS, de rest moet het ook betalen dus de endurance-mensen ook maar, anders is het niet eerlijk! "

Dan vraag ik je ! Dat is toch een motivering van JAN DOEDEL !
Ik denk dan onmiddelijk: Schaf het bij de rest ook af, dan is het ook weer eerlijk haha... maar ja


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers