Birmanen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Birmanen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 19:34

Na het topic maine coons wil ik nu even een Heilige Birmanen topic starten. Ik heb er sinds kort 2 (broer en zus van 2 jaar oud) en vroeg me af of er bokkers zijn die ook birmanen hebben. En wat vind je er juist zo apart aan? Onze maine coon heeft een aantal echte gekke maine coon gewoontes en ik vraag me af of het gedrag van onze birmanen ook typische birmaans is.
Ze miauwen altijd heel gek. 1 lange klaaglijke miauw en dan zitten ze stom om zich heen te kijken wie er nu miauwde. Ook gaan ze allebei heel gek met de voorpoten plat en de kont omhoog als je ze aait. verder vinden ze buikkroelen heel lekker en gaan dan uitgebreid met hun voorpoten in de lucht liggen graaien. Als je dan aan hun tenen gaat zitten pakken ze je vingers en gaan ze er op sabbelen. Ook kunnen ze vreselijk netjes schooien. Volgens mij weten ze dat ze van die mooie blauwe ogen hebben Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.



Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:25

Wij hebben een halve Heilige Birmaan, en zij heeft nu net een nestje van een raszuivere Birmaankater. De kittens zijn dus 3/4. Lachen
Tja, eigenlijk ken ik geen typische heilige birmaan trekjes, maar onze poes kan ook gigantisch schooien, vooral als je vruchtenyoghurt aan het eten bent, dan kan je doen wat je wilt maar ze houdt niet op. Haha!
Verder maakt ze altijd heel veel 'knorretjes', en ze heeft een heel krakerig miauwtje. En ze probeert altijd haar etensbakjes te begraven als er nog wat in zit. Haha!
Maarja, volgens mij zijn dit niet echt typische Heilige Birmaan trekjes...
(voor foto's kijk in mn profiel en link in onderschrift Lachen )

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:16

Ik zou ze heel graag willen hebben! Wie weet in mijn volgende huis (dit huis is iets te klein voor katten Knipoog )

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:07

Ik heb er ook 1 zeer prettig gestoord( we hebben allemaal van die rare beesten Haha! ) Ik denk dat er stiekem een beetje raggdoll inzit( kan niet heeft stamboom) maar als je hem oppakt verandert hij in een soort vaatdoekje die je alle kanten op kan bewegen, hij vindt het heerlijk als je tussen zijn zooltje kriebelt, hij heeft ook een heel zielig miauwtje en hij loenst.

Afbeelding



Hij kan ook spontaan neerploffen en dan ook languit blijven liggen ook al liep hij vlak voor je voeten...........Hij kan ook heel schijnheilg liggen te slapen en als Meylo(avatar) dan langs loopt ineens zijn poot op d'r neus leggen. Hij was eerst van andere mensen maar die wilde hem in laten slapen ( 1 jaar oud Boos! ) omdat hij vrij dominant was en niet met andere katten overweg kon............Hij leeft nu gezellig samen met Shariffe en daar is hij heeeeeeel erg verliefd op. Bizar dat sommige mensen zo met hun huisdier om kunnen gaan, het leuke kittenachtige was er vanaf dus dan maar euthanasie Verward

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:54

Ik heb ook 2 birmanen een broer en zus van ruim 1 1/2.
De poes Cloe kan ik wel schieten op dit moment want ze is krols ..ze loopt de hele dag door te gillen ze kan zo bij de brandweer gaan werken....
Maar goed doorgaans zijn ze allebei erg leuk. Broer (Gijs) ongeveer 2x zo groot als zijn zus is altijd prettig gestoord en ik weet zeker dat hij kan klok kijken
Ik vind ze erg wijs en super bijdehand en kunnen goed manipuleren.
Ik vind het super katten. Ze zijn heel gezellig en heel mooi en dat vinden ze zelf ook, ben ik van overtuigd.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:12

hier zijn dan de foto's


Dit is Cleo
Afbeelding

Dit is Gijs
Afbeelding

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:31

Wow, vooral Cleo vind ik super mooi! Hoe heet die kleur precies?

En vervelend he als ze krols zijn, ik kan onze poes Shiwa dan ook wel schieten, je hoort de hele dag alleen maar geknor en gemiauw, en dat keihard. Boos! Maar ach, dat heb je met vrouwtjes poezen. We gaan haar als het nestje wat ze nu heeft weg is ook laten steriliseren, dan is het wel weer genoeg geweest. Knipoog

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:03

Cleo is een sealtabby, ze is voor een birmaan wel wat aan de kleine kant.
We wilden eerst met Cleo ook een nestje nemen, maar doen het toch niet...ze wordt ook geholpen zodra de krolzigheid over is...ik ben wel toe aan een goede nachtrust....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gerlienke, Hjartje, IASCrawler, nikolletje, Noor17 en 76 bezoekers