dag 1 op roskario :((

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-01 22:03

Zo goed als het gister ging, zo slecht ging het vanaf het moment dat wij weg waren.
Annie en Anton zaten nog even wat te drinken in de kantine, toen ze allemaal gegil hoorde. DUs hun kijken, en Notaris joeg Honey werkelijk heel de wei door, het beestje rende voor haar leven. Annie was zelfs bang dat ze zich kapot zou lopen (lijkt me ook weer overdreven, maarja).
DUs annie een halster gepakt, met veel moeite Hon gevangen (want Notaris liep dus te kloten) en wilde Hon de wei uit halen. Nog steeds liep Nootje te kloten. Annie heeft zelfs een stuk hout gepakt (bij gebrek aan zweep) om Nootje bij honey weg te halen.
Volgens annie wat hon werkelijk tot op haar huid nat van het zweet.
Ze heeft hon toen bij soraya, doom en branca gezet (alle 3 merries) en dat ging stukken beter.
Maar toen ik vavanond kwam, stonden de 3 van annie ergens halverwege in de wei, en hon stond helemaal achteraan, ziels alleen wat gras te plukken.
Ik honey gepakt, en de hele tijd gillen, en met d'r kont draaien, etc..
Wat blijkt nu? Ze is gister dus spontaan hengstig geworden, en goed ook. Haar achterbenen zijn zeik en zeik nat.
Ik zette haar ff in de bak, zodat ze wat kon kalmeren, maarja, dat was dus ook niet goed, want toen ging ze in een hoekje staan, met haar koppie richting wei, en maar hinniken, en hinniken en hinniken etc.
Ik heb haar met een zweep in mijn hand moeten poetsen. Zodra ik namelijk niet aan haar kont zat begon ze te etteren en zelfs te slaan. Zo hengstig heb ik haar echt nog nooit mee gemaakt.
Heb ff 20 minutjes rustig gereden, ze heeft gister al heel de dag lopen vliegen, dus vandaag lekker rustig, en daarmee was ze heel braaf. Daarna heb ik haar nog ff in de bak gezet, zodat ze kon rollen, maar nee hoor, weer allemaal hinniken. Dus maar in de wei gezet. De andere paarden stonden helemaal achteraan, maar hon bleef vooraan. Ondanks het gras ging ze op het oude verregende hooi staan en begon daar wat aan te knabbelen.
Een emmer water gepakt, omdat ze nog niet weet hoe de pomp werkt, maar ze keek er geeneens naar.
Ze was gewoon zo zielig.
Ik heb net lonneke gebelt, om mijn verhaal te doen, en de tranen stonden in mijn ogen.
Ik weet wel dat het een periode is, dat ze moet wennen, maar het was gewoon zo zielig.
Vanacht zal ik wel niet slapen, deze wei is namelijk niet berekend op shets. Ze kan als ze wil zo onder de draad door, zonder hem te raken.
Annie wist mij te verzekeren dat ook al gaat ze onder de draad door, dat ze niet het erf af zal lopen. Ze zij ook dat ze eventueel vanacht wel in de bak mocht, maarja, dan staat ze weer heel de nacht te hinniken.
*zucht*

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:17

Wat klote!
Maar goed ik hoop dat honey heel snel went en dat alles heel snel beter gaat. Maar ik denk het haast wel.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:27

Tja, is niet leuk voor jou, maar het is een natuurlijke reactie. Mijn paard heeft het soms ook. Als ik met de NVVR op stap ben en ze komt in een vreemde wei dan heeft ze het soms ook. meestal had ze toch hengstig moeten worden rond die tijd en is ze het gewoon een paar dagen eerder dan normaal. Gaat vanzelf over, alleen de hengst uit de buurt houden als je geen veulentje wil.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-01 22:29

Notaris is een ruin!!!!!!!!!
En ik wil dus wel een veulentje, maar niet van een gelder Haha!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:33

het komt zeker wel goed en je komt er zeker wel doorheen de eerst periode

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 22:36

Ach ze leren vanzelf wat hun plaats is. Waldo wordt ook altijd aan het begin van de zomer stukgemept, bij wijze van spreke. Al lokt hij het zelf uit. Ik denk dat ze vanzelf wel hun plekje vinden, maar natuurlijk moeten ze even wennen in het begin Clown

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 23:25

Went echt vanzelf hoor!!! Escala gaat ook al steeds beter met andere paarden, Honey wordt natuurlijk "gewoon" ff genegeerd en/of uitgeprobeerd omdat ze nieuw is in de groep maar dat trekt vast snel bij hoor Stef! Succes in ieder geval! Knipoog

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 19:21

Tja dat is vervelend, maar Honey is een nieuwkomer dus staat zij nu het laagste in de rangorde van de kudde en is daarmee de 'pispaal' om het zo maar ff te zeggen. Komt vanzelf wel weer goed, over een paar daagjes heeft zij ook een plekje in de kudde veroverd en word ze wel geaccepteerd.

Sterkte voor jezelf....

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 19:49

Volgens mij is het ook niet zo erg dat ze eens leert dat anderen ook de baas zijn. Je moet het gewoon even rustig aankijken en natuurlijk in de gaten houden..