Eigenwijze penny moeders

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Eigenwijze penny moeders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 16:47

Ik ging gisteren even werken bij het gareel,doe ik wel eens.
Komt er een meisje van rond de 9/10 jaar aan met haar moeder die nieuwe rijlaarzen nodig hebben.Ze vroegen dus of ik wou mee helpen met het passen en kiezen van de laarzen,dus ik ga mee naar boven..
Als het meisje eindelijk zegt dat de rijlaarzen die ze op dat moment aan het passen is,super fijn vindt zitten,wijst haar moeder een model aan dat nogal ''over'' de normale prijs is.Dus dat meisje de laarzen passen..
Vindt ze de rijlaarzen niet fijn zitten!Maakt op zich natuurlijk niks uit,
maar haar moeder staat erop om dan een grotere maat te passen!
Dus weer passen..Vallen de rijlaarzen zo groot dat ze gewoon van haar voeten vallen! En dan staat de moeder er weer op om dan maar een maatje kleiner te pakken..en je raad het al: die passen niet.
Maar goed zegt die moeder dan,we pakken die grote want daar kun je dan nog langer mee doen! Verward
Dat dochtertje zei nog dat ze liever die andere wou,en ik rade ze ook nog aan,maar nee,moeders wil is wet! Boos!
Dochter verdrietig,moeder happy.

Vaak zie ik klanten die het anders om hebben,
De meisjes willen de duurste,en de moeders de goedkoopste.
Maar nee,deze wouden een van de duurste.
God,hoe stom kun je tegen je kind zijn?
Het is nou ook weer geen iets van dit is zo super vreselijk dat kun je toch niet doen,maar toch vindt ik het aan de ene kant toch wel gemeen van die moeder.

Alsof ze tegen andere wil zeggen zo van mijn dochter heeft dure rijlaarzen dat kun je van de jouwe niet zeggen!

Haha! Woeii!! Die kleurtjes zijn wel erg leuk!! Tong uitsteken
Kun je mensen mee pesten =) Haha!
Lachen Lachen Lachen Trouble en Propje zijn mijn Schatjes!! Lachen Lachen Lachen


Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:59

Nou ja. waar slaat dat op..! Als dat dochtertje die laarzen wilt.. en de moeder de duurste.... Scheve mond .. Sommige mensen ook..! Tong uitsteken

    06-03-1997 Peppertree 15-06-2004, Rust zacht
Use B+10
Zazou B+11, L1+13, L2+14

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:05

nouja bij mij is het meestal ook andersom, ik wil dure spullen, mijn moeder goedkoop.. dus tegenwoordig moet ik m'n spullen voor paardrijden zelf kopen!
Geld, geld!

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:23

is toch normaal dat je al je spullen zelf betaalt .. ?
na ja je spullen voor het rijden enzo

Pippi

Berichten: 122
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:25

Wat een dom mens zeg. Heeft dat kind straks minder grip op d'r paard omdat dr laarzen niet goed zitten

Blijf jezelf, er zijn al zoveel anderen
-Loesje

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:26

wel vaag!
mijn moeder wil altijd dat ik t zo goedkoop mogelijk houd! als ik iets wil wat 'duur' is, dan zegt ze: t geld groeid niet op mijn rug, dan houd ik daar rekening mee!

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 17:49

Als ik iets duur wil dan deel ik de prijs vaak met me moeder..
Tenzij het natuurlijk om een heel hoog bedrag gaat he Geld, geld!

Haha! Woeii!! Die kleurtjes zijn wel erg leuk!! Tong uitsteken
Kun je mensen mee pesten =) Haha!
Lachen Lachen Lachen Trouble en Propje zijn mijn Schatjes!! Lachen Lachen Lachen

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:53

Vind t ook iet zo slim, die kindertjes groeien vaak zo hard dat ze binnen no time weer uit hun laarzen zijn gegroeid, ook al zijn ze een maatje te groot. Dan liever een paar keer vaker wat goedkopere laarzen lijkt me. Bovendien, een kind dat loopt te sloffen met te grote laarzen ziet er nou ook niet bepaald chiq uit.

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:59

Tsjaah, vaak is het een beetje opscheppen he, kijk eens naar mijn kind dr laarzen!
Kijk eens wat voor een fijne zit ze heeft!!
Enz....WALGELIJK!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Tahnee_

Berichten: 846
Geregistreerd: 15-09-04
Woonplaats: den haag! logies ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:19

ik rij niet mer laarzen Tong uitsteken ik rij met chaps vin ik veel lekkerder rijden (A)

HouVanJouW Goldje Lovers
.....
.....
..... Kleurtjes waar ik van hou

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:36

tsjah ik moet toch echt (bijna) alles zelf betalen, en ik zoek toch wel het goedkoopste... maar het moet dan wel lekker zitten.. als het duurdere lekker zit dan heb ik dat er wel voor over (ik groei er ook niet meer uit Haha! )

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:48

Pippi schreef:
Wat een dom mens zeg. Heeft dat kind straks minder grip op d'r paard omdat dr laarzen niet goed zitten

maar ze heeft wel "Dure rijlaarzen" Geld, geld!

Mama van Sophie ~ 24-08-2006 ~ en Jule 04-04-2008 ~

Fenn

Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:53

Zo'n moeder wil ik niet (eigenlijk wel, maar dan dat ik wel dure laarzen mag, maar ook die lekker zitten )
Ik hoef maar eens in de zoveel tijd laarzen (ik rijd 6 jaar en heb nu 3x nieuwe laarzen gekocht), want zo snel groei ik er niet uit. Ook niet als ze goed passen. Misschien ben ik maf?

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~

kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:38

Echt irritant dat soort mensen. Dat meisje moet er toch mee lopen/rijden.

Ik hoor die instructrice nu al; ''voeten niet te ver in de beugels", terwijl zij ze netjes onder de bal van d'r voet heeft! Die heeft vast ook zo'n rijbroek die lekker schuurt omdat ie veel te groot is, maar wel van PIKEUR!!

Mijn paard is afentoe een beetje lomp, zal dan ook een paard op den duur op zijn "baasje" gaan lijken?

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:42

Tsk.... Ik kreeg vroegâh maar 1 rijbroek: een beige, kon voor de les én voor de wedstrijd Tong uitsteken En ook geen jasje, maar een mooie, donkerblauwe trui Toen ik uiteindelijk (op mijn zestiende) mijn zinnen tóch op een Eurostar had gezet, kon ik daar dus wél mooi mijn eigen zakgeld aan besteden...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 23:48

laarzen horen ook niet te passen maar moeten "goed" staan Clown
als je in een jaar tijd 2 paar laarzen moet kopen van 50 euro per paar of in een jaar tijd 1 paar laarzen van 80 die na 6 maand compleet versleten zijn maar nog steeds passen is het toch geheel simpel....kun je na 6 maand klagen dat de kwaliteit ook niet meer zo is als vroeger, enz.. enz... of de ruitersportzaak krijgt het op het dak, immers hebben die die dure laarzen verkocht.......

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 00:03

Ik snap dat niet....neem aan dat jij ook gezegt hebt dat er gevaar in te grote laarzen zit, als ze zo van je voet af kunnen glijden kan dat dus ook tijdens het rijden.

En als er dan een ongelukje gebeurt en die laarzen hebben er mee te maken is de winkel de schuldige...eigenwijze mams toch....

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 00:45

Ik ben absoluut Penny, ook nog moeder....maar niet blonT.
Mijn kinderen krijgen laarzen die passen, en meestal zijn dat niet de duurste laarzen.
Veiligheid voor alles.
Of ik heb een paar Penny's gemist

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 00:58

Sommige moeders willen gewoon pronken joh..die heb je altijd..

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 07:51

ik zou juist blij zijn als mijn kind een leuke rijlaarz uitzocht met een normale prijs... maarnee deze moeder niet dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:18

Ik kreeg altijd al mijn spullen van mijn ouders. Als ik nieuwe spullen nodig had dan gingen ze mee en dan paste ik van alles en de gene die ik het lekkerste vond zitten kreeg ik, of die nu duur of goedkoop waren. Veiligheid ging boven alles.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:42

hey chanel, volgens mij ben jij mijn buurmeisje! werk je bij het gareel? misschien kom ik je daar nog wel een keer tegen.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:48

Had ik maar zo'n moeder die duurdere spullen liever kocht Haha!
NEe geintje, ik denk dat ze beter twee keer een goedkoop paar had kunnen kopen want hier is dat kind toch zo uitgegroeid

Rona, Linanda en Oackly


kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:13

het slaat echt werkelijk nergens op

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:18

Dit slaat inderdaad nergens op...
Maar je ziet het wel meer ja.. Zo had ik vroeger ook een meisje in de les die reed ook in de duurste kleren Rolleyes
Was het prototype penny-meisje, qua uiterlijk dan.. Goudkleurig rij-jasje, dure leren laarzen, dure witte rijbroek, handschoentjes (ook duur) etc...
Was ook een typisch geval van de ouders die willen, maar het kind niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Dries1990, Googlebot, Kashmino, Laj1, Lisewiesje, MairiMacBran, MarjanB, Rosanna1990, supervon78, tienus63, Vuri en 120 bezoekers