Sammy @ Horse Event

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jollybollie

Berichten: 584
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Sammy @ Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 11:10

Zondag ging ik met mijn E-pony Sammy naar Horse Event. Om 6.15u gingen we laden en ze liep in 1 keer naar binnen Na een rit van ong. 2,5 uur kwamen we aan bij het Horse Event en de hele weg heeft Sammy braaf stilgestaan.
Ik vond het best wel spannend, want dit was de eerste keer voor Sammy op vreemd terrein. Ze is pas 5 en ik heb haar pas 8maanden. Een klein beetje zenuwachtig kwam ze de trailer uit maar dat was weer over toen ze op stal mocht (dat is wel lekker voor je paard vind ik).

Een vriendin van mij was ingeloot, maar haar paard is kreupel dus mocht ze van mij met Sammy meedoen. Om half 12 was het dan zover en Sammy gedroeg zich met rijden wonder boven wonder erg netjes (op een paar bokjes na Bloos )
De instructeur was erg enthousiast over mijn paardje en volgens hem kan ik nog ver komen met haar Haha! (grijns van oor tot oor natuurlijk Tong uitsteken )

Toen naar de hoefsmid die geen aanmerkingen had Lachen
We kwamen binnen bij de fysio en toen had Sam bijna een bord poffertjes te pakken Tong uitsteken wat niet mocht van een Deurne student (ik had zoiets van: nee echt? Verward )
Fysio vertelde dat ze moeite heeft met de rechter lengtebuiging, maar dat wist ik eigenlijk wel omdat ze daar met rijden ook moeite mee heeft) Volgens hem is het een klein probleem dat makkelijk opgelost kan worden. Misschien dan maar een keer een fysio erbij halen?

Bij het harnachement was er een vrouw van Hyporama en mijn zadel past niet goed. Haar advies was alle vulling eruit te laten halen en nieuwe vulling erin, of een ander zadel Verward Hmm nog maar even door iemand anders laten kijken misschien.

Daarna naar de klinische check-up waar Sam bijna het bekertje cola van de DA afpakte Tong uitsteken Haha! Alles in orde en hij vond haar een 'gezellig' beest.
Toen naar de tandarts: paar kleine haakjes en op de weegschaal: 470 kilo
Voedingsadvies hebben we niet gedaan (vergeten denk ik Schijnheilig )
Als laatste naar exterier: hier vond ik niet zo veel aan eigenlijk. Sam werd als volgt beschreven:
Goede conditie, iets grasbuik, geen afwijkingen aan haar gebit, mooi gevormd hoofd. Model vrij rechthoekig en de hoofd-halsverbinding neigend naar licht, de halslengte neigend naar kort, de halsrichting neigend naar horizontaal en de hals zou iets gespierder mogen (maar wat wil je met een paard dat ong. 3/4 jaar onder het zadel is)
Vrij lage schoft, schouderligging neigend naar steil, verloop rug normaal. Verloop lendenen iets week, kruisligging vrij recht, kruislengte iets kort.
Stand benen correct, kootstand achter iets week, hoefstand normaal, verzenen vrij laag. Kwaliteit beenwerk hard, in stap achter iets frans.

Al met al ben ik dus aardig trots Haha! *LOL*

Sammy was die bruine met die rare plek op haar knie. Ze zat in groep 2 en reed samen met Amy Verbeek en Kimmely van Dijk.


Ik vond het een hele leuke dag en Sammy heeft weer een nieuwe ervaring opgedaan op erg druk terrein. Ik ga nu met een gerust hart op wedstrijd *LOL*


rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:18

Dat zou ik ook wel willen met mn paardje.
Lijkt me echt leuk Haha!

Rona, Linanda en Oackly

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:44

hey
even een vraagje: hoe groot is jouw e-pony exact? Is het dan een robuuster type ofzo? Mijne is 1m64 en weegt 495 kg, dat is maar 25 kg verschil! Bloos!
Ik heb je niet echt gezien, maar er was zo ontzettend veel volk dat ik geen idee meer had wie van bokt was en wie niet...
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

sandra26
Berichten: 164
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Gapinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:25

Mijn paard is 1.61m en ze woog 505kg maar ze was niet te dik volgens een student die volgens mij het voedingsadvies moest doen het enig wat ze zei was dat ie mooi kort in dr haar zat en enorm glom en dat ze niet dikker hoefde precies goed eigenlijk toen vroeg ze of ik nog vragen had die had ik niet en dat was dan het voedingsadvies er werd bij mij niet eens gekeken op het papier dat je in moest vullen. Verder vond ik de rondes erg leuk heb van 09.00-11.00 uur mijn rondes gelopen, met mijn kleine (1.61m) zwarte merrie. Ik had op wendy van prakkie na dan geen idee wie er van bokt waren. Groetjes


Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:12

inderdaad.
bij wie heb je gereden dan ? ( instructie ? ) kans dat ik je gezien heb. was er ook zondag.

Jollybollie

Berichten: 584
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 18:12

Sammy is 155cm. Ze is paardgefokt maar pony gebleven en idd wat robuuster dan de gemiddelde pony. Maar ze is niet lomp gebouwd ofzo.. Ik ben 1.78 en pas er prima op. Zal kijken of ik eerdaags foto's kan maken.
Instructie was Eric Timmermans (B)

Shancet L1+10 L2+10 M1+7
Jolly B+15 L1+14 Prestatie Reserve-Kampioen ZH B A/B Outdoor 2009
Sylvester B+12 Kringkampioen B A/B 2010 en 2013 Regiokampioen ZH B A/B 2010 en 2013

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:07

wat is dat dan precies Horse Event??klinkt heel leuk!

sandra26
Berichten: 164
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Gapinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:01

had les van mascha meijs of zo

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:30

mascha reijs is het Lachen Ik ken haar nog omdat ze een tijd op een stal heeft gestaan waar ik heb gewerkt. aardige meid en veel gevoel voor paarden heeft ze!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GoogleAdsense, Joyceee86, Maanon_ en 70 bezoekers