Hoeveel besteed jij aan vacht en hoefverzorging per maand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hoeveel besteed jij aan vacht en hoefverzorging per maand?

0-10 Euro
26 (100%)

Totaal aantal stemmen: 26


Cookie
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-04-02
Woonplaats: Zaandam

Hoeveel besteed jij aan vacht en hoefverzorging per maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 12:23

Ik ben momenteel bezig met mijn scriptie over de paardenmarkt in Nederland en zou graag willen weten wat een gemiddelde paardeneigenaar(es) uitgeeft per maand aan de uitrelijke verzorging van zijn/ haar paard. Hiermee bedoel ik dingen als shampoo, glans- en verzorgingsmiddelen, vliegenspul en hoefverzorgingsproducten. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik wil wel slagen dit jaar Tong uitsteken

Groetjes Judith *LOL*



carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 12:41

Tja, eigenlijk bijna niets.
Borstels enz. heb ik meer dan genoeg (2 grote kisten vol). Ik krijg af en toe een paar plukken vers schapenwol voor de glans. Ik was m'n paarden met gewone 'mensen'shampoo van de DA en hoefvet oid. gebruik ik al helemaal nooit.

Wel heb ik natuurlijk de hoefsmidkosten (één paard om de 4 weken à 95 Euro, en de ander om de 12 weken à 70 Euro (nogal verschil dus...)). Ook gebruik ik knoflooksnippers tegen de vliegen, maar dat is niet uitwendig.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 12:47

Mijn paardje heeft van die makkelijke rastamanen, dus er wordt nogal wat uitgegeven aan antiklit. Zijn manen en staart (én grote delen van zijn lichaam) zijn wit, en kost nogal wat shampoo om dat wit te houden.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 13:11

gaat het puur om uitwenige verzorgings producten die je koopt voor je paard? Of bedoel je ook hoefsmid kosten, eventuele voedingssuplementen om bijvoorbeeld een glanzende vacht te bevorderen e.d. ?

michor

Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-02
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 13:52

hoi ik ben een expert in het poetsen van een paard.ahum.want die van mij is zo wit als sneeuw.dus daar ben ik elke dag zeker een uur zoet mee!! maar met borstels / en poets blok kom ik een heel eind .en voor de ergte plekken pak ik water en een spons!!! en na 5 jaar word je er erg handig in . en doe het elke dag zonder te morren!!!! groetjes renee & michor. Lovers Lovers

it`s nice to be inportant
but it`s more inportant to be nice.......

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 14:21

Ik geef geld uit aan antiklit en wat goedkope (mensen)shampoo, voor de rest helemaal niets. Dus 0-10 Euro. Voor de vliegen (beter gezegd ertegen) krijgt ze knoflooksnippers, voor de rest gebruik ik geen vliegenspray. De hoeven zien een keer in het schrikkeljaar wat vet, dit op aanraden van de smid. Ik teer niet, en ze gaat alle 6 weken naar de smid.

Je suis Charlie.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 14:22

qua geld??? Bijna niks eigenlijk, alleen voor de hoeven af en toe hoeventeer.

borstels koop je een keer en dan als je ze niet kwijt raakt en ze blijven goed nooit meer.

Poetsen doe ik altijd wel een half uur over, Flair vind het lekker en poetsen zorgt voor een goed contact met je paard.

Renee is idd altijd erg lang bezig, ik weet er alles van want op de manege waar ik eerst stond was Michor Flair haar bijna buurman Haha!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 16:03

Hoefverzorging... dan zonder hoefsmidkosten gerekend, hé. Minder dan 10 EUR.

Ineke2

Berichten: 33034
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 16:15

Sinds ik Levi heb (3 maanden) is hij nog niet naar de hoefsmid geweest, is niet nodig volgens de smid. (De smid komt bij ons op de manege iedere week langs, dus wanneer het nodig zal zijn doet ie hem)

Ehm ik heb pas een poetsblokje, zweetmes, equistar, lijnzaadolie en knoflooksnippers gekocht, maar daar doe ik denk ik best lang mee. Ik heb dus gestemd op 0 tot 10 euro per maand. Dat vind ik trouwens ook meer dan zat, paard is al duur genoeg Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 16:33

zelf heb ik genoeg bortels dus die hoef ik niet mee aan te schaffen maar ik reken even de hoefsmid en m'n zeewier mee dan kom ik boven de 10 euro p/m uit.

Wodan en ik onderweg in de M2

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 17:51

Eigenlijk alleen in de zoveel tijd de hoefsmid á 40 euro. Daarnaast heb ik 2 potjes hoefvet (wit en zwart) en een hoevenkrabber maar die hoef ik voorlopig nog niet te vervangen.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 18:12

Ik koop alleen ongeveer 1 x per jaar een pot teer en een bus antiklit *LOL*

'Vroeger' stonden michor en ik altijd samen onze schimmeltjes te poetsen op de gang en kocht ik ook een poetsbok *LOL* (die plek heeft flair later ingenomen toch?) Maar nu heb ik twee bruine paardjes met maar één wit voetje en dat voetje wordt op het strand wel weer schoon Party!!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 19:15

ehhm, ff in de 'verhaar' tijd, da's een poetsblokje per week is dus
6,50 euro per maand +
shampoo is ong 1 fles in de 3 maanden da's 2 euro per maand = dus
8,50 per maand als ze verhaard, anders 1 poetsblok per maand en dan is het 3,50 per maand. (zonder hoefsmid kosten ed)
Hoefvet en teer doek bijna nooit en wij hebben met zn allen een pot vet en een pot teer die we allemaal gebruiken en die houd het nu al meer dan 3 kwart jaar uit. Haha! lekker goedkoop dus!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131842
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 19:17

Sowieso de hoefsmid a 67 euro per keer.
De ijzers liggen er gemiddeld zo'n 6 weken onder, als ik heel veel geluk heb 2 maanden.
Alleen hier al mee kom ik over de 30 euro per maand.
Dan nog wat kleine dingetjes zoals af en toe een potje hoefvet, anti-vliegenspray en shampoo om m'n intens smerige schimmel weer een beetje op te waarderen Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 20:52

Een scriptie?! Binnen een paardenopleiding?! Dat is apart! Wat voor opleiding doe je? Of bedoel je gewoon een werkstuk?
Wel interessant hoor, mag ik vragen wat je doelstelling en je onderzoeksvragen zijn?

Nulla tenaci invia est via

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 21:07

een paar centen voor de afschrijving van borstels e.d. een pot hoefvet per jaar, als ik al zover kom. Verder krijgt ze een of twee keer per week door mijn bijrijdster gekookt lijnzaad, komt ze wat beter door haar wintervacht. Een pot goedkope shampoo om haar staart te wassen als ze hengstig is geweest maar dat is het wel zo'n beetje.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 10:00

Hmmm, de laatste keer dat ik borstels kocht... Toen ik er 1 kwijt was! verder antiklit, doe ik een maand of 2/3 mee shampoo waar ik een jaar of langer mee doe (zo vaak was ik hem niet, en dan meestal alleen staart en manen). Wel zomers een hoop geld voor spul tegen de zomereczeem. Ongeveer 10 euro per maand, 5 maanden als ik pech heb. Eigenlijk nooit iets voor de hoeven. Alleen bekappen en beslaan. Wat wel veel geld kost, maar dat reken ik hier dus niet bij. (onder kopje "vaste medische lasten" bij inentingen e.d. Haha! )

Cookie
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-04-02
Woonplaats: Zaandam

Hoeveel besteed jij aan vacht en hoefverzorging per maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 09:07

Hey,

Bedankt alvast voor al de reacties die jullie gegeven hebben Party!!

Voor de duidelijkheid: het gaat om de uitwendige verzorging, dingen als shampoo, conditioner, hoefolie etc.

Verder vroeg iemand wat voor scriptie het is Pling Nou, het is niet voor een paardenopleiding hoor, het is voor een opleiding Marketing aan de HES Amsterdam. Het bedrijf waarvoor ik mijn scriptie doe, wil een nieuwe verzorgings productlijn op de markt gaan brengen en ik moet uitzoeken of dat haalbaar is. Hier heb ik dus info voor nodig van paardenbezitters enzo, want ik vind paardrijden (en dan vooral op het strand) erg leuk, maar ik heb er verder weinig verstand van, hehe Tong uitsteken

Nou, ik hoop dat jullie nog ff lekker verder gaan met reageren, dan haal ik mijn diploma wel *LOL*

Groetjes Judith Party!!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 09:26

Maar wat is nou je doelstelling en wat zijn je onderzoeksvragen?

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 09:38

Alleen af en toe een poetsblokje en een een fles Equistar.
De Equistar gebruik ik om de kootholtes mee in te spuiten voor dat ze s´morgens het land in gaan zodat deze een beetje waterafstotend worden ivm met mok, ik doe het al jaren en het werkt goed.
Verder gebruik ik eigenlijk niets, voor het wassen van de staarten gebruik ik gewone groene zeep en daarna Equistar.
Ik blijf dus ruim onder de 10 euro.

Cookie
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-04-02
Woonplaats: Zaandam

Hoeveel besteed jij aan vacht en hoefverzorging per maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 13:23

Hey Margreet,

Zal mijn scriptie nog even verder toelichten Lachen

Mijn doelstelling is natuurlijk het halen van mijn diploma *LOL* Maar de doelstelling voor mijn scriptie is: Het succesvol introduceren van een nieuwe lijn verzorgingsproducten voor paarden, genaamd Greenhorse. De productlijn bestaat uit:

-vliegenspray
-wondspray (desinfecteerd en vormt elastische pleister)
-mokzalf
-hoevenolie en gel
-straalschuim
-verzorgende shampoo
-Spotlight (verzorgende spray)

Alle producten zijn op natuurlijke basis (oregano olie) en bevatten zeer weinig chemische middelen (alleen stoffen die nodig zijn om shampoo te maken bijvoorbeeld)

De onderzoeksvragen die hier bij horen zijn:

- Hoe zit de Nederlandse paardenmarkt in elkaar en is er op deze markt plaats voor de producten van Greenhorse BV
- En voor het internationale tintje van mijn opleiding: In welk opzicht verschilt deze benadering van de benadering van de Duitse markt?

De producten zijn al wel verkrijgbaar, maar alleen via mijn scriptiebedrijf (Greenhorse BV) zelf en in Duistland, maar nog niet in de winkel...dat komt later dit jaar.

Ik hoop dat ik je zo voldoende ingelicht heb Pling Mocht je nog dingen willen weten over de producten ofzo, dan hoor ik het graag *LOL*

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 15:13

Ik besteed er best veel aan.

Maar dit komt ook door een pony met manen eczeem en een paar pony's met super dikke manen.

Borstels moet ik ook regelmatig bij kopen want er raakt wel eens wat weg (omdat we natuurlijk met meerdere spullen gebruiken...)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, ComscoreBot, furious, herous, ogidni en 49 bezoekers