Niet lachen...spiertje verrekt onder uh..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Niet lachen...spiertje verrekt onder uh..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 10:04

mijn borst volgens mij. Voel me net een beul nu maar ik denk dat het in een stugge bui van mijn paard is gebeurd. Voelde het niet knappen ofzo, maar had eergister ineens erg last, voelde als spierpijn en trekt onder borst door naar de rug.... Verward Gister met rijden had ik precies daar au als mijn paard stug was (hij heeft een week gestapt, vandaar Knipoog ) en nu doet het helemaal au....wordt longeren vandaag denk ik.
Kan dit van eht rijden komen/heeft iemand dit weleens gehad? Weet ik nl of ik even rustig aan moet doen met rijden of dat dat neit nodig is (andere oorzaak?). Help. Au..

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 11:07

Nee, ik heb het nog nooit meegemaakt, maar vindt het ook een rare plek, je moet wel heel wat gedaan hebben om het daar te verekken Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 11:17

Gehad heb ik zoiets gelukkig nog niet Knipoog , maar ik kan me er wel iets bij voorstellen Scheve mond ! Pijnlijk!!! Ik zou idd maar even rustig aan doen met rijden en als het na het weekend nog niet beter is, even naar de dok. gaan. (misschien kan je hem bellen en vragen of het zinvol is als je even langs komt Verward ). Ik denk dat je het zelf wel aanvoelt of je weer kan rijden of niet. Luister maar gewoon naar je eigen lichaam! Sterkte en beterschap!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 11:34

Ik heb zoiets een tijd geleden opgelopen door te langdurig en te hard hoesten (ja, dat kan echt, mijn moeder heeft zo ooit een rib gekneusd!). Het was vrij pijnlijk, ik kon mijn arm ook niet echt normaal gebruiken. Ademen deed pijn en hoesten helemaal, erg irritant als je dat niet kunt stoppen. Volgens de dokter had ik een paar tussenribspieren gekneusd. Ik heb toen pijnstillers en ontstekingsremmers gehad. Van de ergste pijn was ik binnen een week af, maar het is nog wel een tijdje flink gevoelig geweest. Rijden was geen succes, dat weet ik nog wel... Maar daarna gelukkig nooit meer last gehad.

Sterkte ermee, en niet te veel forceren!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 11:40

ik heb het regelmatig Frusty
Er loopt vanaf je rug een spier die uitkomt onder je borst.
Je hebt in weze dus zeer waarschijnlijk je rug iets verrekt.
Op je buik op de grond gaan liggen, en iemand anders net onder je schouderbladen zeg maar laten duwen (geen stoten, maar echt duwen, flink)
Dan moet ie als het goed is losschieten

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 21:57

Je kunt inderdaad je ribben kneusen van veel hoesten, is niet fijn. Voelt alsof je door de waswringer bent gehaald. Ook kunnen je ribben over elkaar heen schuiven als je heel vreemd draait. Gelukkig is het gauw weer goed, maar je voelt je wel een "wrakje".
Beterschap, o ja, warme kruikjes helpen je spieren te ontspannen.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 22:03

Ik heb zo'n soort gevoel verleden jaar ook gehad, maar dan aan allebei de kanten. Bij mij kwam het omdat ik toen nog geen goede sportBH droeg. Ik heb nu wel een goede sportBH en nu heb ik nergens meer last van.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 13:55

Ik heb iets soortgelijks regelmatig, gelukkig duurt het maar eventjes dus ik denk dat er dan geen sprake is van een verrekt spiertje. Ik heb namelijk vaak last van de spiertjes tussen mijn ribben. Als je dan te veel inademt, doet het echt pijn! Had het net nog! Frusty Héél irritant...

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 14:35

Yep ik ken het ook. Je hebt dan ook het gevoel dat je niet door kunt ademen. Doet heel veel pijn. Net of je een beetje op slot slaat.