Ik heb op Propala gereden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Ik heb op Propala gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 18:28

Vandaag was het zover... ik zou op Propala!
Vannochtend had ik om elf uur met Herna afgesproken. We zouden Propala dan eerst longeren, dan zou Herna er even op en tot slot zou ik mezelf er aan wagen.

Nou, het begon al lekker! Propala wou met geen mogelijkheid uit het land! Ze was echt weer knettergek en er was niets mee te beginnen. Toen toch maar de overige paarden ook naar binnen gehaald, waardoor Propala er wel achteraan race'de. Eenmaal in de box heb ik haar gepoetst en hebben we haar met zijn tweetjes opgezadeld. Dit deden we met zijn tweetjes omdat ze echt als een idioot tekeer ging in die box. (ik dacht nog... als dit nou maar goed komt.. ) Eenmaal klaar ben ik met haar naar de bak gelopen waar ik begonnen ben met longeren. Nou ze ging me toch tekeer! Ondertussen zette Herna de overige paarden weer in het land en dat was een teken.. toen brak de hel los. Ze werd echt helemaal hysterisch, want ja.. Propala in de bak en de rest in het land... ??? Dat kan natuurlijk niet! Echt rustiger werd ze niet. Op een gegeven moment was het zelfs zo erg dat we haar met zijn tweetjes moesten longeren. Ik de longe en Herna de zweep. Ze werd op een gegeven moment wat rustiger, maar helaas.. dit was gauw over. Ze begon echt te drammen, te steigeren en te bokken. En wederom werd ze iets later toch weer wat rustiger.

Toen is Herna er eerst maar op gestapt. Het begon allemaal vrij goed. Ze was wat kijkerig maar ja... Toen wat gaan draven en ook dat ging wel aardig. Maar ja hoor.. madam had er genoeg van. Ze ging overal dwars tegenin.

Op een gegeven moment was het voor mij toch de tijd om er op te stappen. Met extra lange beugels en Herna die Propala beet hield ben ik er op geklommen. Tjee.. wat was die enorm af gevallen! Naar mijn gevoel begon het zadel pas ergens bij mijn knieen. Eerst de bak maar eens door gestapt en op een gegeven moment toch maar gaan draven. Wat zat dat verschrikkelijk! Ze blijkt dus echt nog helemaal niets geleerd te hebben in de keren dat ze is gereden. Uiteraard is dit iets waar aan gewerkt moet worden, maar het gaf een erg vreemd gevoel. Uiteindelijk ben ik er na zo'n twintig minuten weer afgestapt. Propala was in totaal zo'n anderhalf uur aan het werk geweest en kon nog wel een poosje door, maar ik had echt helemaal gehad.. wat een inspanningen bij dit paard. Ook is het wel even wennen in vergelijking met Maaike.. Dat is toch heel erg anders om te rijden.

Maar goed.. uiteindelijk heb ik dus alles overleefd. Ik ga haar nu verder longeren en volgende week woensdag ga ik er weer op. Eigenlijk zou dit eerder al gebeuren, maar aangezien ze niet echt vertrouwd is om alleen mee aan de slag te gaan komt Herna ook zodat er in ieder geval iemand is om de boel in de gaten te houden en een handje mee te helpen.

Het leuke was nog eens dat Gea (de eigenaresse van Maaike, de Fries) tijdens het longeren ook nog langs kwam, want dit schouwspel wou ze natuurlijk niet missen! Op zich erg aardig en ontzettend attent.. al ben ik op zulke momenten niet echt gediend van pottekijkers Haha!

Zometeen komt Maarten hier. We gaan dan naar Maaike en tot slot gaan we hier nog even een hapje eten.


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 20:56

Tjonge, zo veel vrijheid, en dan nog zo druk! Maar goed, je hebt gereden, ze heeft voor zover ik begrijp niet gebokt of gesteigerd en alles is goed verlopen Haha! Nu nog veel oefenen Knipoog ...
Wel leuk van Eigenaresse van Maaike! Ze leeft met je mee!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 08:16

Oei wat een draak weer ineens zeg! Wat zonde is dat nou! Het ging juist zo lekker! Maar ja, weinig aan te doen behalve lekker verder gaan alsof er niets aan de hand is. Komt wel goed.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 08:53

wat goed joh!
succes van de week!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 10:40

Brrrrrr jij liever dan ik. Ze deed dus weer lekker gek. Was wel een beetje te verwachten he, je had het er al over, dat ze zo zou doen als de rest in het land staat. Maargoed: je hebt gereden!!! En bent blijven zitten!!! (ook niet onbelangrijk bij een paard van 1.80). Nou ja de kop is eraf zullen we maar zeggen, hopen dat ze volgende week woensdag wat rustiger is. Heeft ze niet gebokt of gesteigerd?
Wel lief dat Gea kwam kijken, maar ik hou inderdaad ook nooit zo van teveel pottenkijkers maar dat heb je dinsdag wel gemerkt Knipoog

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 10:45

Geweldig! Wat leuk voor je...
volgens mij zit je helemaal te glimmen achter je computer! Je zult, terecht, hartstikke trots zijn! Leuk! Haha!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 11:26

Haha, eindelijk dan!! Viel dus allemaal best mee Knipoog

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:12

Tsjonge, wat een draak!
Ik was er niet op gaan zitten, je hebt wel lef zeg!
Veel succes met haar, ik ben benieuwd wat ik te zien krijg in mei!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:12

super joh dat je erop bent geweest!!! wat kan zo'n paard dan ineens veranderen zeg van lief naar draak!! pfff knap hoor dat je er toch op bent gegaan
succes verder met dr

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 22:51

Gaaf, eindelijk er op gezeten. Goed van je hoor, jij liever dan ik!
Over een tijdje gaat het vast hartstikke goed, als ze regelmatig onder het zadel is. Het zal misschien hard werken zijn, maar dat is aan jou wel toevertrouwd. Succes ermee!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 11:59

gaaf joh
eidenlijk eens op de grote reus gereden Knipoog
het komt vanzelf well helemaal goed
voordat je het wet rijd je helemaal alleen door de bak zonder dat er iemand bij moet zijn en voor je weet start je der al Knipoog

Love the life that you live, live the life that you love

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 12:21

Tja.. voordat ik erop stapte en haar gedrag zag had ik wel zoiets van... Moet ik er nou echt op???? Verward Maar goed, ik heb doorgezet en ben er dus op geklommen. Wel een hele hoogte hoor! Als ik er eenmaal op zit is het goed, dan merk ik niets van die hoogte, maar ik kan nauwelijks de teugels beet houden en tegelijkertijd opstijgen.. Haha!
Alles is nog lekker onbevestigd en ze kent echt helemaal niets. Helemaal opnieuw beginnen dus. Wat ze in het verleden geleerd heeft is er echt allemaal uit. Dit gaat best een groot karwei worden, maar goed.. ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat en dat ze alles gauw op zal pakken.
Ze heeft bij mij onder het zadel inderdaad niet gebokt op gestijgerd.. dus daar was ik wel weer blij om. Maar je moet niet teveel vragen, want dan gaat ze..
Maar goed.. volgende week is het weer zover en klim ik er weer op. Hopelijk loopt ze dan wel iets beter, aangezien ik nou moeite had er in goede balans op te blijven zitten.. ze waggeld echt heen en weer Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 16:51

Oei, spannend zeg Tong uitsteken

Geen nekbrekende fratsen uithalen hè??? *LOL*

Veel succes volgende week Lovers

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, AmyJamess, Ann, Benzz, ikkedus, Kimm4, Padoertje, RenateHidden, xSannee en 158 bezoekers