Ailin en haar zadeltje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-01 20:50

Moest vanmorgen vroeg werken en eigenlijk de hele middag ook nog omdat ik naar een andere afdeling wilde. maar omdat ze geen tijd hadden om me in te werken was ik dus om 2 uur al thuis. enja had dus rest van de dag VRIJ (heerlijk Lovers ). we hadden al besloten om deze week een zadel te gaan kopen voor ailin. dus wij naar een winkeltje dat iemand ons aan rade (hollander in klarenbeek) was piepklein winkeltje met heleboel leer en die man deed alles echt voor de hobby. wij 2 zadeltjes uitzoeken die we graag wilde passen (een JC en eentje met een moeilijke naam) kregen we zo mee met beugelriemen en 3 maten singels erbij. om te passen. die man kende ons niet maar gaf wel gewoon voor meer dan 2000 piek aan spul mee om te paasen, wat een vertrouwen in de mensheid weer. dus wij naar ailin eerst uitgebreid gepoetst en gespeeld. ook stukje gelongeerd ging heel goed alleen rechtsom is alleen maar hard harder hadst. en daarna zadel proberen op te leggen. (zonder beugels) het opleggen vondt ze erg eng was natuurlijk eng voorwerp. maar toen het er eenmaal oplag na veel geduld vondt ze het helemaal niet eng aansingelen ook niet ze begon gewoon te grazen langs de zijkant. de Jc lag niet mooi op der dus de andere gepast end ie lag hele goed. dus die hebben we uiteindelijk genomen. ze was met zadel en al langs de bakrand gaan staan om wat gras te happen alsof er helemaal niets aan de hand was. en ze had echt zoiets van ja wat is der nou?? is toch niets aan de hand. daarna in de wei gedaan weer waar ze rustig bij der vriendje ging staan om te kroelen. echte koele kikker hoor laat zich nergens door van slag brengen. Ze is nu echt nog een spriet dunne beentjes en kont en ze gaat waarschijnlijk nog een end de lucht in. ze is nu 3 en 1,55 ongeveer ik denk dat als ze helemaal volgroeid is en uitgezet met spiertjes en een echte tinkerbouw dat ze de 160 misschien wel kan halen maar nu is ze nog echt een baby. Mijn baby Lovers

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 20:56

wat gaaf marjo.
over een poosje lekker beginnen met inrijden?
heeft hollander niet zulke dure zadels dan?
dan ga ik daar ook eens kijken, wil eigenlijk nog een ander zadel voor crosby (en natuurlijk over een paar jaar een zadel voor quinto. Lachen )

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 20:58

Leuk leuk leuk! Dat wordt nog wel wat.. Keep us informed! Echt leuk om te lezen, ook van Barley, en van Lucky, gewoon alle paarden avonturen zijn leuk!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-01 21:02

hele mooie zadels heeft hij. Dit zadel was 850 en voor mij onbekend merk. en de JC was 1100 maar als er wat mis mee is kan je t zo laten repareren zonder ellelange wacht tijden. kwam een vrouw binnen met een kapot halster zegt hij geef maar hier maak ik t wel weer binnen 2 minuten gedaan en hij vroeg er 2,50 voor vindt ik echt geen geld meestal belandt zoiets op de stapel beginnen we over 4 weken pas aan.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 21:04

beter, waar zit ie precies in klarenbeek??
quinto heeft zijn halster ook al weer gemold Boos! .
echt zo'n lief hengstje Schijnheilig .
maar toch wel Lovers . kan hem niet meer missen dus.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 21:05

hier in de buurt gaat het eigenlijk binnen een week. Maar dan ben ik nog niet tevreden hoor. Ik wil wel een beetje netjes gerepareerd. Ik heb nu dus een 20jr oude Kieffer, en ben echt gek van dat zadel, dus ik heb het vage plan opgevat om naar Munchen te rijden en het Kieffer zelf te laten doen. Maar ja, dat is natuurlijk gekkenwerk, zeker voor een zadel dat geen ruk meer waard is, en daardoor echt niet veel meer waard wordt. Dus dan kan ik beter een nwe Kieffer kopen (Kieffer Lusitano oid!), moet ik ook voor sparen... met mijn gat in mijn hand!

Is dit weer een afdwaalactie van mij? ohoh!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-01 10:51

eh aan de broekstraat. hij staat ook gewoon in de telefoongids bij t bedrijvengedeelte zadelmakerij Nico hollander. hij doet t echt voor de hobby. en hij is ook pas vanaf 4 uur half 5 open omdat hij dan pas uit zn werk komt. maar wel tot half negen. En je kan altijd terugkomen. vond de zadels aardig goedkoop had veel duurder verwacht.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 13:11

heeey grappig wist niet dat er zoiets in Klarenbeek zat.
Tja ben zelf te gehecht aan vrielink.
Goed van je dat je het JC zadel niet hebt genomen zijn erg slechte zadels.
Ik heb er zelf 1 gehad en na 2 jaar brak de boom spontaan versleten......
Ook lieten na een half jaar was een nieuw!!!!!!!!!!!! zadel de stiksels los zodat de zweetbladen losvielen.
Ik had 'm bij Hulsebosch gekocht en toen was JC nog niet bekend.
Hij zei later ook dat hij veel meer klachten had gehoord.
Karin (van Luuk) had ook een JC en bij haar brak de boom al na een half jaar dat viel in de garantie maar ze wilde geen JC meer terug.