Horse-event verslag..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Horse-event verslag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 16:14

Het is dan wel geen wedstrijd verslag, maar ik zou echt niet weten waar ik anders neer zou moeten zetten..

Zaterdag werd ik al om 9 uur opgehaald, door isabelle, de fokster van mijn pony's, omdat mijn moeder niet kon rijden. Pas om half 10 vertrokken we, omdat Rose wat moeilijk te laden was.We kwamen aan rond half 11, en bij de connemara stand was het nog stil. We hebben Rose in haar box, tegenover de stand, gezet, hooi en water gegeven, en lekker laten knabbelen.Toen even meegeholpen om de stand weer op te bouwen als klaar te leggen enz. Ook de lijst met foto's die op haar box hing moesten we maken.

Daarna heb ik een tijdje op
de stand gepast en daarna was het half 2: tijd voor het rassendifile.. Was als enigste connemara en voelde mezelf best dom tussen al die super-dressuur pony's terwijl de mijne nog niet eensfatsoenelijk kan lopen. Maarja, na 2 rondjes was het gelukkig weer gedaan. Maar toen kon Rose natuurlijk weer niet stil staan. Na wat gesteiger en geklooi was het eindelijk gedaan.

En om 5 uur haddden we weer een show. Daar had ik al veel meer zin in. Dus rond 4 uur, kwart over 4 op gaan zadelen. Even wat losgereden en toen maar de ring in. Eerst wat gedressuurd (naja iig iets wat er op leek Tong uitsteken)Daarna wat gesprongen. Er stond behalve een hindernisje ook een (gedekte) tafel en een hangmat (met pop ) die ik nog nooit had gesprongen. Dus dat was wel even spannend, maar ook dat ging
zonder problemen. Hindernis stond op het laatst ongeveer op 1.10. En dan was er nog een connemara, een witte, waar ik echt een hartaanval van kreeg Tong uitsteken Haha!.. Doe combinatie spring B, en ze nam de hindernis
van 1.10... Ik schrok me dood. Met wat tussenpasjes wist de pony zich erover heen te werpen. En springen kon die zeker, maar toch vind ik het knap stom als je B springt, een hindernis van 1.10 te nemen.

Maar goed, toen was het weer het einde van de show. Snel weer richting huis, want 7 uur moest ik thuis zijn. Half 8 moest ik foto's maken op een 25-jarige bruiloft van de ouders van mn vriendin.
Omdat ik met hen mee reed kon ik niet eerder weg, dus om half 4 vertrokken we pas.. ('s nachts). 4 uur lag ik dan eindelijk doodmoe in bed. Maar al snel ging de wekker weer. Om 6 uur precies. Dus 2 uur geslapen, omdatik richting Deurne weer moest.

Om 8 uur werd ik opgehaald, en om 9 uur waren we er. Nu was er ook een vriendin mee, wat natuurlijk super gezellig was. Snel opzadelen want om 10 uur hadden we weer een show.Aangezien het nog vrij stil was, en ik nog 2 shows moest rijden hebben we het rustig aangedaan. En geen hoge hindernis gedaan. Een simpel kruisje, de tafel en de hangmat. Het ging ook absoluut niet zo super

Daarna was het rassendefile waar ik dit keer niet aan mee deed. Nog even wat rondgelopen, en toen toch maar weer optuigen want om kwart over 12 had ik weer een show. Het zat knap vol, en dat was natuurlijk nogal eng volgens Rose Tong uitsteken. Gewoon weet het gewoone gedaan, de tafel en de hangmat. Maar nu stond de oxer op 1.30, althans dat dacht ik te gokken. Het ging super, geen enkele balk. Echt lekker ging ze! Toen ik maar besloot dat het genoeg was geweest, ben ik even naast de hindernis gaan staan, en dit bleek iets hoger dan mijn pony te zijn. Mijn pony is 1.43, dus de hindernis was 1.45 - 1.50. Waar ik toch best wel even van schrok. Dat was toch wel even een flinke hoogte. Nog kurkdroog ben ik wat gaan stappen, en watgeprobeerd te dressuren, wat niet meer lukte. Als ze eenmaal heeft gesprongen is ze echt gek. Later bleek dat een medewerker er foto's van heeft gemaakt, dus die zullen julie nog Te zien krijgen. Toen lekker een tijdje uitgestapt en wat clinics gekeken.

Ik dacht dat we om kwart voor 4 weer een show hadden, maar dat bleek half 4 te zijn. Dus geen tijd meer om op te zadelen,en spullen te pakken. Dus dan maar zonder zadel. Dus het was niet van te voren gepland zoals sommige dachten. Aangezien ik dat vaker doe, durfte ik het wel aan.
Weer de tafel gesprongen, en de hangmat, en een steiltje van 1.00 M.. Alleen zat ik vreselijk tegen het einde op te kijken, omdat als er applaus komt rose gegarandeerd gaat steigeren.2 keer was er een aplaus, en dat heb ik overleefd Haha!.. Na afloop kwamen veel mensen naar me toe, net zoals als bij de 2de show, om te zeggen dat Rose het fantastisch
had gedaan, en daar was ik het volkomen mee eens. De 3de keer zag er heel rommelijk uit, dat wel. Omdat ik geen martingaal had, gooide ze en schudde ze met haar hoofd. Wat het nog eens extra moeilijk maken.

Na de show nog even wat geslapen in de auto, daarna weer naar de clinic van Anky en Edward Gal, wat super was. Echt heel leerzaam, en grappig Haha!.

Daarna heel de stand afgebroken, en rond 8 uur richting huis. Nog even naar de mac gegaan, en daarna maar weer naar huis. rond half 10 waren we thuis, en om 11 uur lag ik dan eindelijk op bed.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:23

Zo!! Dat was een druk weekend! Nu lekker uitrusten?

Het klinkt in ieder geval heel leuk allemaal!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:29

Klinkt erg leuk! Komen er nog foto's?

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 20:44

Na even wat moe-heid verschijnselen (duizelig, overgeven, misselijk) en na zo'n 4 en een half uur slapen gaat het weer wat beter.

Foto's zijn gemaakt door verschillende mensen die ik zo snel mogelijk hoop te krijgen. Zodra ik ze heb, zal ik ze hier neer zetten.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 21:06


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:21

Heerlijk weekend zo! Leuk om aan zoiets mee te doen!