Noord-Hollandse kustbewoners...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Noord-Hollandse kustbewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 20:26

Weten jullie of je nog met je paard op het strand mag rijden in april? Of gaat het strand "dicht" vanaf mei? Het gaat om Egmond-Bergen. Wie kan het me vertellen?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 20:28

Bij ons is het zo:

vanaf 1 mei mag je met je paard voor 9.00 sochtens gewoon op het strand komen en na 19.00 `s avonds.

Hoe het daar zit weet ik niet, ik denk hetzelfde. In april mag je dus nog gewoon overdag het strand op.

En gesloten word het niet hoor, je kan ook gewoon stiekem overdag naar het strand.... doe ik ook als het geen strandweer is voor de mensen...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 20:31

Er zijn ook stranden daar mag je vanaf 1 april niet meer op.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 20:40

In Hargen is het vanaf 1 mei ,dus in Bergen zal dat ook wel zo zijn .

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 20:44

Ik bel morgen wel even de politie daar, ik heb namelijk laatst in Bergen"illegaal" gereden (wist ik veel dat je daar helemaal niet mag rijden vanaf de opgang). En er was helemaal niemand die me van mijn paard afsleurde, viel weer mee Tong uitsteken

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 20:45

het is 1 mei in Egmond je mag dan helemaal niet meer op het strand. Bakkum mag wel alleen dan vanaf 8 uur 's avonds en voor 8 uur 's morgens

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Re: strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 20:54

spokey schreef:
het is 1 mei in Egmond je mag dan helemaal niet meer op het strand. Bakkum mag wel alleen dan vanaf 8 uur 's avonds en voor 8 uur 's morgens


OK, dat dacht ik dus ook. Ga in ieder geval toch even bellen morgen. De volgende vraag is: wie heeft het algemeen nummer van de politie in Egmond Haha! (ben gewoon te lui om het op te zoeken)

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 21:04

ik ben een keer vlak voor april op het strand geweest. Ik was toen met paard en al gevallen. Niemand die dus wilde helpen (lekker he). Toen was er iemand van de reddingsbrigade en die zei dat we helemaal niet op het strand mochten. Heb toen later nog gekeken en je mag gewoon tot 1 mei op het strand. Het is wel al een jaar of 5 geleden dus misschien dat het nu anders is. Ben in die tussentijd wel naar het strand geweest maar niet echt op geled vandaar.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 21:10

ze sleuren je echt niet van je paard af. Je wordt hooguit dringend verzocht om het strand te verlaten. Of je krijgt in zeer uitzonderlijke gevallen een boete. Maar dat heb ik nog nooit gehoord in de praktijk.
Meestal is het tot eind maart dat je mag rijden op het strand.
maar zeker op slechtere dagen doen ze tot mei niet zo moeilijk hoor.

Kim

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 21:13

Heb al wat geresearched, volgens de VVV mag het dus WEL.
Vanaf 1 mei dus niet meer, je hebt gelijk. (even off-topic: Lekker dan dat ze je niet wilden helpen toen je gevallen was. Volgens mij zijn hulptroepen (zoals de reddingsbrigade) zelfs wettelijk verplicht je te helpen....Extreme duivel )

Het strandverhaal staat hier:
http://www.noord-holland-tourist.nl/nl/ ... lcome.html