Ariat western boots

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stookly
Berichten: 113
Geregistreerd: 07-08-04

Ariat western boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 15:30

Wat voor ervaringen hebben jullie met Western Boots van Ariat (o.a. te bestellen bij Sheplers.com)? Het lijken mij schoenen die veel steun geven aan de voet, waar je lekker op kunt lopen en slijtvast. Ik vroeg mij af of de boots groot of klein uitvallen. Ik heb zelf maat 38 (Europees) en dat schijnt maat 7 (USA) te zijn, maar ik krijg te horen dat maat 7 veelste groot is (dat ik maat 5 moet bestellen).

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:26


DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:28

Ik heb ook Ariats en ze lopen heerlijk.
Mijn normale schoenmaat is 39 en de Ariats zijn 8C (C=breedte), dus volgens mij moet 7 voor 38 wel goed zijn.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:49

Mijn ariats waren binnen een paar maanden rijp voor de vuilnisbak, bij normaal gebruik. Ze zijn terug naar de importeur, maar die liet al weten dat ik weinig kans had op geld-teruggave of nieuwe schoenen. Ben dus totaal niet tevreden (tenzij de importeur alsnog over de brug komt).

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:19

het is maar net welke ariats je had.niet alle ariats zijn zuur bestendig,vaak wordt daar overheen gekeken

piggeljay

Berichten: 1997
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: op de plek waar paarden nog naar je zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:48

op ariats moet je kunnen lopen, ik vind ze een verschrikking, ze knellen aan alle kanten, koop je ze een maat groter glij je weer alle kanten op.
ik gebruik ze nu alleen nog om mee te rijden en voor het lopen heb ik austalische boots van blundstone.
maar onze trainster loop weer heerlijk op de ariats en wil geen andere.
dus het is net wat ik zeg je moet er op kunnen lopen, dus kopen via internet vind ik link ga ze eerst eens passen bij een winkel die ze verkoopt en beslis dan of je ze wil bestellen.
op de NK Volgende week staat er vast wel een stand die de ariat verkoopt ga daar eerst eens heen, vaak hebben die ook nog wel korting op zo'n NK dus kan je ze misschien wel goegkoper kopen als op internet

fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 09:39

Lachen ik heb de schoenen ervan,nou een ramp met inlopen,heeft wel een jaar geduurdt denk,heb ze nu 2 jaar en gebruik ze dagelijks voor mijn werk.zitten nu als gegoten.

heb ook de alleduurste laarzen ervan,met die luchtkussentjes in de zool die je kan zien,heb ze overgenomen van iemand die de verkeerde maat blijkbaar had besteld. nou dat zijn dus echt engeltjes hoor,ik gebruik deze niet voor het rijden. daar gebruik ik laarzen van het huismerk van adje,nou die zitten voor geen meter om mee te lopen. maar over de ariats ben ik erg tevreden. OK dan!

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:54

Ik werd toevallig net gebeld dat er een nieuw paar schoenen voor me klaar zou staan. Als dat inderdaad het geval is, ben ik over de afhandeling van de klacht in ieder geval tevreden.
Ben benieuwd en hoop dat dit paar wat langer meegaat....

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:49

ik vind ze er zo " glibberig " uitzien , ben overigens ook tevreden met mijn sendra's

flow1234

Berichten: 645
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: doorwerth {voorheen monique1}

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:52

Ik heb ze ook al 6 jaar, in het begin zaten ze echt klote en heb ze op laten rekken bij schoenmaker sinds dien lopen ze heerlijk wil niks anders.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:07

Ik heb de Ariats Cascade.
Heeft me bijna een jaar gekost voordat ze lekker zaten, dus dat is iets wat je wel eventjes in je achterhoofd moet houden.
Maar als ze dan eenmaal zitten, dan zijn ze ook heeerlijk.
Lekker warm en comfortabel OK dan!

Stookly
Berichten: 113
Geregistreerd: 07-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 15:26

Nou, ik ga eerst maar eens een keer een paar Ariats passen, voordat ik tot een bestelling overga. Ik draag nu al 2 jaar lang dag in en uit boots van Sendra. Toen heb ik ook wel even moeten doorzetten (blaren) en heb ik ze op moeten laten rekken bij de schoenmaker. In principe heb ik een paar nieuwe zwarte Sendra's staan, maar deze keer is het leer wel heel stug (meer een motorlaars) en valt de laars net wat te klein uit. Als ik jullie zo hoor, moet ik misschien nog wel even doorzetten met die nieuwe Sendra's (zolen van Sendra zijn zo goed als onverslijtbaar). Ik ontkom er geloof ik niet aan, ook niet als ik Ariats koop. In principe wil ik graag Ariat Fatbaby kopen. Een rondje bellen, leverde op dat ik ze in ieder geval niet perse via internet hoefde te bestellen.

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:23

Als je veel problemen hebt met inlopen van laarzen moet je eens gaan kijken naar de ECHTE stuisvogelleren laarzen van sendra , zitten geweldig , soepel leer en heel fijn voetenbed , geen blaren gehad.
Kosten wel wat maar dan heb je ook wat Haha!

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:55

Ik heb ook Ariat gekocht, en ik moet zeggen dat ze voortreffelijk zitten hoor! (het zijn trouwens wel laarzen) Ik heb totaal geen problemen gehad met inlopen ofzo. (Ik heb ze trouwens te koop..)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:59

Leo_American schreef:
Ik heb ook Ariat gekocht, en ik moet zeggen dat ze voortreffelijk zitten hoor! (het zijn trouwens wel laarzen) Ik heb totaal geen problemen gehad met inlopen ofzo. (Ik heb ze trouwens te koop..)


Waarom heb je ze te koop als ze heerlijk zitten? Lips are sealed

Ik heb Ariat Cascade, en ook dat zit helemaal geweldig. Intussen 1 jaar in mijn bezit en ik draag ze dagelijks. De veters gaan een beetje stuk, voor de rest nog in hele goede staat. Het volgende paar worden ook weer Cascades.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:54

Ik heb Ariat Women's Cobalt Pro Smooth Ostrichâ„¢ Cool . Ze zitten heerlijk! Ik heb er tot nu nog geen klachten over. Behalve dan over de pukkeltjes die er op zitten. Dat vind ik eigenlijk niet zo mooi. Maar comfort staat voorop. Mijn broertje dacht aan acne toen hij ze zag.

Eerst had ik sendra's maar die hebben zo'n harde hak waar je op den duur last van krijgt. De zool is inderdaad wel slijtvast.

Het lijkt me alleen onmogelijk om op die fatbaby's te lopen. Wat een lomp laarsje.

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:16

Cassidy schreef:
Waarom heb je ze te koop als ze heerlijk zitten? Lips are sealed
Omdat ik geen western meer rijd en ze dus maar staan te staan in de kast

Stookly
Berichten: 113
Geregistreerd: 07-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 15:38

Je hebt helemaal gelijk, Malabarista, die van jou zijn eleganter, maar van de Fatbaby spreekt de zool mij aan, omdat ik anders last krijg van mijn knieen. Ik heb schoenen nodig met een dikke verende zool en zo'n zool heeft de Fatbaby, voor zover ik dat natuurlijk kan zien op een plaatje op het internet. Niemand ervaring met Ariat Fatbaby? Wie van jullie heeft maat 38? En met welke USA maat komt dat overeen (die conversielijsten waren een beetje vaag)?

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:26

Je wilt niet weten hoe lekker verend de zolen van mijn laarzen zijn. Het lijkt wel alsof ik op de maan loop. Clown
De cobalt pro technology heeft de fatbaby niet volgens mij. En dat is volgens mij de beste. Maar ik zou ze sowieso even proberen voordat je ze over laat komen uit Amerika.

Ik heb ook maat 38, maar de mijne zijn ietsje te groot. In de winter draag ik namelijk dikkere sokken en daar heb ik aan gedacht. Haha! Ik zal straks even kijken wat er in staat.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:26

7,5B = 38,5

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:27

Ik heb de Ariat Terrain schoenen; heerlijk!
In de winter altijd warme voeten en lijkt alsof je op gel loopt, daarnaast zijn ze superlicht van gewicht.
Ze zijn wat breder dan de andere Ariat schoenen /jodpurs, dus knellen of blaren zijn mij onbekend.

Ik raad wel aan om eerst in een winkel te gaan passen, voordat je ze in Amerika gaat bestellen. De maten zijn afwijkend en ook afhankelijk van de pasvorm.

fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:37

Leo_American schreef:
Omdat ik geen western meer rijd en ze dus maar staan te staan in de kast

kan je toch ook gewoon aan,ik gebruik schoenen (cascade) voor mijn werk en de laarzen in het weekend,zonde om ze te verkopen lijkt mij.

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:09

Hier nog iemand die de Ariat Terrain Lace schoenen heeft, ze lopen idd erg lekker en zijn heel licht.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:23

fanci schreef:
kan je toch ook gewoon aan,ik gebruik schoenen (cascade) voor mijn werk en de laarzen in het weekend,zonde om ze te verkopen lijkt mij.
Je bent me voor, zou ik ook doen. Gewoon gaan dragen, je loopt echt niet voor schut hoor!