vloeibare lijzaad helpt het tegen verharen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

vloeibare lijzaad helpt het tegen verharen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 16:37

Helpt het goed tegen verharen of is de ouderwetse gekookte versie beter? En appelazijn waar is dat precies voor??


gr kathelijn



XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 16:44

Helpen MI allebei even goed hoor. En lijnzaadolie is overigens veel makkelijker omdat je lijnzaad zelf eerst hartstikke lang moet koken.

Appelazijn is voor een betere afvoering van afvalstoffen. Het helpt ook goed bij een goede weerstand.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 16:52

Lijnzaadolie helpt niet tegen het verharen, maar helpt je paard beter dóór de verharingsperiode heen te komen. Ze gaan er mooi van glimmen.
Lijnzaadolie werkt goed want het kan direct worden opgenomen. Maar met de gekookte versie geef je het paard ook vezels en het slijm vormt een beschermlaagje aan de binnenkant van de darmwand, dat het paard schijnt te beschermen tegen koliek. Alleen het koken van de Appelazijn is inderdaad een heel gedoe.

Appelazijn werkt bloedzuiverend, en helpt het paard om bijvoorbeeld gif van insectenbeten beter af te breken.

Je suis Charlie.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 16:54

oke thankzzz!!
nou ik ga voor de lijnzaadolie, welk merk is goed??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 16:56

De paardendrogist heeft op dit moment een aanbieding voor lijnzaadolie.
www.paardendrogist.nl, kijk onder aanbiedingen. Boven een bepaald bedrag komen ze het zelfs gratis thuisbrengen. Misschien heb je nog meer nodig?

Je suis Charlie.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 16:59

Ja, ik heb de folder thuis, vind het wel wat prijzig eigenlijk, is er geen ander merk??

gr kat

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:02

Niet bij de paardendrogist...ik weet overigens ook niet of het in de doorsnee ruitershops te koop is...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:04

Voor een liter lijnzaadolie moet je ongeveer een fl 20,- rekenen. Soms een beetje meer, soms een beetje minder, maar echt goedkoop is het niet. Je kunt ook andere olie (bijvoorbeeld zonnebloemolie) door het voer doen, dat doet ongeveer hetzelfde en is minder duur. Alleen dat extra beschermlaagje in de darmen krijg je dan niet....

Ik heb de beste ervaringen met lijnzaadolie, en dat extra bedrag heb ik voor mijn paardje over.

Je suis Charlie.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:06

Cassidy schreef:
Alleen het koken van de Appelazijn is inderdaad een heel gedoe.


Appelazijn koken? Maak je dat zelf ofzo dan?

Lijnzaad hebben wij standaard een pan van op stal staan, voor algemeen gebruik. Gebruik je het laatste beetje dan zet je weer nieuwe op, heel makkelijk, maar dan gaat het ook om grotere hoeveelheden.

Lijnzaadolie hebben ze soms ook bij doe-het-zelf zaken om houten vloeren mee te behandelen. Maar dan moet je wel dondersgoed opletten of het echt alleen pure lijnzaadolie is en geen rare chemische toevoegingen bevat.

Nulla tenaci invia est via

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:09

Margreet"]
[quote="Cassidy schreef:
Alleen het koken van de Appelazijn is inderdaad een heel gedoe.


Appelazijn koken? Maak je dat zelf ofzo dan?

Lijnzaad hebben wij standaard een pan van op stal staan, voor algemeen gebruik. Gebruik je het laatste beetje dan zet je weer nieuwe op, heel makkelijk, maar dan gaat het ook om grotere hoeveelheden.

Lijnzaadolie hebben ze soms ook bij doe-het-zelf zaken om houten vloeren mee te behandelen. Maar dan moet je wel dondersgoed opletten of het echt alleen pure lijnzaadolie is en geen rare chemische toevoegingen bevat.
[/quote]

*LOL* Haha, ik bedoelde natuurlijk Lijnzaad koken. Typisch geval dat mijn hersens sneller gaan dan mijn vingers kunnen tikken...
En inderdaad, ik zou alleen lijnzaad kopen die geschikt is voor inwendig gebruik. En daar heb je meer kans op bij de speciaalzaak...

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 70 bezoekers

cron