chippen in zuid-holland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

chippen in zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 14:03

Hallo

Wie wil zijn paard/pony laten chippen.
Als je ook uit de buurt van den haag westland komt en je hebt interesse laat het effe weten.
Hoe meer het laten doen hoe goedkoper snap je.

gr

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 14:17

Spijt me, maar ondanks ik in Zuid Holland woon zou ik nooit en ten nimmer mijn paard voorzien van een chip. Jij zou toch zelf ook niet met een chip in je nek willen rondlopen, toch? Helaas, kan je niet helpen je kosten te drukken.....

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 14:22

hoi,

Ja voor mij hoeft het eigenlijk ook niet alleen ik zal wel moeten als je officiele wedstrijden wilt rijden is het verplicht.

dus als er mensen zijn die echt willen melden oke.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:29

Er zijn wel wat mogelijkheden om het te voorkomen maar datis eenhoop werk.

Wat je het beste kan doen is even de KNHS of KWPN bellen waar er chipavonden worden gehouden. Nu met de geboortes van alles veulen worden die vaak bij keuringen gehouden.

Succes Lovers

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:31

DNA is ook toegestaan, niet alleen maar die domme chip. Die van mij is DNA geregistreerd en ik mag (en doe het dus nu ook) wedstrijden rijden.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 19:11

ja???????
ik heb gehoord dat chippen verplicht was..staat ook in de paard&sport..maarja..

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 20:33

Ik wil mn paard ook laten chippen.Ik snap ook eerlijk gezegt niuet waarom er zoveel mensen tegen zijn.Een hond of kat word tegenwoordig toch ook gechipt?
Bovendien..als mijn paard eens gestolen wordt is ze veel makkelijker terug te vinden.
En nee mensen hebben geen chip,maar er zijn zat mensen die wel een pace maker hebben of een kunstheup.Dan zouden die mensen het ook maar moeten weigeren omdat het niet natuurlijk is??

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 20:44

Hoi,
Een bijkomend nadeel van DNA-registratie is dat als je gecontroleerd wordt,er worden dan haren uit manen of staart gehaald,die opgestuurd worden voor cotrole en tegen-cotrole,je alle kosten iedere controle weer,zelf moet betalen.
Dit is nog al prijzig !
Als je een zeer fanatieke chipcontroleur in je regio hebt wonen kan dit een zeer prijzige kwestie worden.
Groetjes Jacqueline.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 08:41

In een van de laatste paard en sport stond zelfs vermeld dat DNA een goedgekeurde alternatief is voor chippen.

En nog ff terug komen op kunstheupen, enz. Het hebben van kunstmatige 'onderdelen' om het leven te VERBETEREN is een keuze die gemaakt wordt tov het NIET hebben van zo'n onderdeel. Chippen heeft geen, herhaling GEEN, toevoeging op het verbeteren van het leven van een paard. Sterker nog, er zijn echt al paarden afgemaakt en paarden nu ongeschikt voor de sport tgv de chip.Mocht ik een kunstknie nodig hebben omdat ik ander niet kan lopen zou ik er voor gaan. MAar ook met een kunstknie loop ik risico's dat mijn lichaam het niet accepteerd of andere problemen ontstaan. Het is in dat geval een wel overwogen beslissing van de te nemen risico's als ik wel of niet een kunstknie zou nemen. Het paard kan die keuze niet maken, die doen wij. Als het paard er zelf niet beter van wordt, waarom zouden wij ze dan een risico laten lopen met het implanteren van een chip?

DNA is duurder, klopt. Maar een paard laten afmaken omdat het fout is gegaan met chippen is duurder en dan nog niet te spreken over het leed dat een paard dan heeft moeten doorstaan. Het verbaast mij dat men nog steeds niet denkt in termen dat een paard OOK gevoel kan hebben en dus OOK pijn kan hebben net zoals jij en ik. Waarom dan zo'n chip implanteren? HOevaak hoor ik niet verhalen over, o mijn paard reageerde zo heftig op het chippen, lachen joh!!!!! Waarom denken jullie niet mee met het paard, die reageerde heftig omdat het pijn doet, daar valt niet over te lachen!!!!!

Daarom stelde ik al eerder de vraag. Zou jij, als jij er niet beter van wordt, een chip laten implanteren in jou nekspier??????

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:25

denk je serieus dat het zo gevaarlijk is?
het is wel zo dat je rustig aan moet doen met je paard 2 a 3 dagen maar het is echt niet heel gevaarlijk ofzo hoor..
anders laten ze heus nioet al die parden verplicht chippen..
en dat ze heftig reageren..e hebben bij ons 7 paarden gechipt en ze waren alle heel rustig nix aan de hand..
dus als ze er echt last van handen zouden ze heus wel reageren.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:46

Nicolientje de kans is klein dat er wat gebeurt. Bij ons zijn nu ook alleen 180 paarden gechipt er is is niets mis. De KANS is er wel dat het gebeurt al kunnen we nog moeilijk inschatten hoe groot.

Ik begrijp wat je voelt Eleonoor ik hou niet zo van het allemaal vervangen van onderdelen van mensen door plastic. Het is het eindeloos verlengen van levens. Als ik niets meer zelfstandig kan en een soort kasplantje ben mag je mij onder het gras leggen. Laat die tijd en geld maar in gezonden en kansrijke mensen steken.

Helaas heb ik een aantal keren diefstallen van paarden en honden meegemaakt dus ik ben er helaas wel iets voorstander van.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 16:48

Jenna schreef:
En nee mensen hebben geen chip,maar er zijn zat mensen die wel een pace maker hebben of een kunstheup.Dan zouden die mensen het ook maar moeten weigeren omdat het niet natuurlijk is??


Dat is geen vergelijking. Een paard heeft m.i. geen chip nodig. Je kunt je paard ook DNA laten registreren. Bovendien bepaalt een mens zelf of hij of zij een pacemaker of een kunstheup laat plaatsen oid. Een paard mag dat niet zelf beslissen. Lijkt me niet lekker om met een chip in je spier rond te lopen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 08:44

De chip is zelfs geen enkele toevoeging op het anti diefstal programma van je paard. Zie jij een dief met een reader het land in gaan om te controleren of jou paard een chip heeft??? De meeste gestolen paarden verdwijnen naar het buitenland. En de grap is dat wij in Nederland een ander systeem chips hanteren dan het buitenland en in het buitenland de readers niet werken met 'onze' chips. Wil jij je paard goed beveiligen tegen diefstal dan moet je op de hals, bij de schoft, een vriesbrandmerk aanbrengen met een uniek nummer. In Engeland is dat al een methode die al jaren wordt toegepast en daar gaat het zo goed dat paarden met zo'n vriesbrandmerk korting krijgen op hun paardenverzekering.

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 10:06

Hoi Jarno

Ik weet dat ze in Lekkerkerk, ook Zuid-Holland, ook bezig zijn om een chipronde te organiseren. Daar zijn ze bijna al met 10 personen, dus misschien een ideetje om daar naar toe te gaan? Halfuurtje met de trailer en je bent er.
Als meer info wilt: sdc@hetnet.nl

Groetjes,
Krista