ARK *in de basis*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

ARK *in de basis*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 09:46

Het begon allemaal al vrijdagmiddag Ailin moest wit worden, na 2 flessen groene zeep en 1 fles biotex vloeibaar in der staart en manen was ze redelijk wit en mocht ze dus in der schone stal slapen.
Zaterdagochtend in alle vroegte maaike opgehaald, die ging supergroom spelen en nam Binky mee voor alle support en afleiding die er nodig was. Daar aangekomen (de heenreis verliep vrij vlotjes) ff de boel verkend, en het zag er nog precies zo uit als de voorgaande jaren. Ring 7 waar ik in moest rijden lag een mooi pad doorheen en in d emeeste ringen hadden ze wel een kleine gloeing meegenomen. Dit natuurlijk voor t echte apeldoornse gevoel. Een rechte bak is natuurlijk niet echt ARK.
Eerst een paar andere combinaties gezien en wat sociaal gedrag vertoond, wat lopen er toch altijd veel bekenden die je nooit ziet en op de ARK altijd een praatje willen maken. Toen samen met Maaike Ailin opgezadeld en richting ring gegaan. In de proef reed Ailin heel fijn. was zelf niet overal tevreden over ze wilde niet alle hoekjes even diep door en een lang zijde liep ze toch wel wat van t hekje af. Maar was wel tevreden over de proef, ze liep braaf en het zag er voor t oog netjes uit, kwam een keer wat laat terug uit galop waardoor die overgang niet vloeiend liep. Het halsstrekken deed ze braaf maar de volte werd iets aan de kleine kant. Ik was zelf redelijk tevreden maar had het gevoel dat we nog een stuk beter konden. We missen gewoon nog wat ervaring en ik mag zelf wel wat fanatieker worden. Daarna weer lekker overal heen en weer gelopen Quinto nog zien lopen en ik heb Roskur zien losrijden voor het springen. Halverwege haar proef werden alleen de finale kandidaten bekendgemaakt en Ik schrok me helemaal lam toen ik hoorde dat Ailin en ik erbij zaten. Stond helemaal te shaken zo blij. Die gekke koei van mij doet t maar gewoon ff. Toen maar eens gaan voorbereiden op de finale proef. Kende de hele proef niet en ik was nog wel erg blij.
De finaleproef ging ook een stuk minder dan smorgens, Ailin was moe nam veel contrstelling op de rechterhand en ik moest er heel veel meer aanrijden. Ik had wel een hele fanclub om de bak heen zitten. Alle meiden die meededen via de manege wilde het toch graag zien en hadden de ponies zo veel mogelijk aan andere afgestaan dus dat was wle erg leuk. Ik deed wel niet via hun mee maar het blijft toch een grote kliek. De parade duurde weer erg lang, maar de manege had wel weer veel prijzen als je ziet dat er toch maar 20 deelnemers waren. Het ridjen van de parade ging dit jaar erg braaf, kopnden nauwelijks in draf blijven zulke korte bochtjes, maar hierdoor bleven de meeste paarden toch wel heel braaf en gebeurden er geen gekke dingen. Met het eruitgaan waren er alleen een stel idioten diue hun paard knoerthard de baan uitlieten racen, waardoor ze andere mensen in gevaar brachten en de bodem zo slecht was dat het voor hun zelf ook niet volkomen risicoloos was. Maar die mensen zullen er wel altijd blijven niets leukers dan over een groot grasveld te racen......
Ik had uiteindelijk een 2e prijs met 163 punten in mn eerste proef, Voor de Finale proef had ik 146 en 150 punten en daarmee een 11e plek. Volgens mijn broer (de deskundige) betekende dat gewoon dat ik dan een basisplaats had (krijg je als je alleen aan voetbal denkt).
Nog ff een dank voor mijn Supergroom en Supermascotte zonder hun had ik t niet gered, Bink heeft natuurlijk de jury veels te veel afgeleid zo überskattig is hij! hij wilde niet over de witte hekjes heen springen onderdoor was veel makkelijker pas toen maaike hem de juiste weg leerd (ze ging binkewerpen ipv tovi) snapte hijd at je er ook overheen kon springen. Hetw as voor mij een geslaagde dag Ben supertrots op mn meisje en volgend jaar gaan we springen......... (eh maar misschien dat ik me nog bedenk)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 09:58

Lachen Volgend jaar ga je gewoon springen, ik heb t genoteerd Tong uitsteken Het was echt een superleuke dag, jammer dat de finale niet zo lekker ging als je eerste proef maar ach, je reed er toch maar mooi met je Vlek!! Mijn kleine vlekkebeest ligt nog steeds te slapen, moe van het skattig zijn denk ik Haha! Het was super geslaagd, gelukkig toch nog regen gehad

En die meneer was ook erg vriendelijk aan het eind van de dag Haha!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 10:02

Maaike schreef:

En die meneer was ook erg vriendelijk aan het eind van de dag Haha!

laten we mijn blonde acties nou maar vergeten, kan er toch weinig aandoen dat ik geen startkabels had en die meneer me wel moest helpen omdat ik anders nog langer met een lege accu daar had gestaan....

lisanne

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:22

heej!

nog gefeliciteerd OK dan!
ailin is gewoon een super koe Knipoog

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:56

Gefeliciteerd! Zijn mooie resultaten!!! Volgend jaar dus springen? ben benieuwd Haha!

maaike:"heb je nog n foto van Binky nu? Hij was zo schattig als pup Haha!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:55

Goed gedaan! joh! Het was idd een super dag... Helaas heb ik niemand van bokt kunnen zien was zo druk (behalve akerna maar das ook familie) Wel super dat je finale moest rijden. Mijn beste vriendin moest ook... die was al onderweg naar huis hahaha ze had er totaal niet op gerekend... dus wij met z'n allen haar bellen... Ze is uiteindelijk 10e geworden... (1e in haar ring) maar het blijft een jury sport in de finale kreeg ze van de ene jury 160 punten en van de andere jury 138... maar goed het was een geslaagde dag!
Geniet lekker van je prijzen!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:11

Je hebt het super gedaan.......ik heb je helaas niet zien rijden, maar ik was wel erbij toen je om geroepen werd voor de finale.......dat gezicht van jou Hyper! ....jammer dat ik mijn digi in de tas had zitten. Haha!
Aillin zag er in ieder geval uit om door een ringetje te halen OK dan!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 14:16

Gaaf dat het zo goed is gegaan!!!!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:00

goed gedaan marjo. ailin zag er echt erg mooi uit.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:38

Jaaaaah ik heb je finale proef gezien en had wel hoger verwacht.
Lodewijk is na de parade ook aan de kletter gegaan die van Anouk ging er vandoor en Lodewijk ging mee.
Sandra was zich doodgeschrokken zei ze.
Toch jammer dat er altijd mensen zijn die andere paarden daarmee over de zijk krijgen.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 18:25

jacqueline"]
Je hebt het super gedaan.......ik heb je helaas niet zien rijden, maar ik was wel erbij toen je om geroepen werd voor de finale.......dat gezicht van jou Hyper! ....[size=9]jammer dat ik mijn digi in de tas had zitten.[/size] Haha!
Aillin zag er in ieder geval uit om door een ringetje te halen OK dan!
[/quote]
Ik had ook een 8 voor de verzorging in mn eerste proef (en een 6 en een 7)
Ik was ook echt verbaasd er tussen te zitten, had het vand ie gekke koe niet verwacht. schrok me ook helemaal wild.

[quote="Nimber schreef:
Jaaaaah ik heb je finale proef gezien en had wel hoger verwacht.
Lodewijk is na de parade ook aan de kletter gegaan die van Anouk ging er vandoor en Lodewijk ging mee.
Sandra was zich doodgeschrokken zei ze.
Toch jammer dat er altijd mensen zijn die andere paarden daarmee over de zijk krijgen.

Mn finale proef ging ook echt slecht en dit puntenaantal vond ik wel terecht. De jury was het in de proef ook redelijk met elkaar eens alleen voor het halsstrekken had ik bij de een een 7 en bij de ander een 4 (was mn enige 7 op de hele lijst verder 5jes en 6jes).

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:04

Nimber schreef:
Jaaaaah ik heb je finale proef gezien en had wel hoger verwacht.
Lodewijk is na de parade ook aan de kletter gegaan die van Anouk ging er vandoor en Lodewijk ging mee.
Sandra was zich doodgeschrokken zei ze.
Toch jammer dat er altijd mensen zijn die andere paarden daarmee over de zijk krijgen.

haha ik hoorde het van sandra Tong uitsteken

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:04

maar gefeliciteerd hoor!!