Paarden & muziek...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Belgiƫ

Paarden & muziek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 23:54

Soms heb ik zo van die momenten, dat ik de radio aanzet... Dan hoor ik een liedje zoals Everytime van Britney Spears en dan denk ik, terwijl ik naar het liedje luister, terwijl ik mij het gezicht van mijn prachtige arabische volbloed zie, schiet ik in tranen en ... Denk ik hoe gelukkig ik ben met mijn prachtpaard.

Ik heb nog nooit zo'n paard ontmoet, gezien, of gekend buiten nu. In 5 maanden zo'n band opbouwen met een paard van 2 jaar die net al zoveel levenservaring lijkt te hebben, net zoveel ervaring in hoe verover je het hart van je partner, je leider, je vriendin? Ik ben niet zijn eigenaar, of zo wil ik het niet noemen. Ik ben zijn partner & zijn leider en hij heeft zijn leven vermengd met het mijne. 't Is net een prachtige droom.

Je kan tegen hem praten wanneer je behoefte hebt aan iemand die luistert. Je kan tegen hem praten wanneer je behoefte hebt aan iemand die je begrijpt. Je kan hem knuffelen wanneer je behoefte hebt aan een omhelzing. En alleen ik mag dit & dat. Het is speciaal, uniek. Hij luistert, hij vertelt de dingen op zijn manier.

Hij zet zijn hoefjes in je voetstappen, hij wijkt bijna geen moment van je zijde. In de weide verkiest hij mij in plaats van de paarden. Dit is toch een goed gevoel? Prachtig vind ik het.

(Sorry voor mijn 'betoverachtig' verhaal, met Zaim beleef ik dit elke keer opnieuw, en het is prachtig. Zaim is een paard dat ik nog nooit heb gekend buiten nu. Ik kan het me niet voorstellen hoe het zou geweest zijn als ik hem niet kende, of als ik niet zijn eigenaar was. Honderden paarden ken ik, maar Zaim is een uniek paard. Een schat.)

Jokester

Berichten: 159
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Dwaasvingerworp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 23:58

Wat fijn voor je om zo'n band met je paard te hebben. Dat zou iedereen wel willen .

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:38

super hoor! Ik herken mezelf wel in je verhaal. Mijn arabje en ik hebben ok zo een superband. (heb hem gered van de slacht en mss weet hij dat wel)

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:07

Dat heb ik ook wel eens, als ik een liedje hoor...
Super hoor! Zo'n goede band met je paardje...

bashaer
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:49

Beste,

Je hebt gelijk,Zaim is een prachtpaardje.Ik kan het weten want ik heb hem opgevoed en hij is bij mij geboren.K heb me dikwijls afgevraagd waar hij heen was.Ik had een goede band met alle paarden,die ik nu spijtig genoeg door de scheiding allemaal kwijt ben.Mijn zoontje is er het hart van in.Maar ja,soms kunnen mensen hard zijn...
Ik hoop echt dat u heel veel zorg zal dragen voor Zaim.

Vele groetjes
Wendy en Zinzan

bashaer
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:50

Beste,

Je hebt gelijk,Zaim is een prachtpaardje.Ik kan het weten want ik heb hem opgevoed en hij is bij mij geboren.K heb me dikwijls afgevraagd waar hij heen was.Ik had een goede band met alle paarden,die ik nu spijtig genoeg door de scheiding allemaal kwijt ben.Mijn zoontje is er het hart van in.Maar ja,soms kunnen mensen hard zijn...
Ik hoop echt dat u heel veel zorg zal dragen voor Zaim.

Vele groetjes
Wendy en Zinzan