Kreupel maar toch ook weer niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Kreupel maar toch ook weer niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 20:15

Amulet is eigenlijk maar half kreupel, niet zo heel erg, het is een beetje te vergelijken met stijfheid en dus alleen achter !
Rechts achter is het erger dan linksachter, in stapmerk je er niets van, in draf verkort hij heel erg en loopt hij heel voorzichtig, rara wat is dit, de hoefsmid komt pas over drie week en de DA komt dinsdag, maar eerder suggesties zijn altijd welkom.



Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:13

Hoi Amulet, loopt je paard vnl. kreupel op een zachte ondergrond? Zo ja, dan zou het tying-up (maandagziekte) kunnen zijn. Mijn paard had precies hetzelfde. Op een harde ondergrond was er niets te zien, ook niet in draf. Zodra ze op een zachte ondergrond liep verkorte ze haar passen heel erg. En dan alleen in draf. Om maandagziekte vast te stellen kun je een bloedonderzoek laten doen door je DA. Is het echt maandagziekte dan mogen ze gedurende een aantal dagen maar heel weinig beweging per dag. Zolang de DA niet is geweest is het heel moeilijk om te bepalen wat je moet doen. Misschien zou je de beweging wat aan kunnen passen.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 21:56

Hij krijgt sinds hij zo loopt (gisteren Haha! ) eigenlijk niet echt veel beweging meer (hij loopt gewoon dag en nacht nog op het land, en ik stap wat met hem aan de hand) verder loopt hij in draf op de harde ondergrond ook niet goed.

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:29

Mijn paardje liep ook achter korter, voornl. aan de linkerzijde.
Het was moeilijk te zien en mocht het woord kreupel niet dragen...eigenlijk wat licht onregelmatig.

Wat bleek.....lichte beginnede vorm van spat.

Succes

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 10:57

Of Amulet heeft zich gewoon verstapt, en moet even op rust. (denk aan pees-verstuiking, niet forceren).
Bij twijfel gewoon de dierenarts laten komen, maar als het dier geen echte dikke benen heeft, geen wondjes, geen zeeer warme onderdelen, dan kan je het ook rustig 14 dagen aankijken, misschien gaat het dan vanzelf over. daarna kan je altijd alsnog voor een foto, want een lichte spat is niet uit te sluiten, of een ocd-chip...kan allemaal, maar bij een diagnose daarvan is geen haast geboden. Ik zou het even aankijken.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElinaSK, SentiBot en 103 bezoekers