een ander op je paard zonder dat...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

een ander op je paard zonder dat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 15:10

je er zelf bij bent.

Hoe denken jullie hierover.

Ik kan nu 2 weken niet rijden door het ongeluk, en ik heb dus iemand anders geregeld die Flair doet.

Of alles goed zal gaan, kan ik dus zelf niet in de gaten houden.

Ik ben hier zelf niet blij mee, 1 keer in de week reed zij er al op. Maar wel meestal waar ik bij was. Nu dus 2 weken lang, ik ben wel van plan om volgende week zelf weer heen te gaan om te kijken, ik mag alleen nog niet rijden dan.


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:21

Lijkt me niets...mijn paard laat ik trainen door iemand anders, maar daar wil ik bij zijn. Ik vertrouw ze wel, maar toch...ik moet er gewoon bijzijn. Mijn paard wordt alleen in uiterste situaties gereden terwijl ik er niet bij ben, anders niet. Het is sowiezo niet de bedoeling dat iemand anders, but me, er op gaat rijden. Maar als het nou echt niet kan...dan moet het maar.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:23

ik heb daar nooit zo'n moeite mee. Ik weet wie ik erop laat rijden, dus niet een totale onbekende zonder dat ik eerst heb gezien hoe en wat.
En ik sluit de kans niet uit dat de andere ruiter wellicht nog beter kan rijden dan ikzelf....
Een beetje eerlijke ruiter zal in 14 dagen je paard heus niet kompleet verpesten.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:26

Als ik diegene goed zou kennen en vertrouwen zou het me geen moeite kosten om hij/zij mijn paard te verzorgen. Vreemden zou ik nooit voor mijn paard laten zorgen omdat sommigen denken dat het alleen om het rijden gaat. Er komt natuurlijk nog meer bij te kijken he. Ik hoop dat je snel weer beter bent zodat je weer naar Flair toe kan.
Ik zal waarschijnlijk een operatie krijgen aan mijn knie. Zal zelf wel weer thuis zitten voor een maand.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 16:26

ik zou er geen moeite mee hebben.
Maar je kan je paard toch ook een paar weken vakantie geven als je het niet ziet zitten?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 17:03

Ik kan haar niet zomaar stil zetten, ze staat nog niet op het land.

Dan staat ze dus 2 weken in haar box, lijkt me niet echt lekker voor Flair.

Ik ken het meisje dat haar doet nog niet zo lang, ik sta nog niet zo lang op de plek waar ik flair nu heb staan. Maar ik ken daar verder niemand anders waarvan ik weet dat ze genoeg tijd hebben en goed met Flair om kunnen gaan.

Zij is dus buiten mij om degene die haar het beste kent op deze manege.

Ik hoop dat het allemaal wel los loopt en als ik er over 2 weken weer opstap ik niet op een totaal andere pony zit.

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 17:07

Ik heb er geen moeite mee! Als ik niet kan/mag rijden, laat ik er toch maar 1 iemand oprijden en dat is joleen. Ik weet toch wle dat ik haar kan vertrouwen en ze zal heus geen gekke dingen doen. dus heb ik er geen moeite mee! Lachen
groetjes monica Lachen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 17:11

Ik denk dat het wel los loopt, maar eventueel kun je een andere vriendin vragen om eens te gaan kijken als dat meisje op Flair rijdt.
Gewoon erbij zeggen dat je niet achterdochtig wilt zijn, maar alleen maar omdat je je er verzekerd van wilt zijn dat de twee het goed met elkaar kunnen vinden.
Misschien kun je aan de bijrijdster vragen of ze zich aan bepaalde regels wil houden zoals: langer dan ... minuten inrijden of uitstappen, wel/niet springen/buitenritten, maar daar had je waarschijnlijk zelf al aan gedacht.
Ik denk dat het wel los loopt hoor!
Zeker omdat ze al 1x per week op je paard rijdt: dan zal ze vast geen gekke (lees: ongeoorloofde) dingen gaan doen met je lieverd, omdat ze er dan nooit meer op mag!
Sterkte met herstellen!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 17:13

Nou, Moon, jij weet niet wat ik allemaal met jouw pony uitspook... }> Haha! Knipoog Nee hoor, grapje! Lovers
Bij Kyra (mijn eerste pony) en bij Brando liet ik altijd Monica rijden als ik niet kon. Ging altijd goed. Vooral met Brando! Lovers Bij Once laat ik er nog niemand op als ik er niet bij ben. Ze moet eerst dressuurmatig beter voor elkaar zijn bij mijzelf. Dat ze gewoon loppt op mijn manier, hoe ik het wil. Pas dan wil ik er voor een bijvoorbeeld wat langere tijd iemand anders oplaten. Nu ben ik ziek en zorgt Monica voor Once. Lekker poetsen, knuffelen en longeren. Dan krijgt ze toch gewoon beweging. Over een paar dagen kan ik er gewoon zelf weer op. Lachen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 17:18

Ik heb er nooit zo'n problemen mee als ik weet hoe ze met mijn paardje zijn *LOL*
Als ik een stal vrij had gehad had je haar mogen brengen(of ik had haar gehaald Haha! ) maar om haar nou dag en nacht in de bak te laten bivakkeren...Tong uitsteken

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 17:40

hehe neee geen goed plan, flair in haar eentje in een buitenbak zonder waterdichte deken Haha!

Daphne weet dat ze niet naar buiten mag en niet mag springen. We hebben afgesproken dat ze puur en alleen in de bak rijd of longeerd en als ze een dagje rust geeft moet ze wel buiten gestaan hebben.

Ik heb Cloris al gevraagd of ze een beetje op haar let, en nog een vriendin. Ik bel haar gewoon elke dag op om te vragen hoe het ging en hoe Flair was Haha! ik??? bezorgd???


nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 18:21

ligt eraan of het een vertrouw iemand is waar van je weet dat ze/hij kan rijden dan wel hoor..

Groetjes Nicole

michor

Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-02
Woonplaats: den helder

een ander op je paard ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 18:39

hoi kim . zo als je wel weet kon ik ook niet rijden ( 6 maanden) na mijn ongeluk . en was toen erg blij met de hulp die ik kreeg van de fam.grootendorst .en dat is iets dat je gewoon moet overgeven aan een ander .nu moet ik wel zegen det ik geen beteren kon treffen als hun . en was daar erg blij mee . en michor werd goed verzorgt. gr.renee & michor *LOL*
p.s. vind het nog steeds jammer dat je bij ons weg bent Huilen

it`s nice to be inportant
but it`s more inportant to be nice.......

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:32

Dat meisje dat op Flair rijdt, is anders wel heel lief en serieus met haar bezig hoor.
Het komt dan wel een beetje banketstaaf over om hier op het forum dat in twijfel te trekken Gaaaap .
Met de groeten van je overbuurvrouw Knipoog

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:57

horseofthemoon schreef:
Dat meisje dat op Flair rijdt, is anders wel heel lief en serieus met haar bezig hoor.
Het komt dan wel een beetje banketstaaf over om hier op het forum dat in twijfel te trekken Gaaaap .
Met de groeten van je overbuurvrouw Knipoog


Ik denk niet dat ze iets in twijfel trekt, ze maakt zich gewoon bezorgd. Ik zou precies hetzelfde gevoel hebben. Je hebt wel iets geregeld, maar zou er toch liever zelf bij zijn. Vind ik helemaal niet raar.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 14:16

ja mee eens.dat zou ik ook hebben..

Groetjes Nicole

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 10:55

Ik twijfel niet aan Daphne hoor, maar toch ben ik bezorgd. Ik ben gisteren even stiekem bij Flair geweest en ze zag er prima uit. Ik had als smoes dat de hoefsmid geweest was en ik mijn rekening op moest halen (was ook zo)

Heej Rene is er ook, ja en jij kon even langer niet naar Michor... Ik kan maar 2 weken niet wat ik trouwens al niet uit ga houden.

En ik mis jullie ook wel hoor, maar Flair staat hier toch wel beter eigenlijk...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 18:08

Ik ontdekte rene net ook *LOL* Zo kom je nog eens mensen tegen Party!!

Gelukkig dat het goed gaat met Flair. en die twee weken zijn natuurlijk zo weer voorbij...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 15:52

Ik heb haar vandaag lekker zelf gelongeerd, Daphne rijd volgende week nog 3 dagen voor me (ze kan niet meer volgende week).

en verder moet ik nog maar zien wat ik maandag en dinsdag moet doen, ik heb nog geen vervoer ook....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimmej, Vagabondo en 37 bezoekers