Stage in: IJsland? Canada? of Curacao?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Stage in: IJsland? Canada? of Curacao?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 20:08

Heej ik heb een dilemma Verward

Ik zit nu in het 2e jaar van HBO MWD (maatschappelijk werk en dienstverlening) en volgend jaar gaan we een jaar stage lopen. Nou is er de mogelijkheid om een half jaar in het buitenland stage te lopen en dat zie ik wel zitten! Maar nu mijn dilemma...ik vind het zo moeilijk welk land ik moet kiezen en ik moet me er nog heel veel verder in gaan verdiepen wat mogelijkheden betreft maar ik vind het al leuk om er over na te denken (de voorpret is vaak het leukst zeggen ze toch?). Ik zit in mijn hoofd met IJsland omdat dit het land is waar ik eigenlijk mijn hele leven al zo graag een keer naartoe wil. Een nadeel is dan dat de stageperiode in de winter loopt en het dan in IJsland meer donker dan licht is. Het uitgaansleven is weer wel erg bruisend schijnt Knipoog
Dan is er Canada. Vind ik ook erg mooi en het voordeel zou zijn dat een hele goede vriendin van mij ook wel in Canada stage zou willen lopen (zelfde opleiding) dus dat is weer een stuk gezelliger en een groot stuk steun aan elkaar!
Dan hebben we nog Curacao. Daar gaan er veel heen uit mijn klas dus dat betekent: veeeel bekenden! Aan de andere kant is daar veel criminaliteit en armoede dus dat trekt me dan weer minder...mijn hart zegt IJsland...maar ik ben bang dat ik het daar niet trek...ik ben eigenlijk niet zo graag van huis en als ik daar ben zonder een enkele bekenden, de taal niet spreek en als het dan ook nog eens zoveel donker is...hmm tis zo moeilijk! Jullie nog advies? Of nog andere mooie landen???


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:18

Ik zou eens gaan onderzoeken welke bedrijven je mogelijkheden geven en wat dat toe zou voegen aan je opleiding. Tenslotte zit je daar voor school... misschien kan je in IJsland bv. wel helemaal niets nuttigs/interessants doen en is er in Canada een prachtige plek met heel veel mogelijkheden...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:39

Je zegt wel, dat je dan samen met bekenden gaat, maar weet je wel hoe groot die landen zijn?
En dat er vaak heel veel reistijd tussen de stages zitten?
En dat je diegeen dan dus maar heel weinig ziet of helemaal niet?
Of je moet toevallig op dezelfde stageplek terecht komen, maar de kans lijkt me klein.

Ik zou dus voor het land en de stage gaan die jou aanspreekt, ongeacht of er nog meer heen gaan.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 08:19

Ik zou voor Canada gaan Tong uitsteken

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 08:42

Ik zou het wel weten IJsland, dat is ook mijn droom!!
Maar ik ben jou niet Lachen
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 18-09-04 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 08:47

IJsland, dat is voor mij een droom om daar heen te gaan dus ik zou het wel weten, succes met je keuze!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:19

IJsland, 100% zeker Haha! Zo mooi daar met die bronnen!

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 14:31

Hmm ja Chrystal-gek zegt zat ik me ook al te bedenken ja...Hoewel Curacao niet eens zo groot is geloof ik hoor...dus dan zie je elkaar toch af en toe misschien eens maar IJsland is het eigenlijk wel helemaal dus mochten ze daar een geschikte stageplaats hebben....

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:45

ArwenLune schreef:
Ik zou eens gaan onderzoeken welke bedrijven je mogelijkheden geven en wat dat toe zou voegen aan je opleiding. Tenslotte zit je daar voor school... misschien kan je in IJsland bv. wel helemaal niets nuttigs/interessants doen en is er in Canada een prachtige plek met heel veel mogelijkheden...


Mee eens, doe eens onderzoek naar de stageplekken daar. Kies daar degene uit die je het meest trekt, kijk niet direct naar het land.
Je moet het land niet kiezen door te denken "Ow, maar het is daar zo mooi", want dan kan je er ook met vakantie naartoe toch?

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


fenja

Berichten: 3435
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:57

mijn droom is inderdaad ook ijsland maar als daar voor je opleiding niets te doen is dan zou ik een ander land uitzoeken

Strooigoed [o]

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:28

Ik ben voor stage naar Curacao geweest en dat was super leuk, maar ik kon kiezen tussen Londen en Curacao (daar had mijn kantoor namelijk vestigingen) en Londen kom je toch sneller een keertje dan op Curacao, dus vandaar mijn keuze.

Maar als ik de keuze had die jij nu hebt zou ik niet naar Curacao gaan. Ik weet niet hoe lang je gaat, maar na 2 maanden heb je het daar echt wel gezien. Bovendien leer je niks bij qua taal, omdat er gewoon Nederlands gepraat wordt. Dan lijkt Canada mij veel meer een uitdaging!

En eenzaam kun je je overal voelen (het eerste weekend alleen op Curacao vond ik vreselijk!!), dus je moet er hoe dan ook op uit om mensen te leren kennen. Canada of Ijsland zou ik echt moeilijk vinden om te kiezen, maar Ijsland is wel héél speciaal!!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:31

Canada zou ik kiezen, zeker als je niet zo heel graag lang 'alleen' bent.
Ijsland lijkt me ook super!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:00

ik zou kiezen voor het land met de beste stagemogelijkheden..

(en stiekem zou ik dan tóch naar ijsland gaan, want daar zou ik heel graag een keer heengaan *LOL*)

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:16

IJsland lijkt mij ook echt geweldig.
Maar ja, je weet ook niet wat voor stage keus je daar hebt, dus dat staat voorop denk ik.

Nieuw profiel! Eindelijk

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:53

ijsland!!!! ik ken de andere landen niet persoonlijk maar ijsland is werkelijk onwerkelijk!!! dat land moet je voelen, brengt gekke dingen in je naar boven. je kan er ook hoop over jezelf leren, en dat heb ik zelfs in maar 10 dagen vakantie gemerkt!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, Antonius, Arlette1991, ComscoreBot, desireeee_x, EsmeeKKK, GoogleAdsense, Iris_Casper, kimberly1995, Lizenlotte, Nightingale, noordje, Perros, really_me, sandra1312, sasja0705, savieralover, Tink89, wiifke, xColorCross, xReetch en 65 bezoekers