Bedelen na een standje van mij te hebben gehad..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-01 16:56

Mijn verzorgpaard gaat heel vaak nadat ik hem op zijn donder gegeven heb omdat hij bijvoorbeeld een ander paard aanvalt, bedelgedrag vertonen. Zou iemand weten wat dit betekent??? Hij doet gewoon zijn oortjes naar voren en maakt een vrolijke indruk.
Wie weet wat het betekent?

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 19:36

Echt bedelen of is het meer 'slijmen'?
Mijn paard gaat altijd ontzettend proberen om weer bij mij in de gunst te vallen als ik eens goed kwaad ben geweest.
Nou hoef ik nooit zo snel kwaad te worden, dus ik merk dat ze dan wel weet dat ze goed fout is geweest.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-01 19:44

Ja, daar lijkt het inderdaad op. Het gaat echt zo van, je geeft hem op zijn donder, en nog geen twee seconden later staat hij met zijn voorbeentje in de lucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:12

1 tip: het risico wat je loopt is dat je paard dat 'nare'gedrag gaat gebruiken om je aandacht te trekken. het zou jammer zijn als andere paarden daaronder moeten 'lijden'.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 19:48

Mijn paardje gaat niet bedelen/slijmen als ik kwaad word, maar heel beledigd in een hoekje staan!

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 22:50

wanneer het paard bedelt, is dit waarschijnlijk een teken van onderdanigheid, dat hij het goed wil maken! Dus hij heeft dan respect voor je!
Zie ook boeken van Claus Hemphling ivm paardengedrag.
groetjes