info gezocht over deze afstamming (Landwin II x Zuidhorn)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

info gezocht over deze afstamming (Landwin II x Zuidhorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 15:01

Nou ja de titel zegt al, duzz, iemand die mij info kan geven over deze afstaming... graag!!!!! Vork Haha! Party!!

Afbeelding

[Edit] titel [/edit]


germie

Berichten: 25857
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:07

Zuidhorn en Aram waren KWPN-ers zijn nu dood. De vaderlijn van je paard is Duits, ik geloof Oldenburg, maar dat weet ik niet zeker. Landgraf en Landwind zijn ook KWPN-goedgekeurd, maar volledig Duits.


Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:14

Aardig papier. Veel springbloed, zeker de hengsten (Landgraf, Ladykiller, Zuidhorn (vader van Lennard), Aram (vader van De Sjiem), Le ValBlanc xx). Wat dat aangaat absoluut leuk. Ook de merrie Ritta was een hele speciale, heeft redeijk wat goede zonen gebracht.

De merrielijn is minder imponerend. Ik zie geen enkele ster, laat staan keur. Staat dat ook niet op het papier? Wat betreft het fokken (dat willen jullie er toch ook mee?) zou ik er dan nog eens over nadenken...

Maar, laat het werkelijke paard je keuze vooral bepalen Knipoog !

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:16

Je kan bij het KWPN gratis een copy uit het hengstenboek opvragen. Ga naar www.kwpn.nl en de rest spreekt voor zich.
Ze hebben zelf informatie over de merrie's..... hoeveel veulens ze hebben gefokt en welke klasse ze in de sport lopen.

Think you can, think you can't; either way, you'll be right.

Henry Ford

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:54

Landwind II Holsteiner
1.70 m, geb.:1985
Zijn vader is de Holsteiner topvererver Landgraf I. Moeder Pamir heeft nog 1 goedgekeurde hengst geleverd; de volle broer van Landwind II, Landwind I. Zij heeft als vader Fasolt, hij is op zijn beurt weer de beste vererver van het Farnese bloed, tevens geeft hij veel beweging door.
Hij was winnaar van de Hengstencompetitie met Eric Van Der Vleuten. Zijn nakomelingen doen het zeer goed in het NL springgebeuren ook heeft hij keuringstoppers gebracht. Hij is ook goedgekeurd voor Duitsland en Oostenrijk.

Afbeelding

Zuidhorn

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 10-04-02 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 18:45

Kijk eens op www.dmtc.com/pedigree/allbreed Daar zal je waarschijnlijk wel info en afstamming kunnen vinden. Ik zeg niet dat het altijd klopt hoor. Want bij mij klopte ook een keer iets niet helemaal.

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 6 bezoekers