Spierpijn en lusteloos van antibiotica-spuiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Spierpijn en lusteloos van antibiotica-spuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 11:24

Mijn paard Mercurius is laatst naar de dierenarts geweest voor de uitvloeiing bij zn neus. Uiteindelijk bleek het een ontsteking van het slijmvlies in zn neus te zijn. Daar krijgt hij nu antibiotica spuiten voor (in zn nek). Hij heeft er nu 8 dagen lang elke dag 1 gehad en hij moet er nog 2.

Maar hij wordt helemaal stijf in zn nek en in zn lopen. Verdrietig Eergisteren ging het rijde helemaal niet goed (ik sagerijniig) en die dag erop was zn nek een beetje aan de dikke kant. En meestal slaat ie met zn mond dan de vliege van zn buik maar dat deed ie ook niet. Hij keek dan heel voorzichtig een beetje naar zn buik en deed ze dan weg met zn staart of hij schudde zich uit. Huilen
Ook legde ik wat hooi op de grond in zn stal (eet ie normaal direct op). Maar hij probeerde het te pakken maar deed er niet eens de moeite voor, wat ie anders altijd wel doet.

En vandaag is het niet anders. Hij galoppeert helemaal stram en zet geen stap teveel. We hadden vandaag eigelijk crosstraining maar die heb ik afgezegd.

Wanneer zou dit ongeveer weer goedkomen? En is dit normaal? Verward


prompter

Berichten: 11035
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:00

Moet je niet stoppen met rijden tijdens zo'n antibioticakuur dan Verward

Lijkt me dat hij niet kan genezen, als hij gewoon doorgetraind wordt, normaal moet een paard op rust tijdens zo'n kuur. Heeft je DA daar niets over gezegd?

Extremely rare and Beyond Compare

Coliena
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:37

Ja, hoor, dat kan heel goed! Bij ons op kliniek wisselen we altijd af: de ene dag rechts de andere dag links. Als hij reactie krijgt in de nek, kun je ook nog in de borst of in de bil inspuiten. Maak je geen zorgen, waarschijnlijk heb je gewoon een beetje teveel op de zelfde plaats gespoten. Neem de andere kant of borst of bil. Hij is stijf omdat je altijd een kneuzing veroorzaakt met injecties plus je moet eer een tamelijk groot volume inspuiten, het lichaam reageert er dan op, waarschijnlijk heeft hij een zwelling zitten die wat warm anvoelt. Zeg maar aan je DA, dan spuit hij hem elders in. Gaat gewoon weer over!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:47

Ik vind het ook heel raar dat je gewoon door mag rijden..... eventjes wat rustiger aan is toch heel normaal met zo'n kuur.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:57

spuit je hem zelf? of krijgt hij het medicijn oraal toegediend? ik zou zeggen dat je niet mag rijden tijdens een antibiotica kuur, je beestje heeft zijn hele conditie en hebben en houden nodig om beter te worden! dan kan hij echt de puf opbrengen om ook nog voor jouw te werken. die stijfheid in zijn nek kan dus waarschijnlijk komen van het vele spuiten. masseren kan helpen, en lekker afspuiten! maar overleg ff met je dierenarts. Ik snap ook niet zo goed dat hij bijft spuiten, antibiotica in een orale vorm is veel makkelijker! (en goedkoper)

Aut viam inveniam, aut faciam

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:45

Dat zou heel goed kunnen, het is letterlijk een paardenmiddel. Die van mij begon kaal te worden door antibiotica!! Hele lelijke kale plekken in zijn vacht, jakkie.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 11:19

het gaat nu al beter met Mercurius. hij is niet meer zo stijf als eergister Lachen
maar nu de kuur is afgelopen vraag ik sowieso of hij even op controle kan komen (kan de DA ook even zijn kiezen nakijken Knipoog ) en dan zal ik hem wel het 1 en ander vragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 93 bezoekers