4 parcoursen zelfde paard, 2 ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

4 parcoursen zelfde paard, 2 ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 17:07

dat mag toch? op dezelfde dag mag 1 paard toch wel 4 parcoursen lopen onder 2 man? Verward

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:38

je mag in ieder geval niet beiden in dezelfde rubriek uitkomen, dan heeft het paard het parcours al gezien en tellen de punten van de 2e ruiter niet.

Geef mij maar een joint zei de goudvis, dan wordt ik haai!!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:41

nee, dat mag niet.
Citaat:
uitzonderingsbepaling is in dat geval echter niet van toepassing.
3. Met één paard mogen meer startgerechtigde combinaties gevormd worden, waarbij echter de
hierna volgende bepalingen in acht genomen dienen te worden:
a. Een paard mag uitsluitend in de disciplines dressuur, springen, aangespannen sport en
mennen (dressuur en vaardigheid) op één wedstrijddag, al dan niet met dezelfde
deelnemer, maximaal viermaal worden gestart, waarvan door één deelnemer in het springen. Een uitzondering hierop wordt gevormd door de klasse B-springen voor pony's, waarin maximaal twee deelnemers met dezelfde pony mogen deelnemen.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 17:47

das typisch een outdoor regel...hmm das dan mooi balen! was sowieso niet in dezelfde kasse..(L en M)

dus je mag ook niet ik met oeterma 1x M en eigenaar met oeterma 1x L?? of mag dat wel?

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:50

Dan kan jij niet voor de punten rijden, omdat het paard in het L het parcours al heeft gezien.

Geef mij maar een joint zei de goudvis, dan wordt ik haai!!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:53

Ja, dat mag. Mijn instructrice rijd nu ook een paard voor iemand van de club (ivm prestatiepredikaat merrie) morgen is een concours hier en wordt ie in de M1 gereden door me instr. en in de L2 door dat vrouwtje zelf.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:54

Nee, mag volgens mij ook niet.
Een paard mag volgens mij ook indoor maar door één ruiter in het springen gereden worden, ook als het verschillende klasses zijn.

Je kan voor de zekerheid de KNHS bellen, maar ik ben bang dat het om en om op wedstrijd wordt voor jullie.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:57

Reddy, lees nou mijn quote even, dan heb je dus antwoord.

Citaat:
3. Met één paard mogen meer startgerechtigde combinaties gevormd worden, waarbij echter de hierna volgende bepalingen in acht genomen dienen te worden:
a. Een paard mag uitsluitend in de disciplines dressuur, springen, aangespannen sport en mennen (dressuur en vaardigheid) op één wedstrijddag, al dan niet met dezelfde deelnemer, maximaal viermaal worden gestart, waarvan door één deelnemer in het springen. Een uitzondering hierop wordt gevormd door de klasse B-springen voor pony's, waarin maximaal twee deelnemers met dezelfde pony mogen deelnemen.


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:00

Dat is dressuur Yvonne Knipoog Dat mag wel, maar met springen mag het niet

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 18:09

sorry lielle, ben eigenwijs...die kleine lettertjes zijn niet altijd betrouwbaar!! Bloos das dan balen, volgens mij mag je wel wat meisje333 beschrijft, das dan gewoon HC...of ben ik nu weer stronteigenwijs? Knipoog

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:18

dat zijn geen kleine lettetjers, dat is gewoon een artikel uit het reglement. En het mag dus gewoon niet *LOL*

nee hoor, helemaal niet eigenwijs Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 18:20

Lielle schreef:
dat zijn geen kleine lettetjers, dat is gewoon een artikel uit het reglement. En het mag dus gewoon niet *LOL*

nee hoor, helemaal niet eigenwijs Haha!


ja had me bril ook niet Bloos Haha!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:21

vandaar dus ook maar die grote letters net *LOL*

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:22

is het ook niet een beetje veel voor het paardje??

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:37

Suusiej schreef:
is het ook niet een beetje veel voor het paardje??
Verward

Je mag in iedergeval wel L springen en daarna M HC, of andersom. Al zijn sommige jury's daar nog niet van op de hoogte Maar of dat ook met 2 verschillende ruiters mag vraag ik me af. Volgens mij mogen er gewoon geen 2 ruiters hetzelfde paard op hetzelfde concours in het springen starten. Tenzij ze beide B springen, dan mag het volgens mij weer wel.
Heeft de KNHS je al iets meer kunnen vertellen?

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:52

Wendy, lees mijn quotes hierboven dan heb je antwoord.

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:49

Lielle schreef:
Wendy, lees mijn quotes hierboven dan heb je antwoord.


Sorry, niet alles gelezen vanavond, maar kun je zien dat ik het aardig uit mijn hoofd weet Knipoog Maar alles wat in de regelementen staat klopt ook niet altijd meer hoor. Zelfs jury's zijn op wedstrijden niet op de hoogte van nieuwe regelementen. Frusty

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:35

Dit is geknipt uit het reglement op de KNHS site, en dus up-to-date (versie van april dit jaar). En ik ken de reglementen ook vrij aardig, deze regel bestaat al zo lang als ik wedstrijden rijd en ik heb nog proven uit het grijze boekje gereden Knipoog oei, ik word oud

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 07:17

Lielle schreef:
En ik ken de reglementen ook vrij aardig, deze regel bestaat al zo lang als ik wedstrijden rijd en ik heb nog proven uit het grijze boekje gereden Knipoog oei, ik word oud


Nou mooi, dan reageer ik de volgende keer niet meer. Verward

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 08:03

Dat lijkt me niet nodig Haha! (geintje), maar even lezen wat er voor jou geschreven is is misschien wel handig Knipoog


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 09:04

Lielle schreef:
Dit is geknipt uit het reglement op de KNHS site, en dus up-to-date (versie van april dit jaar). En ik ken de reglementen ook vrij aardig, deze regel bestaat al zo lang als ik wedstrijden rijd en ik heb nog proven uit het grijze boekje gereden Knipoog oei, ik word oud



wordt jij oud? *LOL* ik ken deze regel niet...domweg omdat ik nooit een paard heb gedeeld met een ander Cool en nu rijd ik paarden voor andere...tja nu kom ik het tegen Knipoog

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:39

Suusiej schreef:
is het ook niet een beetje veel voor het paardje??


vind ik ook

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 15:33

TeamSpirit schreef:
vind ik ook



voor dit paardje?.....nee dat vind ik niet!! we weten wat we doen.... maja het mag niet...dus er valt verder niet zoveel over te zeggen Tong uitsteken

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:47

reddytobias schreef:
wordt jij oud? *LOL* ik ken deze regel niet...domweg omdat ik nooit een paard heb gedeeld met een ander Cool en nu rijd ik paarden voor andere...tja nu kom ik het tegen Knipoog

beetje maar *LOL* Het grijze boekje is uit 1979 *LOL*

Reddy, ik snap best dat je die regel nog nooit bent tegen gekomen, maar en daarom reageerde ik ook zo fel op Wendy ik doe de moeite om het op te zoeken in het reglement en dan wordt dat dus niet (goed) gelezen. Dat snap ik niet, en dat stoort me om heel eerlijk te zijn.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:08

gomir schreef:
Dat is dressuur Yvonne Knipoog Dat mag wel, maar met springen mag het niet


Ja dat las ik later ook... Bloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 8 bezoekers