Xandor alsnog afgekeurd!! UPDATE!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:32

Ik zou het paard ook hebben laten staan. Mijns inziens is er een reden waarom hij op die eerste foto's afgekeurd werd. Alleen al het feit dat een dierenarts een second opinion wil, is hoogstwaarschijnlijk dat hij op de foto's iets ziet wat hij niet thuis kan brengen, of waar hij niet zeker van is.
Voor een sportpaard zegt dat mij genoeg.
Ik ben blij voor jullie dat hij goedgekeurd is, maar als er over een poosje problemen ontstaan dan vind ik dat niet gek Lips are sealed
Het paard is nu nog onbelast, maar de problemen komen er vaak pas uit als het dier gebruikt gaat worden.

Goedgekeurd onderschrift :)


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:39

Precies Billy. Een third opinion, hoe lang wil je met een paard langs de dierenartsen blijven leuren totdat er uiteindelijk eentje is die hem goedkeurt?! Precies wat ik al zei, zo kun je uiteindelijk ieder paard goedgekeurd krijgen. En dan heb ik het nog niet eens over het omkopen van dierenartsen door de verkopende partij Lips are sealed

Nulla tenaci invia est via

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:43

Die opmerking van het kost wat maar dan heb je ook wat" vind ik heel vreemd.
Zeker als het zo'n goed sportpaard zou zijn, snap ik zowiezo al niet dat het zo lang geduurd heeft voor hij verkocht werd.
Voor een goed sportpaard zijn volgens mij altijd wel kopers te vinden.
Maar goed, ik hoop voor de nieuwe eigenaar dat het wel goed blijft gaan, en ik hoop voor de verkopers dat ze rustig en met een zuiver geweten kunnen gaan slapen. Extreme duivel

Mijn motto: Vertrouw nooit een paardenhandelaar Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:44

Corona niet om je te plagen op welke basis hebben ze toen atrose gecontrateerd ?? Klein haakje of zo ?? Jullie waren al eerder bij Schalkwijk geweest waarom zijn er toen geen foto´s gemaakt ?? Ik snap het verhaal niet helemaal.

Ik zou idd dit paard ook hebben laten staan hoe gek je er ook op bent. Hij is gevoelig op dat been dus je hebt kans dat het ooit een keer terug komen. Ik heb namelijk ook zo´n paard die gevoelig voor is (stenen volte). Ik heb het risico genomen en hem gekocht MAAR ik weet dat het ooit mis kan gaan. Bij mij waren de foto´s ook goed maar waarom loopt dat beest dan zo ????? is nog steeds mijn vraag.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 13:21

daan schreef:
wij hebben weer een aantal mindere ervaringen met Utrecht. Zoals Prisca (dacht ik) al zei ze modderden te lang aan, 82 mensen aan je toch al niet zo gelukkige paard frunnikken, 88 keer opnieuw voordraven omdat de studenten niet zien aan welk been die kreupel is enz. enz.


Ik geef je wel gelijk, maar hoe moeten er anders nieuwe goede DA-en komen??? (zoals ik hoop ik...) Het is gewoon onwijs moeilijk om een kreupelheid goed te diagnosticeren! Het is niet alleen: links voor loopt ie kreupel! Vergeet dat alstjeblieft niet!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 13:31

Klopt mikey alleen sta je daar als particulier niet echt op te wachten ?? Je wilt weten wat er aan de hand is zonder dat het je maanden en uren kost.

Dat is vaak het probleem.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 16:01

Over keuren...

Als je er genoeg voor over hebt, ken ik wel een dierenarts die elke scheve bok nog goedkeurt.....
De dierenarts is nog niet genoemd in bovenstaande reacties, maar ik wil wel verklappen dat de man zowel nationaal als internationaal hoog veterinair aanzien heeft....en zo corrupt is als maar kan Sigaar

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 16:13

Dat zei ik dus ook al Dees. Als je er maar genoeg geld in steekt kun je iedere geit goedgekeurd krijgen.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 18:06

Dees schreef:
Over keuren...

Als je er genoeg voor over hebt, ken ik wel een dierenarts die elke scheve bok nog goedkeurt.....
De dierenarts is nog niet genoemd in bovenstaande reacties, maar ik wil wel verklappen dat de man zowel nationaal als internationaal hoog veterinair aanzien heeft....en zo corrupt is als maar kan Sigaar


Ik denk dat ik weet wie jij bedoelt Haha!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 23:11

Ok tijd voor een ophelderende verklaring van mijn kant.
Wat betreft de stelling:´het kost een paar centen...´ iedere keuring moet toch betaald worden evenals de foto´s. Je kan dan zeggen ik laat het erbij zitten, maar zij hebben gekozen om toch door te gaan.
Wij waren dus al eerder in Schalkwijk geweest, toen zijn er foto´s gemaakt en die waren goed volgens de mensen daar. Waarom hij later is afgekeurd weet ik niet. In ieder geval was dat een misverstand.
Hij heeft bij ons nooit onregelmatig gelopen. Alleen met de volte op het asfalt tijdens de keuring was die onregelmatigheid er wel. Maar dit is een dier dat in het land staat. Als enige ruin tussen de hengsten, daar worden wel eens klappen uitgedeeld....Aan de hoef lag het niet, de foto bleek perfect. Die onregelmatigheid is dus waarschijnlijk gewoon een kneuzing geweest.
Verder is iedereen die een paard koopt bij een handelaar er zelf bij. Jij ziet het paard, laat het keuren door een door jou gekozen veearts (ten minste dat gebeurt bij ons), jij rijdt het paard, neemt het op proef...alles bepaal jezelf. Natuurlijk zitten er oplichters bij, maar dat is bij particulieren ook. Wij kunnen iig met een heel goed gevoel gaan slapen.
Als er eerder mensen voor hem waren geweest, potentiële kopers, dan hadden die ook een keuring geeist en waren er misschien dezelfde problemen geweest. Xandor heeft trouwens erg lang te koop gestaan, puur vanwege zijn stokmaat die wat aan de kleine kant is.
Ik had zelf misschien ook het paard laten zitten. Maar Xandor stond al op stal bij die mensen, ze waren er helemaal gek van en hebben zelfs gezegd dat ze hem misschien zouden kopen ondanks een afkeuring. Ze zijn helemaal gek van dat beest. Ikzelf zou dat nooit laten blijken, maar deze mensen hebben echt oogkleppen opgedaan nadat ze Xandor zagen. Geen ander paard was zo leuk als hij. Dat is een fout van hun kant denk ik. Maar goed zij zijn nu dubbel zo blij dat hij toch is goedgekeurd.
En de toekomst zal laten zien hoe hij het doet. De topsport gaat hij sowieso niet in. Hij is voor de recreatie gekocht. Waarschijnlijk gaat alles goed met die benen, maar dat kan je nooit zeggen, van geen enkel paard.
Wat ik uit de wereld wil helpen is dat verhaaltje over omkopen. Dat vind ik om te kotsen, dierenartsen die dat met zich laten doen moeten ze onmiddelijk ontslaan. Ik zou het nooit in mijn hoofd halen om een DA om te kopen. Afgekeurd = afgekeurd, das gewoon pech.

Bon Jovi rules!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 08:58

aangezien ik er met mij neus bovenop zit, en het verhaal ook van de kopers zelf ken
vind ik het uiterst interessant..

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 09:52

Nou laten we maar hopen dat het goed gaat voor Xandor.

Ik blijf het een vaag verhaal vinden oke ik ken schalkwijk en heb daar zelf ervaringen mee met het keuren van paarden. Ook die van mij was niet goed op de stenen volte en de foto´s waren perfect. Ook hij liep in het land en was ongetraind. Dus ook ik maakte de opmerking dat het daardoor zou komen. Maar heel simpel weg mag dat niet ???

Ik heb toen besloten hem op proef te nemen voor 2 weken en te kijken hoe het zou gaan of de spieren beter werden. Na 2 weken wat het nog slecht nu ben ik bijna 4 jaar verder uiteindelijk heb ik hem na 1 jaar gekocht. Op positief advies van de DA waarom hij was nooit kreupel ziek, zwaar of misselijk. Maar toch weet ik in mijn achterhoofd dat het mis kan gaan en dat hij nu onverkoopbaar is omdat hij door geen enkele keuring komt (klinisch). Hij staat onder begeleiding van een fysio en ook die kan niets vinden. Met een volgend paard zou ik dit risico niet meer nemen het is gewoon TE groot. Ik heb mazzel gehad en dat besef ik me iedere dag weer vooral omdat hij ook nog springt.

Ik hoop dat ze met Xandor ook dat geluk hebt. Ondanks dat hij voor de recreatie wordt gebruikt is goed trainen heel belangrijk.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 10:20

Prisca schreef:

Maar toch weet ik in mijn achterhoofd dat het mis kan gaan en dat hij nu onverkoopbaar is omdat hij door geen enkele keuring komt (klinisch). Ik hoop dat ze met Xandor ook dat geluk hebt. Ondanks dat hij voor de recreatie wordt gebruikt is goed trainen heel belangrijk.


Het verschil is alleen dat Xandor dus wél wordt goedgekeurd. En dat maakt het risico kleiner. hij kan gewoon verzekerd worden en als er medische klachten ontstaan wordt de behandeling vergoed. Dat is het verschil.
Een paard wat afgekeurd wordt zou ik nooit en te nimmer kopen. Dan vraag je om problemen.

Bon Jovi rules!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 21:34

Mikey"]
[quote="daan schreef:
wij hebben weer een aantal mindere ervaringen met Utrecht. Zoals Prisca (dacht ik) al zei ze modderden te lang aan, 82 mensen aan je toch al niet zo gelukkige paard frunnikken, 88 keer opnieuw voordraven omdat de studenten niet zien aan welk been die kreupel is enz. enz.


Ik geef je wel gelijk, maar hoe moeten er anders nieuwe goede DA-en komen??? (zoals ik hoop ik...) Het is gewoon onwijs moeilijk om een kreupelheid goed te diagnosticeren! Het is niet alleen: links voor loopt ie kreupel! Vergeet dat alstjeblieft niet!
[/quote]

Zoals Prisca al schreef, natuurlijk moeten zij het leren maar inderdaad zit ik daar niet op te wachten. En niet eens niet ondat het allemaal extra tijd kost voor mij maar vooral niet omdat ik het niet nodig vind dat er meer dan nodig is aan mijn paard geplukt wordt. Misschien niet zo relevant bij kreupelheid maar wel bij andere problemen. Een vriendin van mij heeft haar paard met bijholteontsteking daar gehad nou dat was geen pretje hoor...

Maar nogmaals natuurlijk moet er een plek zijn waar ze het vak kunnen leren..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Karintich, Mo_86, Vagabondo en 76 bezoekers