Voor de exceem gevallen onder ons:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Voor de exceem gevallen onder ons:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 07:28

Ik heb weer een wonderbaarlijke ontdekking gedaan Haha! . Al vanaf dat ik Tjo heb geef ik knoflook tegen de vliegjes (en voor gezondheid) die exceem veroorzaken (2 jaar dus).
Nu was mijn pot vorige week op en had nog geen nieuwe gekocht.
Wat schertst de verbazing. Sinds dat ik gestopt ben met voeren van knoflook schuurt mevrouw niet meer en houdt manen en staart heel.
Ik kijk het nog even een paar weken aan, blijft ze schuurloos dan komt er bij mij geen knoflook meer in.
Echt verbazingwekkend *LOL* .
Volgens mijn vriend komt het doordat knoflook zweten in de hand werkt, opgedroogd zweet gaat iriteren en dat zorgt voor jeuk (tussen de manen en staart is het moeilijk borstelen). Klinkt logisch zijn theorie.

Mischien het proberen waard?

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 20:13

Ik voerde knoflook olie over het voer. Mijn pony stonk een uur in de ind, maar bleef schuren... Had niet het idee dat het hielp. Dit jaar heb ik kruiden gekocht. Kijken of dat wel helpt. Zo nee, dan moeten we maar aan de Boett-deken...

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 08:41

Vreemd, maar wel helemaal geweldig natuurlijk! Maar 't is toch gn zomereczeem dat je bedoelt? En indien wel, had je pony/paard dan al geschuurd, zo vroeg op het jaar?

Samira krijgt dit jaar pas voor de eerste keer knoflook, & de afgelopen jaren heeft ze zich altijd heel lelijk geschuurd, dus ik ga daar zeker niet mee stoppen nu...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 17:27

Eilandje schreef:
Vreemd, maar wel helemaal geweldig natuurlijk! Maar 't is toch gn zomereczeem dat je bedoelt? En indien wel, had je pony/paard dan al geschuurd, zo vroeg op het jaar?

Samira krijgt dit jaar pas voor de eerste keer knoflook, & de afgelopen jaren heeft ze zich altijd heel lelijk geschuurd, dus ik ga daar zeker niet mee stoppen nu...


Mij hoor je idd niet klagen.
En jawel zomerexceem, zit in de familie helaas. Ze hefet het wel minder dan de rest van de voorouders, maar toch.
Ze was alweer druk aan het schuren, doet ze bijna het hele jaar door.
Zal dus idd door de knoflook gekomen zijn denk ik. We zien het wel.

Je hoeft er van mij niet me te stoppen hoor, begrijp me niet verkeerd. maar vondt het bij Tjo wel opvallend dat ze nu ineens is gestopt met schuren.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bernoe, DogWords, Mandy73_unes, Purkii, Trendiction en 24 bezoekers