Update Kaminka

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 12:25

Om jullie zoals beloofd op de hoogte te houden van mijn vorderingen met Kaminka, hier dus een update!

Het gaat eigenlijk heel goed met haar, ze "kijkt" weer en heeft me al weer heel wat blauwe plekken bezorgd met haar kopstoten (= haar manier van hoi zeggen... niet altijd fijn, maar afleren heb ik opgegeven). I.p.v. aan andere paarden kleeft ze nu aan mij: ik kan geen twee meter weglopen of ze begint te brullen! Nou ja, eigenlijk best schattig!

Het longeren gaat al wat beter, zaterdag ontplofte ze even en ging al snurkend en bokkend aan de longe in de rondte. Ze moest duidelijk even wat kwijt! God wat kan dat beest lopen!!!! Ben ondertussen gewend geraakt aan de korte stamperige gangen van Toon en dat is toch wel even wat anders hoor... Als ze dit nou ook nog onder het zadel laat zien, wordt het nog eens wat! IJdele hoop waarschijnlijk, maar dat maakt niet uit.

Ze is ook al wat dikker geworden, want de stalhouder is een flinke hooivoerder. Ik probeer hem zover te krijgen dat hij de hoeveelheid minstens halveert, maar dat lukt nog niet zo goed! Ze krijgt nu echt twee keer per dag een flinke kruiwagen vol en dat is veel en veel te veel voor Kaminka. Hij is blijkbaar gewend aan paarden die veel nodig hebben! Ik heb twee zuinige paarden hoor! Ze leven van de lucht en zijn bepaald niet mager! (Kijk voor foto kaminka op plaatjesforum)

Met haar singelwond gaat het ook beter, dus ik hoop haar vandaag bijgezet te kunnen longeren (met singelbontje), zodat ze toch wat meer spieren gaat gebruiken want die zijn helemaal verdwenen!

Misschien ga ik er komend weekend even op, hangt van het weer af, want als het hard waait (zoals zaterdag dus) is ze niet zo braaf...

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Mieke


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 12:42

Ik heb net de foto´s gezien. Ze ziet er al goed uit hoor je mag niet klagen. Wat krijgt ze kuilgras of gewoon hooi. Want in kuilgras zit heel veel vitamine E en daar kunnen ze op reageren (builtjes bv)

Toch wel leuk een paardje met een beetje karakter daar beleef je altijd wel wat mee hihihi. *LOL*

Gr Pris



Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 12:47

Leuk om te horen. Jij staat toch in Heiloo? Mijn oma woont daar, dus misschien kan ik een bezoekje combineren, na mijn examens. Goed dat ze een beetje bij komt. Zet m op!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 13:14

oooh fijn om te horen dat het al zoveel beter gaat zeg! hopen dat het ook zo blijft ene ik vind dat je echt de goede keuze hebt gemaakt hoor super van je Knipoog

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 13:31

Nou Laui dat lijkt me hartstikke leuk! Je bent altijd welkom hoor!

Prisca: het hooi wat hier gevoerd wordt is eigenlijk kuilgras (in ronde balen), het wordt alleen speciaal voor paarden op een later tijdstip gemaaid, zodat het grofstengeliger is en minder eiwitrijk (schijnt). Wel zit er natuurlijk veel voeding is, daarom voert de stalhouder ook maar maximaal 2 kg biks per dag bij, dat is zat.

Maar Kaminka kweekt gewoon snel een buik en heeft gewoon veel minder nodig.

Groetjes Mieke

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 13:49

Fijn te horen dat het zo goed gaat met haar!!!!! Party!! Party!! Party!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 14:06

tja je hebt van die paarden die worden al dik van de lucht hihihi. Kuilgras is wel erg fijn ik heb dit liever als hooi.

Maare wel goed in de gaten houden met kuilgras. Als mijn paard teveel krijgt zit hij onder de kleine bultjes. Hij stond namelijk eerst op de hoek en kreeg dus alle restje van de Kuil die overbleef en dus vaak teveel. Ik heb hem erna in een andere stal gezet en nu gaat het beter gelukkig.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 15:03

Leuk om te hotern dat het zo goed gaat!
Ik moet toch nog weer even zeggen dat ik het zo goed van je vind, dat je haar teruggekocht hebt. Ik bedoel, je had haar natuurlijk niets voor niets verkocht. En om haar dan weer hetleven te geven wat een paard verdient, ik vindhet echt knap van je!
Kaminka boft maar!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 20:32

fijn te horen dat het al zo goed gaat,echt super gewoon! Cool

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 21:00

Wat leuk om te horen dat ze weer wat meer plezier gaat krijgen in het leven!! houwe zo! Party!! Party!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 09:03

Ja Jantina, je hebt gelijk: ik heb haar niet voor niets verkocht... Ze is gewoon moeilijk, zowel in de omgang als met rijden, maar daar kan ze zelf niets aan doen, ze is gewoon nooit goed opgevoed en heeft op veel te jonge leeftijd een veulen gehad (ze was nog geen drie!!!). Dat veulen is naar ik vermoed er veel te vroeg en te plotseling weer vanaf gehaald, wat ook zo zijn gevolgen heeft gehad.

Kaminka heeft geen middens: alles is zwart of wit. Heel extreem en ze overdrijft altijd met alles! Hier kun je af en toe wanhopig van worden, maar ook erg om lachen. Het is echt een paard met gevoel voor humor, in tegenstelling tot Toon: die is altijd bloedserieus en moet echt nog leren spelen.

Ik ben zelf geblesseerd aan mijn linkerarm (gaat helaas nooit meer over), dus ben beperkt in mijn kracht en handelen. En als je dan een paard als Kaminka hebt, die je met twee gezonde armen al amper kan houden als ze ergens iets eetbaars ziet, kun je voorstellen hoe ik me af en toe voelde. Gisteravond besloot ik haar op de spuitplaats te gaan poetsen, dan kan ze tussen twee kettingen staan. Dus ik zette haar op de spuitplaats en mevrouw denderde er gewoon weer af omdat ze ergens een emmer zag staan. Ik kon haar met geen mogelijkheid tegenhouden. Ze deed het daarna nog een keer, totdat ze doorhad dat ze nu toch maar beter kon blijven staan... Ik werd een beetje pissig namelijk.

Ik zorg ook altijd dat ik verstevigde schoenen aan heb als ik mer haar bezig ben, want ze kijkt echt niet waar ze haar platpoten neer plant! Toon zal nooit op mijn voeten gaan staan of het moet wel heel per ongeluk gebeuren.

Vorige week ging ik even met Kaminka het pad aflopen om haar wat te laten grazen. Ging ze ineens sneller lopen en dat is bijzonder vreemd voor Kaminka! Wat bleek nou, ze zag de bak met ontsmettingsmiddel voor je schoenen op het pad staan en ze meende dat die er speciaal voor haar was neergezet met wat lekkers erin! Ze dook er zo met haar harses in! Gelukkig rook ze dat het niet lekker was en nam ze geen slok... Ik kon haar wederom niet houden! Het is echt een tank! *LOL*

Maar goed, ondanks dat ze zo moeilijk is, ben ik stapelgek op haar. Daarom heb ik ook altijd zo'n spijt gehad dat ik haar verkocht had. Ik heb al eens eerder een paard verkocht, die ook via via in de handel is beland (ik weet dus ook niet waar zij gebleven is), maar over dat paard maak ik me geen zorgen. Die is normaal in de omgang en gewoon goed te rijden, zeker in de bak, dus die komt wel goed terecht.

Nou ja, ik ben gewoon blij dat ik Kaminka weer terug heb, het kost wel veel tijd nu omdat ze op twee stallen staan, maar dat gaat per 1 juni veranderen.

Groetjes Mieke

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:57

goed om te horen dat het goed met haar gaat hoor!!!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, agesus, anjali, Articuno, Facebook, Fly_high, Gooiske, herr_balou, jaap_2005, Josien_, Niwla, Poosje81, Saartjuh_b, StonedRomy, Thrive, Tieme, Vagabondo, vordur en 95 bezoekers