Wat is er mis met deze advertentie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Wat is er mis met deze advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 22:36

Zie onderstaande. Ik weet niet waarom maar ik heb het idee dat er iets niet klopt. Het verhaaltje klinkt leuk en de foto is helemaal mijn tiep!! Kwijl

As ik het voor elkaar zou krijgen dat ik er een paardje bij mag zetten dan zou ik zeker bij deze gaan kijken.

Wat vinden jullie?
De advertentie:

Wij hebben een 6-jarige Andalusische ruin te koop. Hij heet Bandolero. Het is een Andalusier-PRE (Pura Rasa Español), echter zonder papieren.

KOSTEN: Bandolero kost € 4800 (4800 euro).

AFMETINGEN: De stokmaat is 1.56m. Op de foto kun je de verhouding zien met mijn zus die 1.82m is.

DRESSUUR: Hij heeft nu ongeveer L2-nivo. Het is een fijn paard om dressuurmatig te rijden maar ZZ zal je er niet mee bereiken. Het is meer een oogstrelend allround-paard.

KARAKTER: hij houd van knuffelen, is braaf met rijden, tijdens poetsen is hij voorbeeldig. Als je fluit terwijl hij in de weide staat komt hij aangegaloppeerd.

Bandolero komt van een Finca in Las Navas (binnenlanden van Andalucia, Spanje) waar mijn zus de jonge hengsten traint en verzorgt.

Bandolero is daar terecht gekomen via een collega van haar man, die niets meer met het paard deed. Hij is daar geboren en heeft daar altijd met zijn moeder gestaan (niet met andere merries). De moeder is verkocht vanwege de drukte op het bedrijf. Mijn zus is toen benaderd met de vraag om Bandolero te rijden. Toen dachten wij dat het een goed paard zou zijn voor mijn moeder, maar mijn moeder heeft er echter voor gekozen haar eigen 2-jarige hengst te gaan aanrijden. Mijn zus rijd Bandolero nu een jaar.

Bandolero is verkeersmak; op en rond het bedrijf waar hij stond was het erg druk met tractoren, vrachtauto’s, machines, honden enz…

- Hij heeft nooit oefeningen aan de hand gedaan.
- Hij is niet spaans, maar engels gereden.
- Hij is trailermak.
- We verkopen hem in Nederland omdat ze in Spanje geen ruinen willen.

Samengevat is het een erg leuk paard waar je veel plezier aan zult hebben. Wij hebben zelf 5 paarden, wat eigenlijk teveel is, anders was Bandolero van mij. Ik vind het erg belangrijk dat hij op een goede plaats terecht komt waar hij weidegang heeft en contact heeft met andere paarden.

Een video is beschikbaar op verzoek

Extra foto’s zijn ook beschikbaar op verzoek.

Als je naar Bandolero wilt komen kijken kan dat vanaf 1 mei 2002


batje

Berichten: 10558
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 22:41

Citaat:
Bandolero is daar terecht gekomen via een collega van haar man, die niets meer met het paard deed. Hij is daar geboren en heeft daar altijd met zijn moeder gestaan


Is wel heel toevallig: Band komt op een plek waar zijn mams al staat. Verder ziet het er redelijk normaal uit.. bel of mail anders even..

(de foto is idd Kwijl )

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 22:43

Hmm... klinkt idd bijna te mooi om waar te zijn (zou ook mijn typ kunnen zijn Knipoog !)
Staat er geen tel.nr. bij? Bel ze anders gewoon eens op. Aan de telefoon krijg je misschien een betere/andere indruk Verward
Vraag iig wáár hij vanaf 1 mei te bekijken is; als je de mogelijkheid hebt om te gaan kijken, neem dan iemand mee, 2 zien altijd meer dan 1 Lachen !
Succes ermee!!!!

Waar staat er trouwens een foto van hem Verward .

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 22:53

Het klinkt niet echt gek hoor!
Ik zie alleen geen foto Verward

Kijken is toch geen kopen?
En bellen kan altijd, dan krijg je weer meer een indruk.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 22:54

De foto staat op marktplaats. Ik wist niet zo gauw hoe ik die hier kon plaatsen Haha!

Eigenlijk ben ik helemaal niet op zoek. Ik heb mijn Aaron en ik weet eigenlijk wel zeker dat ik er geen paard bij mag zetten. (Aaron is namelijk van een goede kennis van mij die hem speciaal voor mij gekocht heeft omdat ik altijd hielp met zijn dieren. Op het moment heeft hij alle dieren weggedaan omdat het te veel werd. Hij heeft alleen zijn duiven gehouden en dus Aaron.) Weiland genoeg maar ja, het is niet van mij!

een paard erbij zou weer een hoop werk extra zijn. Denk dan vooral aan het onderhoud van de wei, en het zorgen voor hooi e.d.
Ook zou er een stal bijgebouwd moeten worden want Aaron heeft een uitloopstal waar hij hoogsten een nachtje instaat en de schapenstal is te laag voor een paard.......

Een hoop praktische problemen dus!
Maar ja een beetje dromen af en toe is wel lekker!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 23:01

Afbeelding

idd een lekker diertje Lovers

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 23:05

aan de andere kant: Aaron staat wel helemaal alleen Verdrietig en iedereen weet dat een paard een kudde dier is Knipoog ! Op zich is het dus niet eens zoooo´n belachelijk plan om er nog een paardje bij te zetten Pling !
Zag dat My Dominique net een foto geplaatst heeft; ik ga er vanuit dat dat Bandolero is Verward . `T wel een schatje hoor!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 23:12

Dat is inderdaad de foto! Thanks!!!

Dat een paard een kuddedier is loop ik nu ook al bijna zes jaar te verkondigen Haha!

En in het begin betaalde die kennis ook alles zelf. Sinds ik zelf werk neem ik ook alle kosten op me. Ik zorg zelf dat er voer komt, ik bel zelf de hoefsmid. Alleen het hooi wordt verzorgd!!!

Dat kwam vooral omdat er ook nog schapen waren.
Ik wil ook best wel betalen voor de stalling zeg maar. Maar ik heb alles gekregen en ze doen het echt niet voor het geld. Ze zien mij zeg maar een beetje als de dochter die ze nooit hebben gehad (ze hebben zelf twee zonen van ergens in de dertig)

Maar wie weet. Ik had deze advertentie al eerder gezien en toen vond ik hem al geweldig en nu staat hij er ineens weer. Misschien toch voorbestemd??

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 08:38

het enigste wat mij opvalt aan deze advertentie is dat ie gewoon super eerlijk is, je weet gelijk al waar je aan toe bent (bijv. bij het stukje over de dressuur).

die foto is idd Kwijl

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 08:46

Nou, ik zou hier echt geen moment over twijfelen. Normaal zou ik niet graag zon beestje hebben. Vind ze wel super, voor andere dus. Maar deze zou ik toch wel willen hebben!! Kwijl
Zou niet weten wat er mis moet zijn met de advertentie?
Kopen die knol!!! Kwijl

germie

Berichten: 25908
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 09:46

PRE en geen papieren, dat vertrouw ik niet. En waarom hier verkopen, eerst volledig, dus ook rontgenologisch laten keuren.,dan heb je meer zekerheid.

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 10:06

Hoi,
Ook ik heb lichte twijfels.
Ik ben het dus ook volledig met Germie eens.Eerst degelijk laten keuren
Ook vind ik €4800,- voor een paard zonder papier veel geld.We hebben het hier wel over ruim Fl 10.500,- !!!
Dat wil de gemiddelde paardenkoper/handelaar niet eens betalen voor een in Nederland gefokte KWPN`r zonder papier.
Dus waarom wel voor een Spaans paard vraag ik me af.
Groetjes Jacqueline.

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

hallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 11:01

Hoi.

PRE wil zeggen dat het raszuiver is alleen hebben ze waarschijnlijk nooit papieren opgestuurd en dus geen stamboekpapier.
Kan hoor wij hadden een merrie waarvan de moeder en vader kwpn papieren hadden . Ze hadden alleen nooit het geboorte bericht opgestuurd naar het stamboek. Vind ik wel zonde maargoed.

germie

Berichten: 25908
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 11:06

Zonder papier weet je NOOIT of het paard raszuiver is, ik vind het paard ook te duur zo. Je hebt voor dat geld ook een dubbel L gereden merrie, KWPN en met A-registerpapier.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 11:47

Voor een Andalusier is Bandolero niet duur. Hij is rastypisch om te zien. Als hij papieren had gehad, was hij duurder geweest waarschijnlijk. maar een Andalusier MET papieren, kost echt wel zo'n f 15.000,-.

De hond is de betere mens

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 11:56

Mooi paaardje hoor, als ik jou was zou ik zeker eens meer informeren en er evt gaan kijken!!! Haha!

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:12

WOW! das tocg gewoon geweldig en het is nog een mooi paardje ook en niet te groot en ze kan ongeveer alles!!!!!!!!!!!!Ik zou er niet over twijfelen ,maar ik zou er natuurlijk wel eerst op proefrijden en ik zou hij/zij ook laten controleren door een dierenarts!
Groetjes julie

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:27

Ik had deze advertentie ook al gezien. Het is zeker niet duur voor een Andalusiër zonder papieren. Bij Jan de Koning betaal je zeker meer voor 1 zonder papieren.

Ik weet ergens nog een prachtige bruine Andalusier te staan, hengst zonder papieren voor 22000 gulden. Dat is echt een plaatje.

Maar zeker eerst uitproberen want een PRE is over het algemeen wel braaf maar heftig, ik heb Barb zeker moeten leren rijden.

Ik zeg ga ervoor wie weet blijkt het wel je droompaard te zijn.

Mer1980

Berichten: 18781
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:52

Lisette schreef:
Ik had deze advertentie ook al gezien. Het is zeker niet duur voor een Andalusiër zonder papieren. Bij Jan de Koning betaal je zeker meer voor 1 zonder papieren.

Ik weet ergens nog een prachtige bruine Andalusier te staan, hengst zonder papieren voor 22000 gulden. Dat is echt een plaatje.

Maar zeker eerst uitproberen want een PRE is over het algemeen wel braaf maar heftig, ik heb Barb zeker moeten leren rijden.

Ik zeg ga ervoor wie weet blijkt het wel je droompaard te zijn.


Die bruine is Almonteno toch. Dat is echt een van de mooiste paarden die ik heb gezien. Kwijl Ik had hem bijna meegenomen. Maar toch heb ik voor El Roy gekozen. Haha!

Het bedrag dat ze voor Bandolero vragen is zeker niet veel. Het is en leuk paard dus ik zou gewoon een keertje gaan kijken. Keuren is overigens altijd verstandig.

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:54

Hoi,

Andalusiers zijn over het algemeen brave paarden.
Als je een doorsnee kwpn hengst vergelijk met een andalusier hengst is de andalusier hengst veel braver.
Veel minder heet en zeer leergierig.
En er zijn wel ruinen in spanje hoor dat is onzin.
De meeste ruinen in spanje zijn gecastereerd om een (medische) reden.
Als je een andalusier koopt wel rongelogisch laten keuren ivm hoefkatrol
Daar kunnen de andalusiers nogal gevoelig voor zijn.
Verder zijn het zeer brave paarden en inderdaad deze is echt niet duur hoor normaal kost een veulen zonder papieren tussen de 5 en 7.5 duizend gulden. met papieren 10 en 15 duizend.
en een volwassene 20.000 met papier en zonder 10 a 15 duizend.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Re: PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 13:02

jarno schreef:
Hoi,

Andalusiers zijn over het algemeen brave paarden.
Als je een doorsnee kwpn hengst vergelijk met een andalusier hengst is de andalusier hengst veel braver.
Veel minder heet en zeer leergierig.
En er zijn wel ruinen in spanje hoor dat is onzin.
De meeste ruinen in spanje zijn gecastereerd om een (medische) reden.
Als je een andalusier koopt wel rongelogisch laten keuren ivm hoefkatrol
Daar kunnen de andalusiers nogal gevoelig voor zijn.
Verder zijn het zeer brave paarden en inderdaad deze is echt niet duur hoor normaal kost een veulen zonder papieren tussen de 5 en 7.5 duizend gulden. met papieren 10 en 15 duizend.
en een volwassene 20.000 met papier en zonder 10 a 15 duizend.


Nou Andalusiërs zijn juist wel heet. En wat mij bekend is dat de meeste PRE ruinen in Spanje geruind zijn omdat ze te moeilijk waren. En de meeste ruinen in Spanje zijn crusado's dwz PRE x ander ras. Maar voor een volwassen paard met papieren betaal je geen 20000 gulden in ieder geval niet als het een hengst of merrie die ggk is.

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 13:07

hoi

de volwassenne die ik bedoel zijn dan 3 a 4 jaar en zadelmak.
vanaf 20 duizend ligt aan kleur maat voorouders.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Re: hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 13:13

jarno schreef:
hoi

de volwassenne die ik bedoel zijn dan 3 a 4 jaar en zadelmak.


Voor een hengst van net 3 nog niet ggk maar met volle papieren betaal je al 22000. En de 2-jarige broer van het paardje van Merilyn moet ook al 20000 opleveren.

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 13:20

hoi,

ik zeg erbij ze zijn er vanaf die prijs het verschil is vaak de maat kleur etc.
een schimmel is vaak goedkoper dan elke andere kleur.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Re: Wat is er mis met deze advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 14:07

kaj schreef:
We verkopen hem in Nederland omdat ze in Spanje geen ruinen willen


Ik vind het eigenlijk een beetje raar. Willen ze nu zeggen dat hij altijd in Spanje heeft gestaan en dat ze nu met hem naar Nederland zijn OM hem te verkopen? Schrik dat de nieuwe eigenaars na een week terug daar staan met het paard? Haha! Knipoog

Het is me niet helemaal duidelijk.
Verder vind ik het, net zoals jullie, wel raar dat men in Spanje geen ruinen wil. Wij denken natuurlijk allemaal aan van die knappe Spaanse jongens op hun hengsten met haar tot aan de kniëen, maar er zal toch vast iemand zoals wij rijden, op een ruin??? Het kan toch bijna niet dat er op de Spaanse markt geen ruinen worden verhandeld! Strange...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belindaap88, Jussem, Katyatje, Lara_, Lynn_Nikita, WendyKtH en 76 bezoekers